رژیم کتوژنیک ؛ رژیم لاغری یک ماهه

Free photo ebook reader over green striped background رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند، روش های پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده برنامه غذایی 21 روزه کتو قرار می گیرند. ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای یا کسانی که مایل به اضافه کردن مقادیر زیادی ماهیچه یا وزن هستند، مناسب نباشد. رژیم کتوژنیک برای افراد دارای اضافه وزن و بیماران دیابتی و یا افرادی که به دنبال بهبود متابولیسم خود هستند، مفید است. تأثیر این رژیم در کاهش وزن و بهبود سلامتی، در بیش از ۲۰ مطالعهٔ مختلف اثبات شده است. یک مطالعه جدید در Lancet همچنین نشان می دهد که افراد با رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و مقادیر زیادی گوشت و لبنیات، در مقایسه با افرادی که کربوهیدرات ها را به صورت متعادل و یا بیش تر پروتئین های گیاهی مصرف می کردند، در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعده های اصلی و میان وعده ها بر اساس چربی هایی مثل آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب و گوشت ها، زیتون و روغن زیتون تنظیم می شود.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان - برنامه هفتگی رژیم کتوژنیک - لنداسپا گوشت: گوشت قرمز، استیک، سوسیس، بیکن، مرغ و بوقلمون. به دنبال تخم مرغ کامل مرتعی یا امگا ۳ باشید. این رژیم بر کاهش کربوهیدراتها به میزان 50 گرم در روز و یا کمتر بنا شده که در نتیجه بدن را وادار کند برای ایجاد انرژی چربی بسوزاند. شقایق پاسخ در نتیجه رژیم کتوژنیک رو برای شرایط من پیشنهاد میکنید یا خیر؟ و مانند هر رژیم غذایی دیگر، فقط در صورت متعهد ماندن به آن و در دراز مدت به نتیجه می رسید. رژیم کتوژنیک را میتوان به ۲ صورت شروع با روزهداری و بدون روزهداری، آغاز نمود. برخی تحقیقات، رشد سلولهای سرطانی را با فرآیند گلیکولیز مرتبط میدانند که در آن بدن گلوکز را به انرژی تبدیل میکند.از آنجایی که رژیم کتو بدن را به حالت کتوز میبرد (که در آن کبد سلولهای چربی را به انرژی تبدیل میکند)، فرآیند گلیکولیز بهصورت جانبی انجام شده و بدن بهجای گلوکز برای تامین انرژی، چربی میسوزاند.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

کیتوزیس یک حالت کاملا طبیعی و بی خطر است در حالیکه کتواسیدوزیس تنها در دیابت کنترل نشده اتفاق می افتد. نه تنها سالمه. بلکه بیش از حد سالمه. این علائم میتوانند ماهیتی دیداری، حسی یا حرکتی داشته باشد و بسیاری از افراد، بیش از یکی از آنها را تجربه میکنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مورد بسیاری از این زمینه ها بسیار قطعی نیست. تحقیقات ارائه شده در اوایل سال جاری در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا نشان داد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات با چربی بالا را دنبال می کنند، در طول دوره مطالعه، بیش تر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و سایر دلایل، هستند. رژیم کتو در واقع در سال 1920 برای کودکان و نوجوانانی که به صرع مبتلا بودند، تنظیم شده بود تا از حملات صرعی آنها بکاهد.

زمانی که دو نوار مغز که به فاصله 6 ماه از فرد مصروع گرفته میشود در فاصله سه تا پنج سال نشان دهد که این بیماری در فرد کنترل شده. برخی محققان نگران این موضوع هستند که این رژیم می تواند قدرت و تناسب اندام فرد را دچار مشکل کند. متاسفانه تضمین پایداری این رژیم وجود ندارد و ممکن است وزن قبلی مجددا برگردد اما در هر صورت به دلیل درخواست برخی از شما کاربران از بخش تناسب اندام دینگولند برنامه ی این رژیم را ارائه دادیم. اما چون رژیم کتو بسیار افراطی است و ممکن است به دلیل مصرف بسیار کم کربوهیدرات و قند، در سازگار کردن بدن احساس بیزاری کنید، و اینکه مجاز به خوردن برخی غذا ها نیستید، رعایت و باقی ماندن در این رژیم دشوار خواهد بود. به جای اینکه دائماً روی ترازو بروید، هر هفته دور بازو، ران و کمر خود را اندازهگیری کنید و روند پیشرفت خودتان را مورد بررسی قرار دهید.

رژیم کتوژنیک چه جوریه

نکته بسیار مهم اینکه انتخابهای صحیح غذایی بسیار موثرتر از نوع رژیم لاغری خواهد بود و صرفا نباید کالری غذاها را کنترل کرد بلکه خوراکیهای سالم متناسب با انرژی مورد نیاز باید در برنامه غذایی گنجانده شود. باید گفت بدن به طور عادی انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات ها تامین می کند ( قند یا گلوکز). املت گیاهی و فتا سرخ شده در روغن نارگیل یا زیتون. 25 تا 35 درصد کالری از چربی با تاکید بر چربیهای غیراشباع مثل روغن زیتون و بقیه از پروتئین تأمین میشود. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. آب طمع دار شده با مواد طبیعی ( مثل لیمو) بنوشید و یا آدامس بدون قند بجوید.

برای میان وعده ها و تامین کالری مورد نیاز یا وقت هایی که دل تان می خواهد چیزی بخورید از انواع آجیل، تخمه و میوه استفاده کنید. هنگام شروع رژیم تا زمانی که کاملا سیر شوید غذا بخورید و مصرف کالری ها را کم و زیاد نکنید. اگر هدف شما کاهش وزن باشد، با انجام تحقیقات در مورد چگونگی شروع و مقدار مصرف غذا و مشورت با متخصص تغدیه، می توانید این رژِیم را دنبال کنید و احتمالا وزن از دست خواهید داد.

صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کیتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان صرعی شود. صرع تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش چشمگیری در تشنج کودکان صرعی شود. اخیرا مطالعه ی منتشر شده در مجله ی Nutrients، نشان می دهد که زیاده روی در مصرف غذاهای قندی مانند نوشابه همزمان با رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین، باعث آسیب به عروق خونی می شود. آسیب مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که این رژیم غذایی می تواند احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی را کاهش دهد. AFib، شایع ترین اختلال ریتمی قلب است و خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی را بالا می برد. ​Data h᠎as be en generated  by GSA Con᠎tent G᠎ener​ator ᠎DEMO.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

این یکی از عوارض جانبی شایع می باشد که بعد از ۳ تا ۴ هفته برطرف می شود. رژیم کتوژنیک که به آن “رژیم کتو” یا “کتو” نیز گفته میشود، یکی از جدیدترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن است. همچنین ممکن است دریافت فیبر کافی در حالی که به شدت کربوهیدرات ها را محدود می کنید سخت باشد، زیرا غلات کامل یکی از بزرگترین منابع این ماده های مغذی مهم هستند. زیرا مصرف بسیار زیاد آن می تواند باعث افزایش انسولین و کاهش کتون ها شود.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

اگر رژیم کتوژنیک آزادتری را دنبال می کنید، اضافه کردن یک فنجان انواع توت ها به صبحانه یا یک وعده کوچک سبزیجات نشاسته ای به وعده شام باعث افزایش تعداد کربوهیدرات ها در این برنامه غذایی می شود. این رژِیم نه تنها باعث کاهش وزن میشود بلکه متابولیسم را نیز تحتتاثیر قرار میدهد. اکنون، از آنجا که رژیم غذایی با چربی بالایی را دنبال می کنید، احتمالاً چربی بیشتر و عضله کم تری به دست خواهید آورد، که نه تنها ظاهر و احساس متفاوتی خواهید داشت، بلکه با سرعت کم تری کالری می سوزانید.  Th᠎is da᠎ta was do ne  wi​th G​SA C onte᠎nt Ge᠎nera to r DEMO.

اگر در کنار رژیم کتوژنیک، ورزش می کنید، می تواند به شما کمک کند. محدود کردن کربوهیدرات به ۵۰ گرم در روز یا شاید کمتر، به معنای این است که شما غذاهای ناسالمی مانند نان سفید و شکر تصفیه شده را قطع می کنید. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد. حدود ۳۵٪ از کل کالری دریافتی، بیش ترین حد مصرف پروتئین است. در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی میرسانند (حدود ۵ درصد) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵ درصد). رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این نوع از رژیم غذایی کتوژنیک، بسیار کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا است. سرطان: در حال حاضر از این رژیم، برای درمان چندین نوع سرطان و کند شدن رشد تومور استفاده می شود. همچنین اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید و در طول دوره درمان این رژیم قرار داشتید، سعی کنید در وعده های غذایی تان از پروتئین کافی و چربی هایی نظیر روغن زیتون، خامه، کره و سس های مختلف استفاده کنید.