رژیم کتوژنیک چیست؛ یک نمونه برنامه هفتگی و تأثیر آن بر سلامتی

رژیم کتوژنیک به مصرف چربیهای سالم مشهور است و بیش از ۷۰ درصد کالری روزانه شما باید از چربی باشد اما اگر به اندازه کافی چربی مصرف نکنید، احساس سیری برنامه غذایی 21 روزه کتو نمیکنید. یک مقدار متعادل از پروتئین ها و چربی ها را برای شام بخورید تا در خود احساس داشتن انرژی و جرم عضلانی ایجاد کنید. هفته چهارم نیاز به مصرف غذاهایی با چربی بالا، پروتئین بالا و کربوهیدرات کم دارد. یک صبحانه سنگین به همراه یک ناهار سبک، راهیست که باید در هفته آخر این رژیم غذایی طی کنید. وعده بعد از ناهار این هفته برای کمک به هضم و استفاده از انرژی ذخیره شده از صبحانه سنگین حذف شده است. هفته آخر برنامه رژیم غذایی بسیار هیجان انگیز است زیرا شما وزن زیادی از دست داده اید. با این حال، همچنین میل شما به مصرف کربوهیدرات وجود دارد، و شما ممکن است به عنوان یک پاداش برای از دست دادن وزن تان بسیار زیاد بخورید. Th is h᠎as ᠎be en gener ated  with the help of GSA᠎ Con tent Gener ator D​em​oversion᠎.

همچنین در کتابها و مجلات آشپزی نیز معمولاً قسمتی برای آموزش غذاها و دسرهای مناسب رژیم کتو وجود دارد. همچنین می توانید نهار را از باقی مانده غذاها بخورید. شما باید بیشتر وعده های غذایی خود را براساس این غذاها برنامه ریزی کنید . اگر شما هیدراته نشوید، ممکن است گرسنگی را احساس کنید و غذاهای با کربوهیدرات بالا بخورید. شما ممکن است احساس ضعف زیادی کنید و بخواهید که روی به تنقلات ناسالم بیاورید. اگه از یک رژیم غذایی استاندارد (پر کربوهیدرات) استفاده کنید دچار نوسانات شدید قند خون می شید که این موضوع احساس گرسنگی رو تشدید میکنه. تنها پس از مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه، مکمل ها (در صورت نیاز) را مصرف کنید. توصیه شده است که هنگام شیردهی برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها استفاده کنید.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

آن تا انواع و فواید و مضرات آن به همراه نمونه برنامه غذایی یک هفته ای ، پس با ما همراه باشید . این هفته زمانی است که تمرین کنندگان با برنامه منظم بیشترین سود را خواهند برد. کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که بدن شما شروع به چربی سوزی کند. برای اکثر افراد، کتوزیس یک حالت متابولیکی کوتاه مدت است که زمانی اتفاق میافتد که بدن بهطور موقت از سوزاندن گلوکز به سوزاندن چربی تغییر روش میدهد.

رژیم HCG ، به غیر از کاهش وزن هیچ مزیت دیگری ندارد و حتی مانند سایر رژیمهای کمکالری، ممکن است باعث از دست دادن عضله و کاهش توانایی سوزاندن کالری شود. خوردن چربی کافی می تواند نگران کننده باشد زیرا به بسیاری از ما گفته شده است که مصرف چربی را در مقطعی از زندگی خود محدود یا اجتناب کنیم. عملا در این مرحله، بدن چربی سوزی را شروع می کند. این تحقیق نشان داد که ورزشکارانی که در بدن آنها ذخایر چربی منبع سوخت اصلی میباشد حتی در طول تمرینات پر فشار نیز میتوانند چربی سوزی کنند. با رعایت این رژیم در طول مدت مشخص ، بافت عضلانی ورزشکار بیشتر شده و درصد چربی عضلات کاهش می یابد . تولید کتون به عوامل متعددی مانند میزان متابولیسم پایه در حالت استراحت (BMR)، شاخص توده بدنی (BMI) و درصد چربی بدن بستگی دارد. نتایج نشان داد که استفاده از چربی در مردان بسیار بیشتر از زنان بود.

لارسون رژیم غذایی لاغری سریع در گفتگو ی خود با نشریه ی پیپل از گفتگویش با ادل درباره ی کاهش وزن صحبت کرده بود. حمام خزینه ای بود. کنسرو شیر نارگیل غنی و خامه ای است و طعم نارگیلی زیبایی دارد. لبنیات – شیر، پنیر، پنیر چدار، پنیر ریکوتا، پنیر ماتراتور، تخم مرغ، ماست یونانی، ماست ساده، ماست طعم دار، خامه ترش، پودر شیر و نوشیدنی پروبیوتیک. پاشیدن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز مینوشید، کربوهیدراتها میتوانند اضافه شوند و رژیم شما را بر هم زنند. شما در این زمان وزن زیادی از دست خواهید داد زیرا کتوز به شما کمک می کند تا چربی ها را بسوزانید. دقیقاً مانند یک رژیم کتوژنیک سنتی (TKD)، رژیم لیزی کتو یک رژیم کم چربی و کم کربوهیدرات است، اما به طور کلی این رژیم سخت گیری کمتری دارد. پیروی از رژیم کتو سطح انسولین را به طور چشمگیری کاهش میدهد که میتواند به فرد کمک کند به ذخایر چربی بدن خود برای انرژی دسترسی داشته باشد.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

رژیم کتو یک رژیم محدود از کربوهیدرات و سرشار از چربی است که در سال های اخیر بسیار همه گیر و محبوب شده است. روغن زیتون خالص سرشار از چربیهای اشباع نشده و آنتیاکسیدانهای سالم برای قلب است. از خرید آن ها خودداری کنید. ادویه جات بسته بندی شده و یا مواد غذایی کنسرو شده – انواع ادویه جات مانند کچاپ گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی، سس کباب، و غیره حاوی مقادیر زیاد قند، چاشنی و طعم دهنده های مصنوعی و رنگ، کربوهیدرات ها و مواد نگهدارنده هستند. گیاهان دارویی و ادویه جات – برگ گشنیز، ریحان، برگ نعناع، گیاه گل رز، رزماری، آویشن، پونه کوهی، رازیانه، زغال اخته، زیره، پودر گشنیز، زردچوبه، فلفل، نمک (مقدار بسیار کم)، مریم گلی، جعفری و فلفل کایان. بهترین و سادهترین راه برای کاهش وزن، کم کردن مقدار وعدههای غذایی است.

چاشنی ها را نخرید زیرا حاوی مقدار زیادی قند و مواد نگهدارنده هستند. شیرین کننده ها – استویا و اریتیتول. شیرین کننده های مصنوعی می توانند سطح قند خون تان را افزایش دهند و به افزایش وزن کمک کنند. رژیم غذایی سودا – رژیم سودا حاوی سدیم و شیرین کننده های مصنوعی است و ممکن است به نظر شما در رژیم غذایی کتوژنیک خوب باشد. اما اینکار چندان هم راحت نیست؛ توجه داشته باشید که یک موز متوسط حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد و شما در طول برنامه رژیم کتوژنیک کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات را می توانید مصرف کنید. این بیماری جدی است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. 6. تخم مرغ های شسته شده را اضافه کنید و آن را مانند املت به مدت 2 دقیقه در شعله متوسط بپزید. 5. اسفناج و کرفس را از تابه خارج کنید و یک قاشق چای خوری کره اضافه کنید.

بعد از پایان دوره رژیم غذایی 5 هفته ای، باید با انگیزه بمانید. قبل از شروع برنامه رژیم غذایی کتوژنیک، مهم است بدانید که برای دور نگه داشتن خود از غذاهایی با کربوهیدرات بالا و دستیابی به اهداف کاهش وزن خود در پنج هفته چه چیزهایی را باید از سوپرمارکت بخرید. در این رژیم غذایی از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟ به همین دلیل اگر میخواهید وزن خود را کاهش دهید؛ این رژیم برایتان معجزه خواهد کرد. بسیاری از وعده های غذایی رستوران را می توان کتو دوست تهیه کرد. طرز تهیه 1. مخلوط رزماری خشک شده، آویشن خشک شده، 1 قاشق چای خوری کره، روغن سیر، نمک و فلفل را در یک کاسه مخلوط کنید. طرز تهیه 1. کدو سبز و مارچوبه را در یک دیگ بجوشانید. طرز تهیه 1. یک قاشق نمک و فلفل را به تخم مرغ ها اضافه کنید. چربی ها – روغن زیتون، روغن کلزا، روغن سبوس برنج، روغن سویا، قی (کره خاص)، کره بادام زمینی، کره، آوکادو و آجیل ماکادامیا.

اما محصولات کمچرب معمولاً کربوهیدرات زیادی دارند و فاقد پروتئین و چربی کافی هستند؛ به همین دلیل به درد رژم کتو نمیخورند. یکی از دلایلی که باعث میشود در رژیم کتوژنیک سیر بمانید این است که در آن مصرف به اندازه چربی لحاظ شده است. سرخ کنید تا سیر قهوه ای شود. این واقعا خبر خوبی است زیرا نشانه های اولیه ای از کتوز است. از مصرف میوه هایی که حاوی قند و کربوهیدرات میوه ای هستند اجتناب کنید. در سندرم وست مقاوم به ACTH نیز میتوان از رژیم کتوژنیک سود برد.

زمانی که رابطه بین وزن و دیابت نوع 2 را در نظر بگیرید این رژیم یک مزیت بسیار مهم است.علاوه بر اینها ، این افراد برای مدیریت قند خون نیز بهبود را تجربه کردند. دانشمندان معتقدند که رژیم کتو تاثیر زیادی در کاهش وزن، درمان دیابت نوع ۲ و صرع دارد. مکمل های خاصی نیز وجود دارد که می تواند در حین پیروی فرد از رژیم کتوژنیک مؤثر و مفید باشد. یبوست طولانیمدت نیز به دیواره روده صدمه وارد کرده و میتواند منجر به مشکلات جدی بشود. فلفل – اگر چه آنها مغذی هستند، اما از خوردن فلفل های زرد و قرمز در هنگام انجام رژیم غذایی کتوژنیک خودداری کنید چون این فلفل ها حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به فلفل سبز هستند. جایگزین رژیم کتو چه رژیمی می تواند باشد؟ اگر به خرچنگ حساسیت دارید، مرغ را جایگزین آن کنید.