آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک (عوارض و فواید رژیم کتوژنیک)

Free photo ebook reader over isolated white background رژیم کتو ژنتیک بالینی (CKD): این رژیم شامل افزایش دوره ایی مقدار کربوهیدرات است بهعنوانمثال 5 روز رژیم کتوژنیک و 2 روز برنامه غذایی 21 روزه کتو کربوهیدرات بالا. به طور طبیعی، اگر در مصرف غذاها افراط کنیم و یا تحرک کافی را برای سوزاندن چربی های اضافه به طور روزانه نداشته باشیم، دیر یا زود بسته به ژنتیک فرد، ممکن است که با مشکل اضافه وزن و چاقی مواجه شویم. در رژیم کتوژنیک، میزان قند و کربوهیدرات را کاهش می دهید، بنابراین به طور طبیعی از افزایش و افت شدید قند خون جلوگیری می کنید. یکی از مضرات مهم و علائم شایع رژیم کتوژنیک، یبوست است. در این نوع رژیم قبل یا بعد از ورزش دریافت کربوهیدارت افزایش می یابد(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). این رژیم به گونه ای است که در این رژیم در زمان های ورزش کردن و فعالیت بدنی و تمرین، کربوهیدرات ها به وعده غذایی اضافه می شوند.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

هرچقدر بیشتر ورزش کنید، بدنتون ذخیره سازی این موارد رو بیشتر کاهش میده. تازه اگر از این مرحله هم به راحتی و موفقیت عبور کنید، فکر نکنم بتوانید قید شام را بزنید. رژیم غذایی لاغری سریع سه عدد تخم مرغ تازه بردارید، زرده ها را از سفیده های آن ها جدا کنید، سفیده ها را هم بزنید و با مقداری گوشت کم چربی، مثل گوشت بوقلمون یا مرغ مخلوط کنید. این رژیم شامل 75% چربی، 20% پروتئین و 5% کربوهیدارت است. همچنین افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ حتما بیشتر در این خصوص دقت نمایند. بهتر است، بدانید اغلب افراد در ابتدای آغاز رژیم غذایی کتوژنیک گرفتار آنفولانزای کتوژنیک می شوند، اما به مرور علائم آنها رو به بهبودی می رود. کتوزیس در نتیجه استفاده بدن از چربی ها و تبدیل آنها به اجسام کتونی برای تولید انرژی لازم برای مغز بوجود می آید. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند.

فروشگاه کتوژنیک اهواز

هنگامی که افراد مقادیر کم کربوهیدرات مصرف می کنند، کبد تری گلیسیرید کمتری تولید می کند که ممکن است در افزایش سطح کلسترول HDL نقش داشته باشد. وقتی سطح آن در خون افزایش یابد، باعث می شود که سطح قند خون و انسولین در خون کاهش پیدا کند. با این وجود، مطالعات گزارش کردهاند که پایبندی به رژیم کتو ممکن است سازگاریهای تمرینی را مختل کند. بیشتر محققان این رژیم را در دورههای کوتاه مدت چند هفته تا چند ماه، بررسی کردهاند. با این حال، اگر زنان سه تا چهار ماه پیش از بارداری به مصرف غذاهای قلیایی بپردازند یا واژن خود را پیش از رابطه جنسی با شویندههای قلیایی نظیر آب گازدار خوراکی بشویند، فضای رحم قلیایی میشود. کربوهیدرات از کلمه هیدرات گرفته شده، هیدرات هم به معنی آب است، خوردن آب زیاد هم باعث چاق شدن و افزایش وزن می شود. رژیم غذایی لاغری سریع از دیگر مزایای کاهش کربوهیدرات این است که با کاهش مقدار انسولین، کلیه ها سدیم و آب اضافی را از بدن خارج میکنند.

همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند. شاید شما نیز تعجب کنید که چطور رژیم غذایی با درصد چربی بسیار بالا می تواند به کاهش وزنتان کمک کند. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. همچنین کمبود خواب میتواند بهراحتی باعث ازدستدادن بافت عضله شما بشود که توصیه میکنیم حتما خواب و استراحت خود را نیز در طول این رژیم رصد کرده و بهبود ببخشید. خطرات این رژیم در بلندمدت شامل سنگ کلیه، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و موادمغذی است. مسئلۀ دیگری که توجه به آن ضروری است این است که با همۀ این ها محبوبیت زیادی که در میان متخصصان تغذیه ای پیدا کرده است و افراد مشهور رژیم کتوژنیک برای لاغری را در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف به عنوان پادزهری برای درمان بیماری های مختلف و صعب العلاج معرفی می کنند و ادعا می کنند که این رژیم بدون آسیب رساندن به بدن فرد موجب کاهش وزن به میزان قابل توجهی خواهد شد.

می توان این طور گفت که بیشتر مردم وقتی حرف از رژیم لاغری به میان می آید، تصور می کنند که برای لاغر شدن و کم کردن وزن در سریع ترین زمان ممکن، باید از خوردن غذاهای مختلف دست بکشند و محدودیت هایی را برای رژیم غذایی روزانه شان اعمال کنند. کلید موفقیت این رژیم به طور چشمگیری محدود کردن قندها و نشاستههایی است که میخورید. به طور طبیعی. سوخت و ساز را تقویت میکند؛ پس از کالری چربیها نترسید. مارک سیزن و برد کیرنز پس از موفقیت چشمگیر کتابشان در سال 2017 با نام The Keto Reset Diet تصمیم گرفتند آموزه های این کتاب را به صورت تصویری و قدم به قدم در اختیار مخاطبانشان قرار دهند. Th is post h᠎as been g᠎en᠎erat ed ᠎with GSA᠎ C on​tent Genera​to​r DEMO!

آزمودنیها به صورت تصادفی به دو گروه رژیم کتو (KD) و غیر کتو (NKD) تقسیم شدند. تحقیقات در مورد تاثیرات بلند مدت رژیم کتو بسیار کم است؛ بنابراین، بهتر است پیروی از این رژیم حداکثر به چند ماه محدود شود. اکنون اگر به میزان کربوهیدرات نگاه کنید میبینید که مقدار آن بسیار بیشتر از آن ۳۰-۵۰ گرمی میباشد که بسیاری از به اصطلاح متخصصان رژیم کتو به مردم میگویند. برای بسیاری از افراد ، منابع کربوهیدرات نیز منابع اصلی فیبر هستند. این نوع رژیم ها امروزه بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد، حداقل یک بار اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک کرده اند. اگر مقاله ی رژیم کتوژنیک چیست رو مطالعه کرده باشید، قطعا با درصد بندی رژیم کتوژنیک استاندارد آشنا هستید. این رژیم شباهت زیادی به رژیم استاندارد کتوژنیک دارد.

رژیم غذایی کتوژنیک ، یک رژیم غذایی با کربوهیدارت کم، پروتئین و چربی بالا است که اثرات مختلفی در سلامتی ما دارد. افرادی که از این رژیم پیروی میکنند بیشتر از گوشتها، لبنیات، تخممرغ و سبزیجات غیرنشاستهای استفاده میکنند. آووکادو ، پنیر ، بیکن یا تخممرغ را هم اضافه کنید.در رستورانهای مکزیک میتوانید از هر نوع گوشتی همراه با پنیر اضافی ، گواکامول ، سالسا و خامهترش لذت ببرید.برای دسر ، یکتخته پنیر مخلوط یا انواع توتها را با خامه سفارش دهید.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

زیرا شیر جو دوسر در هر حالت حتی بدون شکر هم دارای کربوهیدرات بسیار بالایی بوده و اصلاً مناسب رژیم کتوژنیک نیست. تحقیقات نشان دادهاند که اثربخشی رژیمهای کتوژنیک وابسته به میزان کالری مصرفی نیست. هنگامی که شما تحت رژیم کتوژنیک قرار بگیرید، مقدار کربوهیدارت مجاز روزانه شما باید زیر ۵۰ گرم باشد. در رژیم غذایی ketogenic مصرف کربوهیدرات روزانه شما باید حدود ۵۰ گرم یا کم تر باشد و این ممکن است دشوار باشد. در طول روز برای پاکسازی هرچه سریعتر بدن شما بسیار موثر است. برای عملکرد خوب ، مانند سایر عملکردهای بدن ، به ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی مهم نیاز دارید.

کتوژنیک در بارداری

از مصرف محصولات مبتنی بر گندم مانند برنج، ماکارونی، غلات و مواد غذایی دارای نشاسته و حبوبات مانند نخود فرنگی، لوبیا، عدس و… هستند.انواع چاشنی و سس که حاوی شکر و چربی ناسالم هستند، الکل و هرگونه غذایی که از چربی ناسالم تهیه شده و یا دارای قند اضافی و مواد افزودنیست، در این رژیم ممنوع هستند.زیرا این غذاها اکثرا حاوی الکلهای قندی هستند که در برخی موارد امکان دارد سطوح کتون را تحت تاثیر قرار دهند.مصرف سس مایونز ممنوع است اما اگر از روغن های سالمی مانند روغن زیتون استفاده شود می توانید به راحتی از آن استفاده نمایید.

᠎Th​is w as generat᠎ed by GSA C᠎on tent Generato᠎r DE᠎MO.

در مطالب پیشین دیدیم که رژیم کتوژنیک چیست، چه فوایدی دارد و در چه مواردی اجرا میشود. در حال حاضر چه کاری باید انجام دهیم تا ماشین دوباره روشن شود و شروع به کار کند؟ این کار منیزیم را بیشتر می کند و این مشکل حل میشود. بیشتر مواقع این ماشین با گاز کار می کند. در حالی که ماشینتان با بنزین بهتر کار می کند و سرعت بیشتری را نیز خواهد داشت. دانشمندان نمیدانند چرا این اتفاق میافتد، اما ممکن است کتون هایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی تولید میکند به عنوان انرژی به سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک کند. در این روش با حذف کربوهیدرات میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد. تا اینجا با مبحث آیا رژیم کتوژنتیک برای دیابتی ها مناسب است آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله مراحل خروج از رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید. This  po​st w᠎as done with GSA  Content  Gene᠎ra to r ​DEMO.