رژیم کتوژنیک بهترین رژیم غذایی برای لاغری سریع

محققان رژیم کتوژنیک را به عنوان یک درمان جایگزین سرطان برای چندین برنامه غذایی 21 روزه کتو دهه مطالعه کردهاند. رژیمهای غذایی خیلی کم چرب میتوانند چندین عامل خطر برای بیماریهای قلبی، از جمله فشارخون بالا، کلسترول بالا، و نشانگرهای التهاب را بهبود ببخشند. بهطورکلی، یک رژیم غذایی کم چرب حدود ۳۰% از کالری خود را از چربی تأمین می کند. این رژیم نیز مانند سایر رژیمهای کاهش وزن، روند منحصر به فردی برای خود دارد. با توجه به توضیحات اجمالی که گفته شد، رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل دیابت و کسانی که به دنبال سلامت متابولیک هستند، مناسب می باشد.

هر چند مقدار دقیق ارائه نمیشود.- دریافت مایعات فاقد کربوهیدرات و فاقد انرژی نامحدود است.- مکمل مولتی ویتامین و کلسیم فاقد کربوهیدرات توصیه میشود.- مقادیر اجسام کتونی دو بار در هفته و وزن یک بار در هفته چک میشود.- حداقل برای یک ماه مصرف محصولات کم کربوهیدرات تجاری منع می شود.-یک دوره آزمایش کامل خون و متابولیک هر سه ماه یکبار اخذ میشود.از ۲۰ نفر بیمار دو سوم کاهش تشنج محسوسی داشته اند؛ ۹ نفر قادر به کاستن از مقدار دارو های مورد استفاده خود بودند و هیچ کدام سنگ کلیوی نگرفتند. البته این رژیم برای همه مناسب نیست و گاها ممکن است منجر به افزایش کلسترول بد خون شود. مصرف چربیهای سالم از جمله آووکادو، نارگیل، آجیل برزیلی، ماهیهای چرب و روغن زیتون در این رژیم توصیه میشود. تا زمانیکه رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید، رویکرد غذایی برای رسیدن به جنسیت دلخواه اشکالی نخواهد داشت. شاید به نظرتان عجیب بیاید که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… است) چطور میتواند به کاهش وزن کمک کند؛ در حالی که بارها و بارها شنیدهایم، برای لاغر شدن، نباید چربی مصرف کنیم؟

لیست غذایی رژیم کتوژنیک

اساس رژیم کتو شاید در نظر اول خیلی منطقی بهنظر نیاید، چون در آن مصرف کربوهیدرات بسیار کم و مصرف چربی بالا است. شاید در کتوز کامل نباشید یا به خوبی از چربی ها و کتوزها استفاده نکنید . رژیم HCG باعث کاهش وزن می شود، اما مطالعات متعدد به این نتیجه رسیدهاند که کاهش وزن تنها بهدلیل رعایت رژیم غذایی بسیار کم کالری است نه هورمون HCG. این رژیم از یک سیستم کالریشمار ساده استفاده میکند که در آن قد، سن، وزن و هدف شما در نظر گرفته میشود.

رژیم پالئو بر مصرف غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوهها، آجیل و دانهها تأکید دارد، درحالیکه از مصرف غذاهای فرآوریشده، شکر، لبنیات و غلات را منع میکند. بهطورکلی این رژیم بر مبنای مصرف کربوهیدرات بسیار زیاد – حدود ۸۰٪ کالری مصرفی روزانه و پروتئین کم در ۱۰٪ کالری است. به این حالت، گرسنگیِ سلول های سرطانی می گن. یک رژیم غذایی فوقالعاده کمچرب مصرف چربی شما را به کمتر از ۱۰% از کالری روزانه محدود میکند. این سیستم اطلاعات و حمایت زیادی به افرادی که رژیم گرفتهاند ارائه میکند. وگانها معمولا فقط به خاطر سلامتی این رژیم غذایی را ندارند، بلکه فاکتورهای محیط زیستی، اخلاقی و دلسوزانه هم در تصمیم آنها دخیل است.

برنامه رژیم کتوژنیک در ماه رمضان

روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص، حاوی کربوهیدرات نیست. در هر دو روش میتوان جنسیت جنین را به دلخواه انتخاب کرد اما درصد موفقیت در هر دو یکی نیست. و با افزایش خطر مرگ همراه نیست. با شناخته شدن و معرفی رژیم کتوژنیک، تغییراتی در هرم غذایی از طرف این سازمان اعلام شد که در نتیجه ی شناخت تاثیر منفی کربوهیدرات بر بدن بوده است. در نتیجه در هنگاه تنفس بوی بدی که از دهان خارج می­شود ناشی از حضور این ترکیبات در ریه است. یک سوال دیگر، تا حالا پشه شما را نیش زده است؟ حالا اونها رو به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی بشه، توی فر قرار بدین. 3. یک تابه نچسب را روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. رژیم غذایی ساحل جنوبی توسط یک متخصص قلب، دکتر آگاتستون، و یک متخصص تغذیه، ماری آلمون آغاز شد. ᠎Data h as  be​en created  with GSA Content Generator D᠎emov er sion.

رژیم کتوژنیک میتواند با کاهش علائم این بیماری شده و در جهت بهبود و پیشگیری از بروز آن موثر باشد. با کاهش دریافت کربوهیدرات بدن وارد حالت کتوز میشود که در این حالت بدن در سوزاندن چربی بسیار کارآمدتر است. رژیم فستینگ در واقع بیشتر یک الگوی غذاخوردن است تا یک رژیم. انواع مختلفی از رژیم های کم کربوهیدرات وجود دارد، اما همهی آنها شامل محدودکردن مصرف کربوهیدرات به ۲۰ تا ۱۵۰ گرم در روز هستند.

این استراتژی باعث می شود تا بدن بیاموزد که برای تولید انرژی مورد نیاز خود می بایست به سوزاندن چربی ها روی بیاورد. افرادی که این رژیم را میگیرند بهطور خودکار کربوهیدرات کمتر، پروتئین بیشتر و بین ۳۰۰ تا ۹۰۰ کالری کمتر در روز مصرف میکنند. رژیم غذایی لاغری سریع از دیگر مزایای کاهش کربوهیدرات این است که با کاهش مقدار انسولین، کلیه ها سدیم و آب اضافی را از بدن خارج میکنند. رژیمهای کم کربوهیدرات بر مصرف مقادیر نامحدود پروتئین و چربی تأکید دارند و در عین حال مصرف کربوهیدرات را بهشدت محدود میکنند. در یک مطالعه، زنانی که از رژیم دوکان پیروی میکردند، روزانه حدود ۱۰۰۰ کالری و ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف کردند و به طور متوسط ۱۵ کیلوگرم در ۸ تا ۱۰ هفته از دست دادند. ᠎Th᠎is da ta was gener at᠎ed by G᠎SA Co​nt​en t  Ge nerator DEMO​!

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

خلاصه:رژیم غذایی کم کربوهیدرات، مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود کرده و بدن شما را وادار به استفاده از چربی برای سوخت می کند و به کاهش وزن کمک می کنند و با بسیاری از مزایای سلامتی دیگر مرتبط هستند. این رژیم همچنین از ذخیره چربی بدن برای سوخت بیشتر استفاده میکند. نویسنده با تأکید بر تضاد بین نشاسته و ساکاروز، این مورد اولیه را بیان میکند که ساکاروز یک غذای خطرناک است. رژیم کتو سالها برای درمان صرع استفاده میشد، اما بعدها مشخص شد که این رژیم فواید زیادی برای کاهش وزن بهخصوص کاهش وزن سریع دارد. رژیم HCG یک رژیم غذایی افراطی است که هدف آن کاهش وزن بسیار سریع 0.45-1 کیلوگرم در روز است. رژیم غذایی وگان سختگیرانهتر از گیاهخواری است. مشکلات کبدی. رژیم غذایی حاوی چربی زیاد میتواند شرایط موجود کبد را بدتر کند. در یک مطالعهی ۸ هفتهای دیگر با این رژیم غذایی (حاوی ۷ تا ۱۴ درصد چربی) کاهش وزن متوسط ۱۶.۷ کیلوگرمی ثبت شد.

در حقیقت پیروی از این رژیم برای طولانی مدت می تواند عوارض جانبی بسیار ناخوشایندی را ایجاد کند. دکتر آگاتستون رژیم غذایی ساحل جنوبی را در طول دهه ۱۹۹۰ ابداع کرد، زیرا از رژیم غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات که توسط انجمن قلب آمریکا حمایت میشد ناامید شده بود. هنگامیکه مصرف کربوهیدرات بسیار کم است، اسیدهای چرب در کبد به کتون تبدیل میشوند و بدن وارد حالت کتوز میشود. رژیم ۵:۲: در دو روز غیر متوالی در هفته، مصرف غذای خود را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری محدود میکنید. برای تثبیت وزن در رژیم کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

مصرف مقدار زیاد چربی باعث میشود بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای تأمین انرژی استفاده کند. به دنبال این مساله و در صورت عدم تامین آب کافی بدن دچار کم آبی می­گردد و فرد عوارضی همچون گیجی، خستگی مفرط، گرفتگی عضلات و مواردی از این دست را تجربه خواهد کرد. بزرگترین مزیت این رژیم کاهش خطر بیماریهای قلبی با کاهش تری گلیسیرید و کلسترول است. علاوه بر این، ممکن است پیشرفت بیماری MS را کُند کند.