رژیم غذایی مدیترانه ای: بالاخره در حال بررسی این موضوع هستیم که چرا این رژیم برای ما بسیار خوب است


روغن زیتون جزء اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای است

وقتی صحبت از رژیم‌های غذایی سالم‌تر به میان می‌آید، یکی از آن‌ها همیشه این حس را داشته است که کیک و بخورید. ده ها سال است که به ما گفته می شود که راز خوب ماندن این است که از غذاهای تازه و خوشمزه مدیترانه لذت ببریم. گفته می شود افزودن گوجه فرنگی، فوکاچیا و روغن زیتون بیشتر به بشقاب شام خود – و شستن آن با یک لیوان کیانتی – راهی عالی برای کاهش احتمال حمله قلبی یا ابتلا به دیابت نوع ۲ است.

شگفت‌آورتر از همه، این فقط یک مزخرف بیش از حد نیست. بیش از 50 سال است که شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای واقعاً می تواند سلامت شما را از بسیاری جهات بهبود بخشد. میگوئل مارتینز-گونزالس از دانشگاه ناوارا در پامپلونای اسپانیا می‌گوید: «ما آزمایش‌های بالینی طولانی‌مدت و بزرگی داریم که نتایج آن رویدادهای بالینی سخت است.

و بسیاری از رژیم های غذایی در فهرست یونسکو قرار نمی گیرند. یک دهه پیش، این نهاد سازمان ملل رژیم غذایی مدیترانه ای را به فهرست نمایندگی میراث فرهنگی ناملموس بشریت اضافه کرد.

اما علیرغم همه این تمجیدها، فهمیدن اینکه چه چیزی در مورد رژیم غذایی منجر به چنین فوایدی می شود دشوار است. برای شروع، متخصصان تغذیه نمی توانند در مورد شکل دقیق آن به توافق برسند. و سپس عواملی مانند غذا خوردن به عنوان خانواده، آشپزی در خانه و سایر عناصر غیر رژیمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. خبر خوب این است که در دهه گذشته، ما شروع به یادگیری کرده ایم که کدام یک از اجزای رژیم غذایی بیشترین فواید سلامتی را دارند و چرا. این بدان معناست که ما بیش از هر زمان دیگری به ارائه بهترین مشاوره نزدیک هستیم…



منبع