لاغری سریع با رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک خوردن چه غذاهایی ممنوع برنامه غذایی 21 روزه کتو است ؟ رژیم کتوژنیک باعث تغییراتی در سطح آب و مواد معدنی داخل بدن شما می شود به همین خاطر استفاده از نمک بیشتر و مواد معدنی اهمیت پیدا می کند. مواد غذایی حاوی چربی حیوانی فراوان مانند تخممرغ، گوشت و پنیر پای ثابت رژیم غذایی کتوژنیک هستند. در حقیقت از خانواده توتها، تمشک و شاه توت میزان کربوهیدارت و فیبرشان یکسان است.توتها، این میوههای کوچک دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که در کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها نقش مهمی دارند.در اینجا میزان کربوهیدرات 3.5 اونس (100 گرم) خانواده توت را ذکر میکنیم:شاه توت: 5 گرم کربوهیدرات خالص (10 گرم کل کربوهیدرات)زغال اخته: 12 گرم کربوهیدرات خالص (14 گرم کل کربوهیدرات)تمشک: 6 گرم کربوهیدرات خالص (12 گرم کل کربوهیدرات)توت فرنگی: 6 گرم کربوهیدرات خالص (8 گرم کل کربوهیدرات)7-آجیل و دانههای مغذیآجیل و دانههای مغذی غذاهای سالم، با میزان چربی بالا و کربوهیدرات پایین هستند. This was g᠎en er᠎at ed with t​he ​he lp of GSA Con te​nt G᠎en᠎erator DE​MO.

برای عضلهسازی بر روی کتو، گاریسون توصیه میکند که حداقل 30 درصد از کل کالری باید از پروتئینهای با کیفیت مانند پروتئینهای حیوانی کامل و فرآوری نشده باشد. اگر چه تمام آجیل ها و دانههای مغذی مقدار کربوهیدرات خالص اندکی دارند، اما مقدارش در بین انواع مختلف آجیل ودانهها متفاوت است.میزان کربوهیدرات برای 1 اونس (28 گرم) انواع آجیل و دانه عبارت از:بادام: 3 گرم کربوهیدرات خالص (6 گرم کل کربوهیدرات)آجیل برزیلی: 1 گرم کربوهیدرات خالص (3 گرم کل کربوهیدرات)بادام هندی: 8 گرم کربوهیدرات خالص (9 گرم کل کربوهیدرات)ماکادمیا(فندق استرالیایی): 2 گرم کربوهیدرات خالص (4 گرم کل کربوهیدرات)گردو آمریکایی پکان: 1 گرم کربوهیدرات خالص (4 گرم کل کربوهیدرات)پسته: 5 گرم کربوهیدرات خالص (8 گرم کل کربوهیدرات)گردو: 2 گرم کربوهیدرات خالص (4 گرم کل کربوهیدرات)دانه های چیا: 1 گرم کربوهیدرات خالص (12 گرم کل کربوهیدرات)تخم کتان: فاقد گرم کربوهیدرات خالص (8 گرم کل کربوهیدرات)دانه کدو حلوایی: 4 گرم کربوهیدرات خالص (5 گرم کل کربوهیدرات)دانه کنجد: 3 گرم کربوهیدرات خالص (7 گرم کل کربوهیدرات)خلاصه:آجیل و دانه ها فیبر زیادی دارند و برای سلامت قلب بسیار مفید هستند و حتی باعث میشوند افراد، پیری سالمتری را تجربه کنند.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

توتها میزان کربوهیدارت پایین و فیبر بالایی دارند. زیتون حاوی 1 گرم کربوهیدارت خالص در هر اونس است.4. رژیم کتوژنیک گردشی (CKD) : این نوع رژیم شامل دوره های بالاتر کربوهیدارت ، مانند ۵ روز در وضعیت کتو و دو روز با کربوهیدارت بالا است. با این روش وزن کاهش می یابد و دیابت کنترل می شودرشته فرنگی شیراتاکی در انواع مختلف از جمله برنجی، فتوکسین و لینگوئینی یافت می شوند. این رژیم، نسخهی بزرگتر و بدتر رژیم پالئو است و به ورزشکاران ستارهای مثل “لبران جیمز” کمک کرد تا وزن کم کنند. درصد مواد غذایی این رژیم شامل ۶۰ درصد چربی و ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات. همچنین سبزیجات غدهای و ریشهای همچون سیبزمینی و هویج، انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند.

رژیم کتوژنیک برای تنبلی تخمدان

اما لازم است بدانید که بسته به وزن شما این کاهش وزن میتواند متفاوت باشد. طبق نتایج تحقیقات به نظر میرسد که رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در کاهش وزن مؤثر است. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از این حالت، ابتدا تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود داشته باشید و بعد به مرور آن را حذف کنید تا بدنتان عادت کند. 5. کره و خامهکره و خامه، در رژیم غذایی کتوژنیک به عنوان چربیهای خوب محسوب میشوند، زیرا هر دو دارای مقدار کمی کربوهیدرات هستند.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

در اینگونه مواقع میتوان از مکملهای غذایی زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه استفاده کرد. زیرا بدن برای تامین انرژی به ناچار باید از چربی ها استفاده کند. از آنجاییکه بدنتان در این حالت شروع به ذخیرهسازی کربوهیدرات و برای تامین انرژی شروع به مصرف کتون و چربی میکند، در فرد علایمی شبیه علایم ابتلا به آنفلوآنزا پدیدار میشود. ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است. ۴. نکته بسیار مهم این است که از این رژیم لاغری نباید بیشتر از ۳ هفته متوالی استفاده کرد. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی است که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود.

رژیم کتوژنیک میتواند سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و در نتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. ژل در معده سبب کاهش سرعت هضم و جذب مواد مغذی می شود، و سبب احساس سیری طولانیتر و کاهش اشتها و کاهش قند خون می شود. مصرف مقادیر بالای این مواد غذایی فرد را در خطر ابتلا به سنگ کلیه قرار میدهد. یعنی در این رژیم از انواع غذاهای سیر کننده استفاده می شود. از جملهی این مکملها میشه از منیزیم، روغن MCT، اسید چرب امگا ۳، ویتامین D، آنزیمهای گوارشی و مکملهای تقویت کننده عملکرد ورزشی نام برد. علاوه بر این، رژیم کتو به قدری سیر کننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا کنترل و مدیریت میزان غذای مصرفی، وزن کم کنید. کاهش وزن: به نظر می رسد رژیم غذایی لاغری سریع رژیم غذایی وگان در کمک به افراد برای از دست دادن وزن بسیار موثر است – اغلب بدون شمارش کالری – چون چربی بسیار کم و محتوای فیبر بالا می تواند باعث شود شما برای زمان بیشتری احساس سیری کنید.

صبحانه های کتوژنیک

اکنون زمان آن نیست که شمارش را کاملاً متوقف کنید. هنگامی دیابت رخ می دهد که اختلالات متابولیسم بدن با قند خون بالا اتفاق بیفتد و سبب به وجود آمدن عملکرد انسولین شود. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. هنگامی که بدن وارد وضعیت کتوز میشود، چربی را با شدت بیشتری میسوزاند تا بتواند انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کند. در دوران شیردهی، اولویت اصلی هر مادری باید تامین تمام موادمغذی موردنیاز کودک باشد و در این بین، حتما میدانید کودک شما به مدت شش ماه به هیچ چیز دیگری جز شیر مادر نیاز ندارد. از آنجاییکه رژیم غذایی کتوژنیک کمکربوهیدرات است، نیاز به فیبر روزانه فرد تامین نمیشود.

میوهها: در این رژیم تنها توت فرنگی، بریها و آووکادو که نماد این رژیم است، مجاز میباشند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم این امکان را به شما میدهد قبل و بعد از تمرینات ورزشی، کربوهیدرات مصرف کنید. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزین کردن آن با چربی است. این رژیم برای ورزشکاران مناسب است. مصرف پتاسیم بیشتر، انجام رژیم کتوژنیک را آسانتر میکند. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل و دانهها فیبر زیادی دارند. البته تحقیقات نشان داده اثر مثبت این رژیم بر روی کبد چرب بسیار بیشتر از اثر مخرب آن است.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مصرف زیتون میتواند از تحلیل استخوان ها جلوگیری کند و فشار خون را کاهش دهد.خلاصه:زیتون غنی از آنتی اکسیدانها است که می تواند به حفظ سلامت قلب و استخوان کمک کند. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. در واقع، به نظر می رسد تخم مرغ LDL( کلسترول بد خون) را به نحوی تغییرمی دهد که خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد.خلاصه: تخم مرغ حاوی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات است. توصیه شده است که هنگام شیردهی برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها استفاده کنید.

سبک فستینگ می توانید هنگام گرسنگی وعده های غذایی خورده را انتخاب کنید و انتخاب کنید در صورت سیر بودن وعده غذایی شخصی را بردن کنید. در یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولا میزان مصرف کربوهیدراتها کاهش مییابد و به 20-50 گرم در روز محدود میشود. حالا برای خروج از رژیم کتوژنیک نیازی نیست که به صورت دقیق کربوهیدراتها را بشمارید. برخی مطالعات نشان میدهند که رژیم کتوز با کالری محدود به درمان سرطان کمک میکند. کتوز حالتی است است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تأمین انرژی استفاده میکند. در رژیم کتوژنیک تقریبا تمامی بدن شما از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند و این به این معنی است که شما در تمام ساعات شبانه روز چربی سوزی میکنید. همچنین بسیاری از پزشکان (بیش از ۱۰۰ مورد) استفاده از این رژیم را توصیه می کنند . مقدار کالری ۷۵ درصد مقدار توصیه شده روزانه برای وزن بیمار بود و مایعات به ۸۰ درصد مقدار توصیه شده محدود میشد.رژیم وایلدر با دستورالعمل مورد استفاده در مرکز پزشکی جان هاپکینز در حال حاضر هم خوانی دارد.