رژیم غذایی در بیماران مبتلا به صرع (رژیم غذایی کتوژنیک)

ما در این مطلب قصد داریم چند دستورالعمل کاملا رضایت بخش و موردعلاقه شما را برای درست کردن اسموتی هایی متناسب با رژیم برنامه غذایی 21 روزه کتو کتوژنیک بیان کنیم. Mancinelli توصیه می کند چند عدد توت فرنگی را با شیر نارگیل پرچرب یا خامه نارگیل مخلوط کنید. کالری باقیمانده به صورت چربی دریافت شد (حدود ۳۱ درصد چربی اشباع شده، ۴۰ درصد تک غیر اشباع و ۲۹ درصد چند غیر اشباع). یک مطالعه در سال 2018 روی موشهای مبتلا به سرطان روده بزرگ انجام شد که نشان داد فرمول رژیم غذایی ketogenic ممکن است رشد تومور را سرکوب کند. Data w᠎as created by GSA Con᠎tent  Gen​erat​or Demoversion .

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

بهعنوانمثال، تحقیقات نشان میدهد دیابت میتواند علائم پوستی ایجاد کند. در طولانی مدت برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند و به مدت طولانی از این رژیم استفاده می کنند، باعث کاهش دانسیته استخوانی و ایجاد پوکی استخوان می شود. توصیه: از توت فرنگی یخ زده برای یک نوشیدنی یخ زده کف دار استفاده کنید. حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود. دوره دوم در واقع جهت مرور کردن دوره اول می باشد ولی فایل های نکات طلایی به هر روز آن اضافه شده است که درباره چگونگی استفاده بهتر از محتوای آموزشی توضیح داده شده است. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، ۹۵ درصد از شرکتکنندگانی که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، کاهش یا حذف داروهای کاهشدهنده گلوکز را در ۶ ماه اول گزارش کردند. Th is art icle was g​en erated ᠎with the help ᠎of GSA Content Gener at​or Demover᠎sion​.

این اصل اول رژیم کتو است: وادار کردن بدن به حالت کتوز با مصرف بیشتر چربیها برای تجزیه و مهار کربوهیدراتهای تقویتکننده قند خون. همانطور که اشاره کردیم، اگر میخواهید سطح قند خون خود را کاهش دهید، رژیمهای کتوژنیک بسیار عالی هستند. همانطور که پروتئین برای رشد ماهیچه ها مهم است ، کربوهیدرات ها نیز با ترشح انسولین نقشی مهم را ایفا می کند تا پروتئین را سریعتر وارد عضلات کند. اما همین نتایج در سایر رژیمهای لاغری و کاهش وزن نیز دیده میشود. دراین مطلب به فواید رژیم کتوژنیک برای سلامتی و لاغری سریع خواهیم پرداخت ، با ما همراه شوید . یکی از فواید رژیم کتو این است که جلوی مصرف قند اضافی را میگیرد؛ اما شما مجبور نیستید فقط رژیم کتوژنیک را در پیش بگیرید تا مصرف قند خود را محدود کنید. توی قدم بعدی نمک و فلفل رو برای طعم دادن بهش اضافه کنید. بعضیها ترجیح میدن روزهای آزادشون رو برای مناسبت های خاصی مثل تعطیلات، تولد و عروسی نگه دارن.

در این دسته از بیماران که به اصطلاح دچار صرع مقاوم به درمان هستند، نیازمند استفاده از روش های درمانی دیگر برای کنترل تشنج هستیم. که توصیه ما عدم استفاده از این محصولات می باشد و تنها از مواد غذایی و خوراکی هایی مصرف کنید که بدانید کاملا طبیعی است و در اصطلاح به آم ارگانیک می گوئیم و توصیه ما استفاده از این محصولات است که هیچ ضرری ندارد و ساده تر در طبیعت تجزیه می شود. این کمک می کند تا به اسموتی به عنوان یک ماده غذایی مقوی نگاه کنید تا یک دسر!

خوردن کربوهیدرات کمتر میتواند باعث شود پانکراس شما انسولین کمتری تولید کند و قند خونتان پایین بیاید. با خواندن برچسبهای روی محصولات غذایی و پرهیز از غذاهایی که قند افزوده دارند هم میتوانید به این هدف برسید. محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند. در حین فرآوری شیر، قسمت چرب آن جدا شده و بدین ترتیب خامه تهیه می شود. شما بیشتر اجازه دارید غذاهای کامل و فرآوری نشده مصرف کنید – غذاهایی که چربی و پروتئین زیاد و کربوهیدراتهای پیچیدهی کمی دارند. شما حتی می توانید کمی خامه نیز به این ترکیب اضافه کنید. دوست عزیزی که دارای مدرک طب سنتی نیز هستند در ارتباط با عوارض رژیم الکالاین یا عوارض رژیم قلیایی با من بحث می کردند. با توجه به شیوع نسبتاً بالاي انواع صرع مقاوم و مشکلات عدیده که براي بیمار و خانواده بیمار به وجود می آید و از طرفی در دسترس نبودن، هزینه سنگین و عوارض ناشی از روشهای جراحی، استفاده از یک روش آسان و کم هزینه مانند تغییر در رژیم غذایی میتواند یک روش جایگزین مفید باشد.

رژیم کتوژنیک چگونه است

TENTACLES - 40 types in ZBrush brushes and OBJs This data was ᠎done  by GS A Co᠎nt᠎ent Gene ra​tor DEMO!

پس برای پیشگیری از آسیبهای جبران ناپذیر مغز، به درمان به موقع تشنج ها و انواع صرع کودکان می پردازیم. این موارد موجب از دست دادن منابع معدنی استخوان ها و دفع مقدار زیادی کلسیم از طریق ادرار خواهد شد. قدرت، ۷ روز پس از قاعدگی و همزمان با مرحله فولیکولی اندازهگیری شد. این رژیم شامل ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم آزاد، غیر کتوژنیک می باشد. رژیم کتوژنیک چرخشی (CKD): نوع چرخشی شامل دورههایی از کربوهیدراتهای بیشتر است؛ مثلا 5 روز کتوژنیک کمکربوهیدارت (کمکَرب) و 2 روز با کربوهیدرات بالا.

دو نوع کلسترول در بدن شما وجود دارد: لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) که کلسترول “خوب” است و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که کلسترول “بد” است. رژیمهای واقعاً کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات، پرچربی و دارای پروتئین در حد متوسطاند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. طبق برخی تحقیقات قدیمیتر، چربیهای سالم میتوانند برای افزایش سطح HDL شما عالی باشند؛ بنابراین جای تعجب نیست که رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا میتوانند به کنترل سطح کلسترول کمک کنند. البته لازم نیست فیبر در غذاها کم شود و بهتر است که زیاد باشد.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

البته «پایینتر» اصطلاح درستی نیست بلکه باید بگوییم رژیم کتوژنیک کلسترول را «متعادل» میکند. به عبارت بسیار ساده، دیابت یک بیماری مزمن است که توانایی بدن شما را برای تبدیل غذا به انرژی مختل میکند. ایدهی آن، این است که با خوردن چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کمتر، بدن به حالت کتوز، یا وضعیت متابولیک میرود که در آن اجسام کتونی (مولکولهای شبیه به چربی) به جای گلوکز به سوخت اصلی تبدیل میشوند. نتیجه سه مشکل اولاً، برخلاف گلوکز که در سراسر بدن متابولیزه میشود، فروکتوز تولید شده از تجزیه ساکاروز تقریباً منحصراً در کبد متابولیزه میشود، جایی که بیشتر آن به چربی تبدیل میشود. در طی کتوز، کبد شما چربی میسوزاند و کتون تولید میکند.

همچنین شواهدی وجود دارد که رژیم کتوژنیک اشتها را سرکوب میکند. هرگز نمی توانید حدس بزنید که این ترکیب تنها ۷ گرم کربوهیدرات دارد. افرادی که در سیستم گوارشی خود جراحی داشته باشند هرگز نمی توانند چنین رژیمی را داشته باشند. نتایج تحقیق دیگهای نشون داد، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۳ برابر بیشتر از اونهایی که رژیم دیابت داشتن، وزن کم کردن. اگر در حین پیروی از رژیم کتو مایعات کافی ننوشید، می تواند منجر به کم آبی بدن و سردرد شود. بسیاری از پزشکان رژیم کتو را برای برخی شرایط پزشکی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، صرع و دیابت توصیه میکنند. شرایط پوستی مانند آکنه میتواند باعث انواع مشکلات روانی برای افرادی شود که با آنها زندگی میکنند. کم کاری تیروئید، تخمدان پلی کیستیک، سندرم کوشینگ، افسردگی و سطح بالای انسولین از موارد پزشکی هستند که باعث افزایش وزن در شرایط عادی شده و جلوی کاهش وزن هنگام رژیم را میگیرند.

قند خون را کاهش میدهد.

این احتمال میره که کسانی که کم تر تلویزیون میبینن تحرک بیش تری دارن. این واکنش میتواند در افراد پیش دیابتی، کسانی که مقاومت به انسولین دارند یا دچار دیابت هستند مفید باشد. بیشتر افراد اینطور میگویند که با شروع رژیم کتوژنیک دارای سطح یکنواختتری از انرژیاند و دچار گرسنگیهای ناگهانی نمیشوند و در نتیجه ریزهخواری نمیکنند. آنفولانزای کتو که آنفولانزای کربوهیدرات نیز نامیده میشود، اصطلاحی است که توسط پیروان آن برای توصیف علائمی که هنگام شروع رژیم تجربه میکنند، ابداع کردهاند. محتوای بالای چربی در رژیمهای کتو نیز میتواند سیرکننده باشد. یکی دیگر از مزایای رژیم کتو کاهش سطح قند خون است که میتواند برخی از سلولهای سرطانی انرژی را از بین ببرد. قند خون را کاهش میدهد. لیپوپروتئینها چربی را در خون شما حمل میکنند. غذاها و مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک موادی هستند که کربوهیدرات کم، پروتئین و لیپید بالا دارند. رژیم کتوژنیک یک رژیم حاوي چربی بالا، کربوهیدرات پایین و پروتئین محدودشده است که از سال ۱۹۲۱ براي درمان بیماران با صرع مقاوم به درمان استفاده شده است.