رسپی غذاهای کتویی

استفاده از چای سبز سبب بالا بردن روند چربی سوزی شما در طول رژیم کتوژنیک برنامه غذایی 21 روزه کتو میشود. در ادامه سیر و ادویه ها رو هم روی مرغ خرد شده بپاشید و روغن زیتون هم که دیگه پای ثابته! آنتیاکسیدانهای موجود در روغن زیتون با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریانها، به حفظ سلامت قلب کمک میکند. اما جالب است بدانید، پنیرهای ارگانیک و پنیر سویا حاوی اسید لینولئیک است؛ این ماده یک چربی مفید است که، با کاهش چربی اشباع خون و بهبود ترکیبات و تناسب بدن در ارتباط است. پنیر چدار از پرچربترین پنیرهای موجود در بارزار است. تخم مرغ از سالمترین و کاملترین غذاهای کره زمین است.

درست است که زرده تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است، اما مصرف این کلسترول باعث افزایش کلسترول خون نمی شود. علاوه بر این، تخم مرغ باعث افزایش ایجاد هورمونهایی میشود که باعث افزایش احساس سیری و قند خون پایدار می شوند؛ این اتفاق باعث میشود در طول روز احساس نیازی کمتری به مواد غذایی داشته باشید و در طول 24 ساعت کالری کمتری مصرف کنید. هر چقدر کتونها افزایش پیدا کند فواید بیشتری برای سلامتی بدن عاید شما خواهد شد. مقدار کربوهیدراتهای موجود در هر دانه متفاوت است. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک در روزهای اولیه خود ممکن است کار دشواری باشد، اما اگر در این راه ممارست داشته باشید حتما نتایج مثبتی خواهید گرفت، نوشیدن آب و ورزش سبک، مانند: پیاده روی، نیم ساعت حرکات کششی و… افزودن زنجبیل به آب می تواند راه عالی دیگری برای افزایش مصرف الکترولیت باشد.

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

ممکن است دچار بوی بد دهان شوید، راه حل این مورد تنها مصرف آدامس بدون قند است. همانطور که بدن شما به سمت چربی سوزی می رود، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در حالت کتوزیس قرار می ده. زمانی که این رژیم را دنبال میکنید امکان اسهال یا یبوست در شما افزایش پیدا خواهد کرد؛ در این زمین برای جلوگیری از یبوست از سبزیجات و فیبر استفاده کنید و برای جلوگیری از اسهال مقداری نمک پیش از صرف غذا مصرف کنید و میزان مصرف روغنهای مختلف را کاهش دهید.

پس اگر می خواهید پسردار شوید حتما لیمو را در رژیم غذایی خود جای دهید. کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد. این نکته را هم فراموش نکنید که این رژیم روی افرادی بهترین تاثیر را خواهد داشت که به آن پایبند باشند و در طولانی مدت از مصرف کربوهیدراتها در مقدار زیاد پرهیز کنند. بدون رویآوردن به رژیمهای سختی مانند کتو نیز میتوان وزنی متناسب داشت. ممکن است در روزهای اول این رژیم دچار ضعف بدن شوید و این اتفاق به دلیل تغییر وضعیت بدن است؛ نگران نباشید بعد از 5 روز دیگر این عوارض را نخواهید داشت. آووکادو نیز برای روزهای آغازین مناسبه. برای استفاده از این سبزیجات، گل کلم را میتوان مانند برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد. نان کتوژنیک گل کلم را به بشقاب منتقل کنید. پژوهشگران دریافتهاند که استفاده از رژیم کتو در کودکان مبتلا به صرع هم موجب کاهش سلامت استخوانهایشان میشود.

روغن زیتون حاوی کربوهیدرات نیست؛ به همین دلیل میتوانید از آن به عنوان یک سس سالاد به همراه آبلیمو در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص و مفید است. اما با وجود اینکه تمشک و زغال اخته کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند، بهتر است آنها را در رژیم های سخت کتو قرار ندهید. در اینجا به 16 مواد غذایی سالم برای مصرف در رژیم کتوژیک اشاره خواهیم کرد.

رژیم کتوژنیک چگونه است

از جمله عوامل افزایش وزن میتوان به عدم تعادل هورمونها به خصوص مقاومت انسولین و سطح بالای قند خون اشاره کرد. دلایل بسیاری موجب برتری این رژیم نسبت به سایر رژیم ها شده است که از جمله آن میتوان به افزایش پروتئین مصرفی، افزایش کتون و کاهش قند خون و همچنین بهبود حساسیت به انسولین اشاره کرد. طی یک مطالعه 12 هفتهای در افراد مسن، مشخص شد کسانی که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر سویا مصرف می کنند، افزایش توده عضلانی و قدرت عضلات را تجربه میکنند. نتیجه میگیریم هر چند کسانی که رژیم غذایی کتو دارند با محدود کردن خود به مصرف روزانه به مقدار کمتر از 50 گرم کربوهیدرات و رعایت سایر موارد، چندین کیلو وزن کم میکنند ولی باید به عوارض احتمالی آن نیز توجه داشته باشند؛ چون ترکیبات و غذاهایی که در کتو ممنوع شدهاند دارای برخی مواد مغذی لازم برای بدن هستند که باید آن را تأمین کرد.

طبق محاسباتی که انجام شده در حالت کتوز آقایان روزانه ۴۵۰ کالری و خانم ها ۱۵۰ کالری اضافهتر میسوزونن. سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از رایج ترین اختلالات غدد درون ریز بوده که قدرت باروری خانم ها را تحت تاثیر قرار میدهد. برای این دسته از افراد، رژیم کتو می تواند خسته کننده باشد و حتی ممکن است بر انگیزه و میل آنها به تغییر رژیم غذایی تاثیر بگذارد. اگر زیاد مصرف شود، ممکن است سطح انسولین و کتون های پایین تر را کاهش دهد. یکی دیگر از عادات نادرست ما عدم توجه کافی به بحث خواب مان هست، خواب کافی موجب آرامش گرفتن و کاهش استرس می شود، بنابراین توجه به خواب و داشتن حداقل ۷ ساعت خواب مفید شبانه توصیه می گردد. برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید چند هفته اول رژیم کم کربوهیدرات منظم داشته باشید. یکی از این مواد غذایی فیبرها هستند که به دلیل افزایش سهم چربی و پروتئین ها مجبورید مصرف آن ها را به حداقل برسانید.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

Th is w᠎as generat​ed ᠎with the help of GSA C᠎on tent Gen᠎er​ator Dem oversi​on᠎.

افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند. به دلیل مصرف نکردن طیف گستردهای از مواد غذایی استفاده از این رژیم به افراد زیر 16 سال به هیچ عنوان توصیه نمیشود. چربی به عنوان اولین منبع انرژی در رژیم کتو شناخته می شود از همین رو مقدار مناسبی از آن را باید در رژیم غذایی خود قرار دهید. سپس در یک قابلمه سینههای مرغ را قرار دهید و بعد از حدود ۲ دقیقه، پنیر خامهای را به آن اضافه کنید. در رستوران های مکزیکی می توانید هر نوع گوشتی را با پنیر اضافی، گواکامول، سس سالسا و خامه ترش میل کنید. در برخی موارد می توان گفت رژیم کتوژنیک بسیار موثر بوده و حتی به عنوان درمان اولیه به آن ها پیشنهاد می شود مثلا در افرادی که جراحی برایشان به عنوان راهکار درمانی در نظر گرفته می شود رژیم کتوژنیک می تواند نتیجه عمل جراحی را بهبود ببخشد.

انواع کتوژنیک

اجازه دهید کمی بیشتر بررسی کنیم: بدن شما کربوهیدراتها را به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند، برای هر گرم گلیکوژن که در آن ذخیره شده است، تقریباً سه گرم آب وجود دارد، بنابراین وقتی مصرف کربوهیدرات را محدود می کنید، بدن گلیکوژن های خود را به همراه آب آن از دست می دهد. این رژیم می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های مغزی و قلبی کمک کند و باید قبل از انجام آشپزی کتوژنیک تحقیق های کافی و لازم را انجام دهید.

اسفناج، بروکلی، گلکلم، کرفس و هویج از دسته سبزیجاتی هستند که کربوهیدرات کمی دارند؛ این دسته از محصولات حاوی آنتیاکسیدانهایی است که به محافظت در برابر خطر رادیکالهای آزاد موجود در محیط، میپردازد؛ به علاوه این سبزیجات از بروز بیماری و حمله قلبی جلوگیری میکند. پیش از اینکه به اصل مطلب بپردازیم در جریان باشید که در این سایت مقالات زیادی در خصوص رژیم کتوژنیک توسط بنده (دکتر فرزاد روشن ضمیر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی) نوشته شده است و این مجموعه در حال تکمیل نیز میباشد. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث می شود تا رادیکال های آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود.