بررسی رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک گیاهی بر پایه مصرف مواد غذایی گیاهی فرآوری نشده با کربوهیدرات پایین و چربی بالا می برنامه غذایی 21 روزه کتو باشد. در رژیم کتوژنیک گیاهخواری، مصرف مواد غذایی سالم و گیاهی با چربی بالا و کربوهیدرات پایین اهمیت ویژه ای دارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط است که برای سلامتی و کاهش وزن بسیار مفید است. بسیار شیرین و پر از طعم، هر کدام از این کاپ کیکها آنقدر سرشار از وانیل هستند که همه میتوانند طعم آن را احساس کنند. اگر می خواهید که رژیم کتوژنیک گیاهخواری را انتخاب کنید، حتما با متخصص تغذیه در این زمینه مشورت کنید تا برنامه دقیقی داشته باشید. اگر میخواهید سریع وزن کم کنید، این رژیم غذایی که محققان برای کمک به کنترل صرع در کودکان طراحی کردهاند، به روشی محبوب برای انجام این کار تبدیل شده است.

اتکینز و رژیم کتوژنیک از این نظر متفاوت هستند که اتکینز اجازه میدهد تا پروتئین بیشتری دریافت کنید، درحالیکه کتو پروتئین را محدود میکند. مصرف ادویه های ذکر شده در رژیم غذایی لاغری سریع طول روز سوخت و ساز بدنتان را بالا برده و کمک میکنند که چربی های اضافه در بدن حذف شوند . واقعیت این است که اکثر رژیمها چه خوب و چه بد به کاهش وزن در کوتاهمدت کمک میکنند. اکثر افراد میدونن که سس مایونز برای استفاده در ساندویچ، پیتزا، سالاد، پاستا میتونه یه چاشنی عالی باشه. رژیم کتوژنیک مثل اکثر رژیم های کم کربوهیدرات تلاش برای کم کردن گلوکز داره. مایونز مواد مغذی خوبی مثل پروتئین، خاکستر، کالری، آب، چربی، اسیدهای چرب، ویتامین، کربوهیدرات و مواد معدنی داره. تقریبا همه مردم سس مایونز رو میشناسن. برخی میدونن که سس مایونزعلاوه بر خوشمزه گی، برای سلامتی مفیده. کمبود ویتامین دی، کا و ب 12، روی، چربی های امگا 3، آهن و کلسیم در برخی از رژیم های گیاهخواری دیده شده است.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

طبیعتاً، این رژیم شامل چربی های ترانس کمتری است و از غذاهای پاستوریزه یا فرآوری شده با مواد افزودنی اجتناب می کند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک گیاهخواری محدودیت های بسیار زیادی دارد این رژیم برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، خانم های باردار یا شیرده، ورزشکاران و افرادی که اختلالات خوردن دارند، مناسب نیست. رژیم کتوژنیک و رژیم وگان، هریک به تنهایی برای سلامتی بسیار مفید هستند. رژیم کتوژنیک گیاهخواری برای کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت مفید است. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

انواع فست در کتوژنیک

برنامه فوق یک برنامه غذایی نمونه بوده لذا شما می توانید با توجه به مواد غذایی در دسترس و فصل مورد نظر انواع غذاهای مشابه را جایگزین نمائید. در شریط عادی، بدن شما انرژی مورد نیاز خودش را از گلوکز تامین می کند؛ اما وقتی شما مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید، بدن مجبور است جهت تامین انرژی خودش به سراغ چربی ها و پروتئین ها برود و شروع به تجزیه این نوع مواد کند. دریافت برخی مکمل ها برای تامین مواد مغذی مورد نیاز روزانه مانند آهن، ویتامین ب 12 و ویتامین دی ضروری است. اما به صورت کلی رژیم کتو بحث برانگیز است، برخی از کارشناسان بهداشتی با ذکر عوارض جانبی ناخوشایند و ماهیت ناپایدار این رژیم نسبت به آن هشدار میدهند. برخی شواهد حکایت از نوعی عارضه ی جانبی به نام آنفولانزای کتو دارد. نگران نباشید خیلی از خوراکی های سالم و خوشمزه مثل مغزها هستند که میتوانید به عنوان وعده جانبی استفاده کنید.

اتفاقا تهیه این غذا خیلی هم سادس. لذا رژیم کتوژنیک از نظر علمی خیلی ارجح است. اثربخشی رژیم کتوژنیک بر کاهش وزن، کنترل قند خون و کاهش خطر بیماری های قلبی کاملا شناخته شده است. مصرف منظم این ترکیبات، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و چند نوع سرطان و سایر بیماری های دیگر را کاهش می دهد. به عنوان مثال نتایج یک پژوهش نشان داد که رژیم گیاهخواری تا 75 درصد، خطر فشار خون بالا و تا 78 درصد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

رژیم گیاهخواری ریسک ابتلا به بعضی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، دیابت و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. اخیرا بسیاری از مطالعات، رژیم کتوژنیک را یک درمان جایگزین برای چاقی و دیابت معرفی کردند. به طور کلی مصرف کمتر کربوهیدرات فرآیند تولید کتوز را راحتتر میکند. میوه ها: به طور کلی مصرف تمام میوه ها باید در رژیم کتوژنیک گیاهخواری محدود شوند اما با این حال مصرف مقدار کمی از انواع توت ها مجاز است.

مقادیر بالای پروتئین آدیپونکتین باعث کنترل بهتر قند خون، کاهش التهاب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی از جمله بیماری های قلبی می شود. مواد غذایی فرآوری شده: بهتر است مصرف مواد غذایی بسته بندی شده را محدود و مواد غذایی کامل و فرآوری نشده را جایگزین آن نمایید. مطالعات زیادی روی ۳۴ فرد بزرگسال نشان داده است کسانیکه به مدت ۸ هفته از رژیم کتو پیروی میکردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که از رژیم کم چربی پیروی میکردند، کل چربی بدن خود را از دست دادند. بیشتر بخوانید: رژیم کتوژنیک چیست؟ هدف در رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

در این مقاله به معرفی دو رژیم غذایی پالئو و کتو پرداخته شده است. با خواندن این مقاله از سایت داروکده متوجه خواهید شد که چگونه گیاهخواران می توانند با داشتن یک برنامه ریزی دقیق، از رژیم کتوژنیک بهره ببرند. رژیمهای کتوژنیک بهطور تئوری میتوانند با بهبود دسترسی به مقادیر زیادی انرژی در ذخایر چربی، استقامت بدنی را افزایش دهند. علاوه بر این مصرف مکمل های حاوی الکترولیت ها مانند منیزیم، سدیم و پتاسیم می تواند علائمی مانند درد عضلانی، سردرد و بی خوابی را کاهش دهد. اما این بدان معنی نیست که شما باید از آن غذا یا سایر حاوی دستور پختهای کتو حاوی بیکن صرف نظر کنید. مواد غذایی رژیمی کم چرب: معمولا مواد غذایی کم چرب حاوی مقدار زیادی قند هستند و مصرف آنها باید محدود شوند. به یک ترازو آشپزخانه هم نیاز دارید تا مقدار مناسب هر ماده غذایی رو وزن کنید. رژیم کتوژنیک، سطح پروتئین آدیپونکتین (یک پروتئین تنظیم کننده قند خون و متابولیسم چربی) را هم به طور قابل توجهی بالا می برد.

پس باید توجه کنید هیچگونه قند مثل شیرینی را نباید مصرف کنید. مایونز رو میشه با سسهای دیگه مثل خردل یا سس گوجه فرنگی ترکیب کرد و سس بسیار خوشمزه درست کرد. چیزی که ما میدانیم این است که این رژیم غذایی پرچرب، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم به چالشبرانگیز بودن شهرت دارد، بهخصوص اگر آن را بدون نظارت پزشکی انجام دهید. مقداری از این کوکیهای نارگیلی سازگار با کتو را درست کنید تا همیشه راهی سالم برای برطرف کردن نیاز خود به خوردن شیرینی جات داشته باشید. محدودیت کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم با توجه به اهداف سلامتی و نیازهای شخصی متفاوت است. از آنجا که هر دو رژیم غذایی وگان و کتوژنیک برای سلامتی مفید هستند، به احتمال زیاد ترکیب این دو رژیم (رژیم کتوژنیک گیاهخواری) نیز اثرات مثبتی بر سلامتی می گذارد. اولین سوختی که بدن شما برای تولید انرژی تجزیه میکند، کربوهیدراتها هستند، این فرآیند هر روز منجر به سوزاندن کالریهای اضافی میشود.

کتوژنیک ویکی پدیا

مغز عضوی دائماً گرسنه است که هر روز انرژی زیادی مصرف میکند؛ اما نمیتواند به طور مستقیم از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. بررسی 12 مطالعه نشان داد افرادی که بیش از 4 ماه رژیم گیاهخواری داشتند به طور متوسط 2.5 کیلوگرم بیشتر از افراد غیر گیاهخوار کاهش وزن داشتند. این بیشتر برای افرادی است که میخواهند در تمرینات شدید بدنسازی انجام دهند و در عین حال عضله سازی کنند. وجود آنتی اکسیدان درون این ترکیب، میتونه به لاغری وسلامت بیشتر بدن تا حد زیادی کمک کنه. برای انجام این رژیم باید تا حد امکان، کربوهیدرات دریافتی را کاهش داد و مصرف چربی های سالم و منابع پروتئینی گیاهی را جایگزین آن کرد. Th is ᠎post was c​reated by G SA Con tent  G enerator​ D᠎em ov er᠎sion!