سیگار واقعا می تواند قلب را ضعیف کند


تصویر خبر: سیگار واقعا می تواند قلب را ضعیف کند

جمعه، 26 اوت 2022 (اخبار هلث دی)

تحقیقات جدید دانمارکی هشدار می دهد که سیگار کشیدن برای قلب شما حتی بدتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

دکتر اوا هولت، محقق از بیمارستان Herlev و Gentofte در کپنهاگ، گفت: “به خوبی شناخته شده است که سیگار باعث انسداد شریان ها می شود که منجر به بیماری عروق کرونر قلب و سکته می شود.”

او می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که سیگار کشیدن به قلب‌های ضخیم‌تر و ضعیف‌تر منجر می‌شود. “به این معنی است که افراد سیگاری حجم کمتری از خون در محفظه چپ قلب دارند و قدرت کمتری برای پمپاژ آن به بقیه بدن دارند. هر چه بیشتر سیگار بکشید، عملکرد قلب شما بدتر می شود.”

چه خبر خوب؟ هولت افزود: «قلب می‌تواند تا حدودی با ترک سیگار بهبود یابد، بنابراین برای ترک هرگز دیر نیست».

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به 4000 مرد و زن را که در پنجمین مطالعه قلب شهر کپنهاگ شرکت کردند، جمع‌آوری کردند. شرکت کنندگان بین 20 تا 99 سال سن داشتند و هیچکدام بیماری قلبی نداشتند.

شرکت‌کنندگان عادت‌های سیگار کشیدن خود را گزارش کردند و همچنین از قلب‌شان سونوگرافی گرفتند تا ببینند چقدر خوب عمل می‌کنند.

پس از در نظر گرفتن سن، جنس، وزن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و عملکرد ریه، محققان دریافتند که افراد سیگاری قلب‌های ضخیم‌تر، ضعیف‌تر و سنگین‌تری دارند. هر چه افراد سیگار بیشتری می کشیدند، قدرت پمپاژ قلب آنها بیشتر آسیب می دید.

این یافته ها روز پنجشنبه در نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا در بارسلون ارائه شد. یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود، مقدماتی در نظر گرفته می شود.

“ما دریافتیم که سیگار کشیدن فعلی و بسته سال های انباشته شده با بدتر شدن ساختار و عملکرد اتاقک قلب چپ – مهمترین بخش قلب مرتبط است. علاوه بر این، متوجه شدیم که در یک دوره 10 ساله، کسانی که این کار را ادامه دادند. هولت در بیانیه خبری جلسه گفت: سیگار کشیدن قلب‌های ضخیم‌تر، سنگین‌تر و ضعیف‌تری را ایجاد کرد که کمتر قادر به پمپاژ خون بودند، در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیدند و در آن زمان سیگار را ترک کردند.

وی افزود: “مطالعه ما نشان می دهد که سیگار نه تنها به رگ های خونی آسیب می رساند، بلکه به طور مستقیم به قلب نیز آسیب می رساند.” «خبر خوب این است که برخی از آسیب ها با تسلیم شدن قابل برگشت هستند [smoking]”

اطلاعات بیشتر

برای اطلاعات بیشتر در مورد سیگار کشیدن و بیماری قلبی، به اداره غذا و داروی ایالات متحده مراجعه کنید.

منبع: انجمن قلب و عروق اروپا، انتشار خبری، 25 اوت 2022

توسط استیون راینبرگ خبرنگار HealthDay

اخبار پزشکی
حق چاپ © 2021 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.




پرسش


میانگین افزایش وزن برای کسانی که سیگار را ترک می کنند چقدر است؟
پاسخ را ببینید