روزه گرفتن به مدت 24 ساعت می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند


موش هایی که 24 ساعت ناشتا بودند نسبت به موش هایی که برنامه غذایی منظم داشتند، التهاب بیشتری داشتند و احتمال مرگ ناشی از عفونت باکتریایی بیشتر بود.

سلامتی


23 فوریه 2023

بشقاب سفید با قاشق و چنگال، مفهوم روزه متناوب، رژیم غذایی کتوژنیک، کاهش وزن، بحران غذایی، بازگشایی رستوران و کافه پس از همه گیری کروناویروس کووید-19؛  کد شاتر استاک 1027820371;  سفارش خرید: -؛  کار: -؛  مشتری: -؛  دیگر: -

روزه گرفتن برای یک روز کامل می تواند سیستم ایمنی بدن را مختل کند

SewCream/Shutterstock

روزه گرفتن قبلا به عنوان یک رویکرد مفید برای پیشگیری یا مدیریت بیماری‌های مزمن مانند سرطان، چاقی و بیماری‌های قلبی پیشنهاد شده بود – اما نتایج مطالعات موش‌ها نشان می‌دهد که روزه‌داری طولانی‌مدت ممکن است سیستم ایمنی بدن را مختل کند.

فیلیپ سویرسکی در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا در نیویورک و همکارانش نمونه های خون و بافت پنج موش بدون دسترسی به غذا را به مدت 24 ساعت تجزیه و تحلیل کردند. آزمایش‌های خونی که این موش‌ها را با موش‌هایی که رژیم غذایی معمولی داشتند، مقایسه کرد، نشان داد که به‌طور متوسط، موش‌های روزه‌دار کمتر از 10 درصد از تعداد مونوسیت‌ها داشتند – نوعی گلبول سفید که به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند و سایر سلول‌های ایمنی را برای درمان آسیب‌ها به خدمت می‌گیرد. .

Swirski می‌گوید: «اینها سلول‌هایی هستند که واقعاً سربازان حیاتی سیستم ایمنی هستند. او می گوید، محققان دریافتند که این کاهش به دلیل عقب نشینی مونوسیت ها از خون به مغز استخوان است، جایی که اساساً به خواب زمستانی می روند.

در نتیجه، وقتی دوباره به موش‌های روزه‌دار غذا داده شد، مونوسیت‌ها دوباره به جریان خونشان برگشتند. Swirski می‌گوید: «از آنجایی که مونوسیت‌های زیادی وجود دارد که در خواب زمستانی هستند و در مغز استخوان زندگی می‌کنند، آنها بیشتر از آنچه در غیر این صورت زنده بودند زنده می‌مانند. بنابراین، پس از تغذیه مجدد، چیزی که می بینیم موجی از مونوسیت ها است. در مقایسه با موش هایی که به روزه ادامه دادند یا موش هایی که هرگز روزه نگرفتند، این موش ها به طور متوسط ​​تقریباً چهار برابر بیشتر مونوسیت در خون خود داشتند.

او و تیمش برای درک اینکه چگونه این سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد، به 45 موش گونه ای از باکتری که ریه ها را آلوده می کند تزریق کردند. 23 موش به مدت 24 ساعت قبل از تزریق ناشتا بودند. سپس محققان به آنها اجازه دسترسی به غذا را دادند.

پس از 72 ساعت، تقریبا 90 درصد از موش هایی که روزه می گرفتند مردند، در حالی که حدود 60 درصد از موش هایی که هرگز روزه نمی گرفتند مردند. موش‌هایی که رژیم‌های غذایی محدود داشتند نیز سطوح بیشتری از التهاب داشتند، که نشان می‌دهد دوره‌های طولانی روزه‌داری پاسخ‌های ایمنی را مختل می‌کند.

با این حال، Satchidananda Panda در موسسه مطالعات بیولوژیکی Salk در کالیفرنیا می‌گوید که اکثر رژیم‌های روزه‌داری رایج برای انسان‌ها 24 ساعت طول نمی‌کشد. در واقع، تحقیقات خود او نشان داده است که یک روزه 15 ساعته ایمنی را در موش ها بهبود می بخشد.

با این وجود، Swirski می‌گوید این یافته‌ها برای نحوه تفکر ما در مورد مدت زمان و پیامدهای روزه‌داری مهم هستند. مانند بسیاری از چیزهای زندگی، تعادل مهم است. بنابراین، آنچه ممکن است از یک جهت سودمند باشد، می‌تواند تأثیر منفی پیش‌بینی نشده‌ای داشته باشد.» او می‌گوید.

برای گردآوری همه اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، در خبرنامه رایگان Health Check ما ثبت نام کنید، هر شنبه

بیشتر در مورد این موضوعات: