آب الکترولیت کتویی چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد

با این حال، رژیم کتوژنیک به عنوان یک استراتژی بالقوه در کاهش وزن در دهه ۱۹۷۰ با عنوان رژیم اتکینز (یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پروتئین برنامه غذایی 21 روزه کتو بالا) ارائه گردید. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند. از آنجا که کمبودهای مواد غذایی با هر برنامه رژیم غذایی کتوژنیک یک عامل خطر محسوب می شوند بنابراین برای اطمینان از رعایت تمام شرایط تغذیه ای، لازم است با یک ارائه دهنده مراقبت های سلامت از جمله یک متخصص تغذیه مشورت کنید. کودکانی كه رژیم غذایی کتوژنیک را رعایت کردند، فعالتر، کارآمدتر و با اضطراب کمتری بودند، اما انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

رژیم روزانه کتوژنیک

᠎Post has be en generat​ed  by G᠎SA Content Gen​er​ator DE᠎MO!

البته در نظر گرفتن این نکته که برای استفاده از هر نوع رژیم باید با مشاور تغذیه هماهنگیهای لازم و مشورت انجام شود، بسیار مهم می باشد. در زمان های خیلی دور من محمود مردانی مشاور تغذیه سایت لاغر فیت در روستا زندگی می کردم. بهتر است از خوردن آب میوهها پرهیز کنید ( حتی اگر 100٪ آب میوه تازه باشد) – بهتر است نوشیدنی اسموتی بنوشید، اما در حد خیلی کم. بدیهی است که نوشیدن آب نمک توصیه نمی شود زیرا داشتن تعادل مناسب از مواد معدنی است که برای ارتقای سلامتی حیاتی است. غذاهای اجتناب شده شامل انواع نان و غلات، ماکارونی، کلوچه و مواد خوب پخته شده، برنج، سبزیجات نشاسته ای مانند ذرت و سیب زمینی و میوه ها و آب میوه ها است. هیچ رژیم کتوژنیکی استاندارد وجود ندارد و از نسبت های مختلف مواد مغذی در رژیم های به اصطلاح کتو استفاده شده است. Th is c on tent was generated  wi th t he  help of GSA C᠎on tent᠎ G᠎ener ator Dem over sion.

برای کمک به اطمینان از رسیدگی به این و سایر کمبودهای احتمالی مواد مغذی، ممکن است حمایت یک رژیم نویس یا متخصص تغذیه مورد نیاز باشد. در برخی موارد، این ممکن است مستلزم مصرف مکمل های ویتامین یا مواد معدنی باشد. رژیم کتو ممکن است میزان انسولین تولید شده توسط بدن را کاهش دهد زیرا نیازی به ذخیره قند ندارید. کتونها شامل استواستات، استون و بتا-هیدروکسی بوتیرات هستند و در کبد از اسیدهای چرب با زنجیره بلند و متوسط تشکیل می شوند وقتی بدن چربی های ذخیره شده را برای انرژی پس از کاهش گلوکز می سوزاند یا در مواقعی که انسولین ناکافی برای گلوکز وجود دارد ایجاد می شود. به علاوه، کتونهای خون می توانند سطح سمی اسید خون را ایجاد کنند که به آن کتواسیدوز گفته می شود. با اینکه کتواسیدوز دیابتی معمولا به آرامی شروع می شود، استفراغ ممکن است روند آن را سریعتر کند و در عرض چند ساعت دچار کتو اسیدوز شوند.

لیست مجاز های کتوژنیک

است این روند رخ دهد. این بدان معنی است که اطمینان نداریم نتایج توصیف شده بیانگر همان تاثیر واقعی رژیمهای غذایی کتوژنیک در مبتلایان به صرع باشند. مصرف رژیمهای غذایی کتوژنیک (ketogenic diets; KDs)، با محتوای چربی زیاد و کربوهیدرات پائین، برای کاهش فراوانی تشنج در افراد مبتلا به صرع توصیه شدهاند. رژیمهای غذایی کتوژنیک با محتوای چربی بالا و کربوهیدرات پائین هستند. هیچ گزارشی از میزان عدم وقوع تشنج در بزرگسالان به دنبال مصرف رژیمهای غذایی کتوژنیک گزارش نشد، با این حال، بزرگسالانی که رژیمهای غذایی کتوژنیک دریافت میکنند ممکن است تا پنج برابر بیشتر از کاهش 50% یا بیشتر در فراوانی تشنج منفعت ببرند. اگرچه نرخ گزارش شده عدم وقوع تشنج در اغلب مطالعات نسبتا متوسط است، در یک مطالعه بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک پیروی کردند، دچار تشنج نشدند. نرخ عدم وقوع تشنج در کودکانی كه رژیم غذایی اصلاح شده اتكینز (Atkins) با محدودیت كمتر داشتند، تا فقط 15% کاهش یافت.

کدام غذاها در رژیم کتوژنیک جلوگیری می شوند؟ ۲ – انواع مختلف رژیم کتوژنیک کدام است ؟ نام این رژیم هم به این دلیل کتوژنیک در نظر گرفته شده که بدن از کتونزایی برای فراهم کردن انرژی بدن استفاده میکند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل میکند. به همین دلیل پیروی طولانی مدت از این رژیم می تواند اثرات مخربی بر بدن شما داشته باشد. چه غذاهایی در رژیم کتوژنیک لحاظ می شوند؟

برنج گل کلم شباهت ظاهری زیادی به برنج دارد اما از لحاظ طعم متفاوت است. زیادی از دنبال کنندگان رژیم کتوژنیک می گویند مصرف کردن کم کربوهیدرات، نشاط آنها خواهند رفت را افزایش می دهد را محدوده کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید محدوده کنید به آنها خواهند رفت پشتیبانی می تنبل به شبیه به ابعاد بهتر هدف بی نظیر را محدوده کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید محدوده کنید اندیشه در مورد شده کنند. پس انتخاب های زیادی دارید.

میوه ، لبنیات و غلات بهترین انتخاب برای جذب این مقدار کربوهیدار در رژیم کتوژنیک هدفمند می باشد. همچنین عوارض جانبی رژیم غذایی و تعداد شرکتکنندگانی را که از مطالعات خارج شدند، به همراه دلایل این خروج، بررسی کردیم. رژیم کتوژنیک معمولاً برای کنترل وزن توصیه نمی شود زیرا از سایر برنامه های مدیریت وزن برتر نیست و ممکن است با خطرات سلامتی از جمله کمبودهای غذایی همراه باشد. کتواسیدوز یک عارضه شناخته شده و تهدید کننده زندگی دیابت نوع 1 است و در برخی موارد در افراد سالم که رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات دارند توصیف شده است. رژیم کتوژنیک یک روش درمانی شناخته شده برای کودکان و برخی بزرگسالان است که دارای اختلال تشنج هستند که به دو داروی ضد تشنج مختلف پاسخ نداده اند. کاهش کربوهیدرات ها بدن را از گلوکز محروم می کند و سبب حالت متابولیک شناخته شده کتوز می شود و سبب تجمع مولکول هایی که به عنوان کتون در جریان خون می شوند.

در این حالت حتی اگر در فاز کتوزیس به اندازه کافی کتون هم تولید نکنید، بدن شما همچنان هم میتواند احتمالا از بخش اعظمی از مزایای این تطابق پذیری بهره ببرد، نظیر افزایش اکسیداسیون چربی، احتباس بهتر گلیکوژن و افزایش تناسب اندام. این علائم می توانند شامل حالت تهوع، سر درد، سبکی سر، یبوست و کاهش تحمل برای ورزش شود. به طور کلی این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات در حدود 20 تا 50 گرم در روز و اضافه کردن چربی هایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. به طور کلی، این امر شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و در مقابل، مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. چربی های غیر اشباع مانند ماهی روغنی، آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی نیز به طور معمول گنجانده شده اند.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

کالری باقیمانده به صورت چربی دریافت شد (حدود ۳۱ درصد چربی اشباع شده، ۴۰ درصد تک غیر اشباع و ۲۹ درصد چند غیر اشباع). ویژگی دیگر این رژیم این است که بدون اینکه کالری های غذاهایتان خود را بشمارید، میتوانید وزن کم کنید. علاوه بر اختلالات تشنج، رژیم های کتوژنیک در مدیریت برخی از افراد با شرایط دیگر از جمله دیابت، سرطان، سندرم تخمدان پلی کیستیک و آلزایمر آزمایش شده اند. سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از رایج ترین اختلالات غدد درون ریز بوده که قدرت باروری خانم ها را تحت تاثیر قرار میدهد. بسیاری از پزشکان رژیم کتو را برای برخی شرایط پزشکی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، صرع و دیابت توصیه میکنند. رژیم کتوژنیک می تواند قند خون و سطح انسولین فرد را تا حد زیادی کاهش دهد.

رژیم هفت روزه کتوژنیک

مصرف گوشت پر چرب و گوشتی که با علف تغذیه شده باشد، بهتر است زیرا حاوی چربی های امگا 3 زیادی هستند. کمبودهای تغذیه ای خطری برای هر رژیم غذایی با شدت محدود است و در سال 2008 گزارشی از دو مورد از ایست قلبی ناگهانی در کودکانی که به مدت سه سال در رژیم کتوژنیک بودند گزارش شده است. زمانی که فردی در حال خوردن رژیم غذایی کتو کثیف است، به طور معمول تنها بر به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات خود تمرکز دارد، اما رژیم غذایی او به طور هدفمند شامل غذاهای سالم و مغذی مانند سبزیجات نیست.نقطه مقابل رژیم کتو کثیف کم کربوهیدرات، “رژیم کتو تمیز” است، این برنامه غذایی بر غذاهای کامل مانند سبزیجات غیر نشاسته ای، گیاهان دارویی، ماهی های صید شده وحشی، گوشت حیوانات تغذیه شده با چمن و… محصولهای رژیمی یا کم چرب: این غذاها فراوری شدهاند و کربوهیدرات بالایی دارندچاشنیها: این غذاها دارای شکر و چربیهای ناسالماندچربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فراوری شدهبیشتر میوهها به جز بخشی از توتهانوشیدنیهای غیرمجاز در رژیم کتومنظور از نوشیدنیهای غیر مجاز در رژیم کتوژنیک، نوشیدنیهایی است که کربوهیدرات بالایی دارند.