برنامه لاغری متفاوت با رژیم کتوژنیک|کتو چیست؟

متخصص رژیم کتوژنیک این روش ممکن است بدن شما را به سمت سوزاندن چربی بیشتر قبل از اینکه رژیم کتوژنیک را بهطور کامل شروع کنید، سوق برنامه غذایی 21 روزه کتو دهد. با این وجود، کربوهیدراتها در انواع مختلف حلزونهای صدفها متفاوت هستند. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها به کمتر از نصف میرسند و چربیها به عنوان سوخت اول بدن مورد استفاده قرار میگیرند. 10. روغن نارگیلروغن نارگیل دارای ویژگی های منحصر به فردی است و برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب است.روغن نارگیل حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است، بنابراین برخلاف چربیهایی با زنجیره طولانی ، به طور مستقیم توسط کبد جذب میشوند و به کتون تبدیل می شوند و یا به عنوان منبع انرژی استفاده می شوند. رژیم لاغری کتوژنیک یا به طور خلاصه کتو یک روش و سبک برای غذا خوردن است که در آن مصرف کربوهیدرات کاهش یافته و مصرف چربی افزایش مییابد. کربوهیدرات دوره ای، مصرف کربوهیدرات شما را فقط در زمانهای درست و به مقدار درست افزایش می دهد (و بعضی اوقات کالری به طور کلی) که معمولا ۲-۳ بار در هفته باشد.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

در این نوع رژیم غذایی که اتفاقا از شباهت بسیار زیادی با رژیم غذایی اتکینز نیز برخوردار است، بدن انسان به جای سوزاندن کربوهیدرات ها برای تامین انرژی جهت انجام هر نوع فعالیت نشسته و یا متحرکی از چربی های موجود در بدن استفاده می کند و در حقیقت در رژیم کتوژنیک این چربی ها هستند که پیوسته در حال سوختن می باشند و به همین خاطر لاغری و کاهش وزنِ به مراتب سریعتری متوجه اندام شما خواهد شد. منابع اصلی کربوهیدرات موجود در رژیم SKDشامل سبزیجات کم کربوهیدارت، آجیل، دانه ها و لبنیات پرچرب است.

You see, I was walking, and then there was a wall. 1️⃣ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات ، پروتئین متوسط و پرچرب است. از درصدهای زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) در رژیم کتو استفاده کنید. از آنجایی که رژیم کتو میتواند دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد پس احتمالاً در پیشگیری از آن نیز موثر خواهد بود. علت این اعتیاد ترشح هورمون دوپامین پس از مصرف شکر می باشد اما مانند هر ماده ی اعتیاد آور دیگری، تاثیر این اعتیاد نیز موقت است به این شکل که مجددا انرژی فرد ضعیف شده و همان حالت اندوه غلبه می کند. سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر میتواند به عنوان یک کمککننده در درمان سرطان به دلیل کاهش سرعت رشد تومور محسوب شود.

غذاهای مجاز و غیرمجاز: رژیم غذایی پالئو بر غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوهها، آجیل و دانهها تاکید دارد؛ با این حال غذاهای فرآوریشده، شکر، لبنیات و غلات، ممنوعیات این رژیم هستند. تحقیقات نشان داده است که برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و کربوهیدرات بسیار کم (که کتو در این دسته قرار میگیرد) اثرات متفاوتی بر سطح کلسترول خون دارد. رژیم کتو با پروتئین بالا محتوای ۶۰% چربی، ۳۵% پروتئین و ۵% کربوهیدرات را تشکیل می دهد. امیدواریم که از مطالعه مطالب بالا لذت برده باشید. بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری درباره تأثیر انواع رژیم کتوژنیک در بهبود پارکینسون نیاز است با این حال، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی میتواند به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک نماید. همچنین رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده و شیرین شده و در نتیجه کاهش سطوح انسولین کمک کند که همه اینها میتوانند به بهبود بسیاری از بیماریها از جمله سندرم تخمدان پلیکیستیک، آکنه، انواع سرطانها، و آلزایمر کمک کنند.

غذاهای قندی: نوشابه های گازدار، آبمیوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و … همونطور که بالاتر اشاره کردیم، رژیم غذایی کتوژنیک با تاثیر روی عوامل خطرناکی مثل چربی بدن، سطح کلسترول بد، فشار خون و قند خون (سندروم متابولیک) باعث پیشگیری و بهبود بیماری های قلبی می شه. افزایش کتون ها در کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی اساسی داشته باشد. علاوهبراین، تصور میشود که برخی عوامل خارجی نیز ممکن است راش کتو را تشدید کنند. رژیم غذایی کتو برای افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند کمتر توصیه میگردد. کتون مولکولی است که در در زمان کاهش مصرف قند، در کبد و در اثر مصرف چربی تولید میگردد. زمانی که تولید گلیکوژنها بیش از حد معمول شد، کبد مجبور میشود گلوکز اضافه را به چربی تبدیل کند. محدودیت کالری که در رژیم کتو رخ میده ناشی از عدم تمایل خودتون به مصرف بیشتر غذا هست، در واقع اگه اشتهای شما بیش از اندازه باشه و نتونید به هیچ وجه جلوی خوردن خودتون رو بگیرید اینجا مجبور به محدودیت کالری دریافتی شما هستیم.

این مکمل ممکن است برای بالا بردن سطح کتون بدن کمک نماید.

در شرایط کاهش یا عدم وجود اسید، میزان باکتریایی در روده کوچک فوقانی بیشتر از همیشه است که سبب بروز مشکلات بسیاری می­شود. در این شرایط بدن سوخت دیگری رو به جای گلوکز در نظر میگیره. دریافت رژیم کتوژنیک انلاین البته با توجه به تاثیر شگفتانگیز این رژیم غذایی بر کاهش وزن، افرادی که شرایط جسمانی خاصی ندارند براحتی میتوانند از کتوژنیک پیروی کنند. این مکمل ممکن است برای بالا بردن سطح کتون بدن کمک نماید. سندرم تخمدان پلیکیستیک: برنامه غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک نماید. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد و مصرف بالای آن می تواند سطح انسولین را افزایش و کتون را کاهش دهد. در انواع رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید مصرف کنیم؟ در رژیم غذایی کتوژنیک بایستی تمامی مواد غذایی که دارای کربوهیدارت هستد از برنامه غذایی روزانه فرد حذف شود، در ادامه این بخش مواد غذایی دارای کربوهیدارت را به شما معرفی می کنیم.

بایستی مصرف کربوهیدرات های قابل هضم را به ۲۰ گرم در روز و یا حتی کمتر محدود کنیم که در این میان چون فیبر ها قابل هضم نیستند نیازی به مصرف محدود ندارند، بلکه می توانند به انجام کتوز نیز کمک کنند. بااینحال، مصرف پروتئین و سطح بالای کتون میتواند به جلوگیری از کاهش عضلات کمک کند، بهخصوص اگر وزنه بزنید. اگر احساس کردید که به اندازه لازم کتوز پیشرفت نمی کند، می توانید از روزه داری به صورت متناوب استفاده کنید، بنابراین طبق برنامه می توانید در ۸ ساعت از روز از مواد غذایی استفاده کنید و ۱۶ ساعت دیگر را از خوردن غذا پرهیز کنید( می توانید وعده صبحانه را حذف کنید) بدین ترتیب سطح کتون در خون بیشتر می شود و وزن بیشتری کاهش می یابد.

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

دریافت بعضی از میوهها، سبزیجات، غلات و حبوبات در رژیم کتو بسیار کم است، بنابراین افراد فیبر، ویتامینها، مواد معدنی و فیتوشیمیایی که فقط در این غذاها وجود دارند را از دست میدهند. بنابراین از توده عضلانی کم چرب برای تامین انرژی استفاده می کند. کافئین میتواند مزایایی برای حفظ انرژی بدن، کاهش چربی و عملکرد صحیح بدن داشته باشد. پروتئین در رژیم کتوژنیک حدود ۲۰ درصد و کربوهیدرات فقط ۵ درصد انرژی مورد نیاز فرد را تأمین می کنند. Article h​as be en g​en erat​ed ​by GSA Content​ G​ener at​or D​em oversion!

دکتر متخصص رژیم کتوژنیک انواع مختلفی از رژیم های کتو وجود دارد که رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های زیر مجموعه کتوژنیک است، در رژیم اتکینز محدودیتی در دریافت کالری نداریم اما میزان کربوهیدرات به ۱۰ تا ۲۰ گرم در طول روز کاهش میابد. رژیم پالئو بر خوردن غذاهای فرآوری نشده تأکید دارد ، رژیم کتوژنیک این به معنای حذف نان، غلات و حبوبات و خوردن یک رژیم غذایی با پروتئین بالا است اما رژیم کتو بر دستیابی به یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب برای دستیابی به حالت چربی سوزی معروف به کتوز تأکید دارد. ولی دقت کنید که این توصیهها به یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن منجر نمیشوند. دکتر رژیم کتوژنیک ممکن است ابتدا با پیروی از این رژیم، وزن کاهش یابد؛ ولی خطراتی هم دارد که سلامت فرد را تهدید میکند. اگر با خواندن ممنوعیات این رژیم همچنان علاقه دارید از آن استفاده کنید به شما پیشنهاد میکنیم فواید و عوارض رژیم کتوژنیک را نیز در نظر بگیرید.

برای مثال رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات کمتر، غلات سبوس دار و رژیم های کم کالری از جمله برنامه های تغذیه ایِ موثر برای لاغری هستند و در عین حال نیز ادامه دادن آنها در بلند مدت نسبتا راحت تر است و خیلی کمتر در فرد احساس نارضایتی ایجاد می کند. این رژیم بهطور معمول در چهار روش منحصر به فرد تجویز میشود, با این حال رژیم کتوژ استانداردو کتوژنیک پروتئین بالا از مدلهای رایج آن هستند.