یک قاضی تگزاس سرنوشت قرص سقط جنین مورد استفاده میلیون ها زن آمریکایی را تعیین خواهد کرد


https://www.youtube.com/watch?v=cNnAQD24GFc

آماریلو، تگزاس – قضات فدرال در تگزاس بارها و بارها به مخالفان سقط جنین تحویل داده اند.

آنها از قانون ایالتی حمایت کردند که اجازه می دهد برای هر کسی که به یک زن کمک می کند تا سقط جنین کند، 10000 دلار جایزه تعلق می گیرد. حکم داد که فردی که بر اساس اعتقادات مذهبی با سقط جنین مخالف است، می‌تواند مانع از ارائه یک برنامه فدرال پیشگیری از بارداری به نوجوانان شود. و تعیین کردند که پزشکان اورژانس باید به طور مساوی زندگی زن باردار و جنین یا جنین او را بسنجند.

در حال حاضر مدافعان حقوق سقط جنین – که با معکوس شدن آن تقویت شده است رو در مقابل وید – در حال گرفتن تصمیم دیگری از دادگاه تگزاس هستند که می تواند FDA را مجبور کند یک قرص سقط جنین که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد را از داروخانه ها و دفاتر پزشکان در سراسر کشور حذف کند.

شکایت گسترده ای که توسط یک گروه حقوقی محافظه کار مسیحی مطرح شده است، استدلال می کند که فرآیند تأیید FDA بیش از دو دهه پیش، هنگامی که استفاده از میفپریستون را مجاز کرد، که توسعه بارداری را متوقف می کند و بخشی از دو دارو است، دارای نقص بود. رژیم مورد استفاده در سقط های دارویی

دنیس هارل، مشاور ارشد اتحاد دفاع از آزادی، بخشی از یک ائتلاف محافظه کار که شکایت خود را در دادگاه منطقه ای فدرال در آماریلو، تگزاس مطرح کرد، گفت: “FDA یک وظیفه دارد، و آن فقط محافظت از آمریکایی ها در برابر داروهای خطرناک است.” و ما از دادگاه می خواهیم که رژیم دارویی شیمیایی را حذف کند تا زمانی که FDA واقعاً آزمایشات لازم را انجام دهد.

انتظار می رفت تا روز جمعه در این مورد تصمیم گیری شود. در صورت موفقیت، این شکایت مقامات فدرال را مجبور به لغو تاییدیه مایفپریستون می کند و تولیدکنندگان نمی توانند این دارو را به هیچ کجای ایالات متحده ارسال کنند، از جمله به ایالت هایی مانند کالیفرنیا، ماساچوست، ایلینویز و نیویورک که سقط جنین در آنها قانونی است.

حامیان حقوق سقط جنین و گروه های پزشکی ادعاهای این شکایت را رد کرده اند. دوازده سازمان پزشکی برجسته، از جمله انجمن پزشکی آمریکا و کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان، می گویند سقط جنین دارویی موثر و بی خطر است.

در واقع، دهه‌ها تحقیق نشان می‌دهد که خطر عوارض عمده ناشی از مصرف قرص‌های سقط جنین کمتر از ۰.۴ درصد است – ایمن‌تر از داروهای رایجی مانند تایلنول یا ویاگرا.

ایمی هاگستروم میلر، مدیر اجرایی Whole Woman’s Health، یک سازمان پزشکی با کلینیک در چندین ایالت، گفت: “ما 23 سال داده در داخل کشور داریم که نشان می دهد سقط جنین دارویی تا چه حد ایمن است، و برای چندین دهه در سطح بین المللی استفاده می شود.” این بسیار ایمن تر از این است که کسی مجبور شود برخلاف میل خود باردار شود.

داده های فدرال نشان می دهد که حدود 5 میلیون زن در ایالات متحده – و میلیون ها نفر دیگر در سراسر جهان – با خیال راحت از قرص های سقط جنین استفاده کرده اند. آنها را می توان تا هفته 10 بارداری مصرف کرد و همچنین توسط متخصصین زنان و زایمان برای مدیریت سقط جنین اولیه استفاده می شود. طبق تحقیقات موسسه گاتماخر، بیش از نیمی از سقط جنین ها در ایالات متحده به جای یک روش پزشکی، نتیجه دارو است.

سقط جنین دارویی شامل مصرف دو قرص است: میفپریستون، که هورمون بارداری، پروژسترون را مسدود می کند. و میزوپروستول که باعث سقط جنین می شود. هر دو دارو سوابق طولانی و ایمن دارند: میزوپروستول در سال 1988 برای درمان زخم معده تایید شد، با تاییدیه میفپریستون در سال 2000 برای پایان دادن به بارداری اولیه.

ائتلاف مدافع آزادی تقریباً با طرح شکایت خود در آماریلو تضمین شده بود که قاضی منطقه ای ایالات متحده متیو کاکسماریک، رئیس جمهور منصوب شده دونالد ترامپ را که به عنوان معاون مشاور عمومی در موسسه First Liberty، یک سازمان غیرانتفاعی محافظه کار مدافع آزادی مذهبی، کار می کرد، جلب کند. قوه قضاییه فدرال در سال 2019

گروه های حقوق مدنی به طور جهانی با نامزدی کاکسماریک در ناحیه شمالی تگزاس مخالفت کردند. سناتور آمریکایی سوزان کالینز، یک جمهوری خواه از مین، در طول فرآیند تایید گفت که Kacsmaryk “سوگیری هشداردهنده ای علیه LGBTQ آمریکایی ها و بی توجهی به سوابق دادگاه عالی نشان داد.”

الیزابت سپپر، استاد حقوق در دانشگاه تگزاس-آستین، گفت: «او در مخالفت با حقوق باروری، تولید مثل را به جنبش فمینیستی مرتبط می‌کند و اظهارات ضد زن می‌دهد.» وی افزود که تصمیم دادگاه عالی تابستان گذشته در سازمان بهداشت زنان دابز علیه جکسون، که واژگون شد قلیه، اجازه داد شکایت علیه FDA ادامه یابد. “مقدم بر دابز، حق سقط جنین مانع این دعوا می شد. اما اکنون جنبش حقوقی محافظه کار احساس قدرت می کند.»

این شکایت آخرین تلاش مخالفان حقوق سقط جنین برای جلوگیری از استفاده از قرص های سقط جنین است، که بسیاری از افرادی که به دنبال سقط جنین هستند ترجیح می دهند زیرا به آنها اجازه می دهد مراقبت های بهداشتی خود را کنترل کنند و حریم خصوصی را برای فرآیندی که شامل گرفتگی و خونریزی است، مشابه سقط جنین

هنگامی که شما سقط دارویی دارید، بخشی از این فرآیند در خانه انجام می شود. هاگستروم میلر، از Health Woman’s Health می‌گوید و بسیاری از مردم آن را دوست دارند. “افراد می توانند در خانه با عزیزان خود باشند و می توانند به نوعی بر اساس برنامه کاری خود یا برنامه مراقبت از کودک خود برای گذراندن دوران بارداری برنامه ریزی کنند.”

با این حال هارل گفت که FDA از مقرراتی برای تایید این دارو استفاده کرد که باید فقط برای داروهایی که بیماری را درمان می کنند استفاده شود و بارداری یک بیماری نیست، بلکه یک شرط است.

او گفت: «آنها استانداردهای قانون فدرال را رعایت نکردند.

تایید مایفپریستون در سال 2008 – در زمان دولت جمهوری خواه جورج دبلیو بوش – توسط دفتر پاسخگویی دولت، یک ناظر کنگره، مورد بررسی قرار گرفت و دریافت که این روند با مقررات FDA مطابقت دارد.

I. Glenn Cohen، استاد دانشکده حقوق هاروارد و یکی از 19 دانش پژوه FDA که در مخالفت با این شکایت نامه دوستانه ای ارائه کردند، گفت: «به سختی می توان به دارویی فکر کرد که بیشتر از میفپریستون مورد بررسی قرار گرفته باشد. ما فکر نمی کنیم مشکلی در اینجا از نظر قانونی یا پزشکی وجود داشته باشد. بسیار خطرناک است که به یک قاضی که در آماریلو نشسته است اجازه دهیم اساساً دارویی را که بسیاری از زنان در آمریکا از آن استفاده می کنند، خارج از بازار سفارش دهد.

اما هارل گفت که هیچ مقدار داده علمی کافی نیست تا او را متقاعد کند که میفپریستون باید در بازار باشد.

او گفت: “من فکر می کنم سقط جنین شیمیایی به زنان و فرزندان متولد نشده آنها آسیب زیادی می رساند.” “و این همان چیزی است که این دعوی حقوقی در واقع درباره آن است.”

ارائه دهندگان مراقبت از سقط جنین مانند هاگستروم میلر در حال آماده شدن برای این حکم هستند. او گفت: “من فکر می کنم مردم می دانند که آنچه در تگزاس اتفاق می افتد در تگزاس باقی نمی ماند.” در صورت موفقیت آمیز بودن این دعوی، برخی از مترقی ترین ایالت های کشور با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.

اگر اینطور باشد، کلینیک‌ها و پزشکان زنان در سراسر کشور مجبور خواهند شد فقط از میزوپروستول برای سقط جنین و مراقبت‌های اولیه سقط جنین استفاده کنند، چیزی که اثربخشی این روش را کاهش می‌دهد: در حالی که مصرف این دو قرص با هم 99.6 درصد در خاتمه آن موثر است. در اوایل بارداری، میزوپروستول به تنهایی – اگرچه هنوز بسیار بی خطر است – حدود 80٪ موثر است.

هاگستروم میلر همچنین خاطرنشان می کند که عوارض جانبی میزوپروستول می تواند شدیدتر باشد، از جمله حالت تهوع، اسهال، و گرفتگی و خونریزی شدید.

“و این مهم است، درست است؟” او گفت. “مردم باید به بالاترین سطح مراقبت های پزشکی دسترسی داشته باشند.”

این خبر توسط KHN (اخبار سلامت قیصر) تهیه شده است، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان