6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که از دو سال گذشته به بعد اتفاق افتاده است: سلامت روان در راس گفتگوهای فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو شده ایم – به ویژه در صورت محاصره و در بحبوحه همه گیری.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. اکنون نسبتاً خوب شناخته شده است که بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده شما هر سال بیماری روانی را تجربه می کنید – و برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی نیازی به تشخیص بیماری روانی ندارید. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما ما در طول زندگی خود یک بیماری یا اختلال روانی را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، ثبت نام در مغز و رفاه احساسی ضروری است.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی دارد که به اصطلاح “چراغ های کنترل موتور” را به شما می دهد – راه هایی که به شما اطلاع می دهد که همه چیز مثل همیشه کار نمی کند و شما باید بچرخید.

روانشناس بالینی ، دکتر فارست تالی ، بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به نحوه کار ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که به تماس رادیویی ناسا در هنگام پرتاب فضاپیما گوش داده است ، ارتباط مداوم بین برج کنترل و خلبانان را شنیده است.” “آنها تأیید می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا کار می کنند” و آماده هستند. ”

دکتر تالی ادامه می دهد: “این احمقانه است که بپذیریم فقط به این دلیل که پرتاب های موفق زیادی در گذشته انجام شده است ، این بار نیز همه چیز به درستی کار خواهد کرد.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های زیربنایی ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر آسیب های فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ وی گفت: “در این روش یک درس وجود دارد که باید توسط هر یک از ما گرفته شود.” “یعنی ، مهم است که دوره ای نحوه عملکرد” ​​سیستم های اصلی “ما را” بررسی “کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روان به شدت تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و بسیاری از اعمال مذهبی شما است.” در ادامه بهترین پیشنهادات وی برای چک لیست سلامت روان شما آمده است. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد و شما فقط باید آن را هر چند هفته یکبار یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک دفتر خاطرات از نتایج خود داشته باشید و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر چندین زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، به آنها اولویت دهید و کار کنید فقط در بالاترین اولویت پس از پیشرفت در یک زمینه ، سایر موارد را دنبال کنید. ”

شماره 1 اتصالات خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی از دوست ، خانواده ، همکار و رابطه عاشقانه شما: “آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیشرفت می کند؟” آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش یافته است و اگر چنین است ، آیا باید تلاشی برای حذف منبع این اصطکاک انجام دهم؟ آیا به کسانی که نزدیکترین آنها هستم توجه کافی کرده ام؟ درباره آنها یادداشت های ذهنی انجام دهید و در نظر بگیرید که چگونه این شاخص های رابطه بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 به خلق و خوی خود امتیاز دهید

این را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “چگونه می توانم میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را در حرکت نگه دارم)؟ اگر روحیه من افت کرده است ، آیا دلیلی وجود دارد که به آن اشاره کنم ، و اگر چنین است ، چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده است ، ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی مقصر باشد. آن را در نظر بگیرید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما درباره چه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من بیشتر مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت ها متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه می دارند و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، زمان آن فرا رسیده است. تلاش قابل توجهی برای تمرکز مجدد بر روی موارد مثبت ، “می گوید دکتر تالی.

شماره 4 از عادات و رفتارهای خود فهرست تهیه کنید

دکتر تالی می پرسد: “آیا رفتارهای شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” او مثالی می آورد که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید یا حتی به یک هدف عالی برای کاهش وزن برسید. “اما شما شبها به خانه می روید ، یک آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و تکرارها را تماشا می کنید دوستان [we’ve been there!]به در این مورد ، او می گوید ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این ممکن است نشان دهنده یک سکسکه سلامت روان باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “هیچ بهانه ای ندارید ، کراکلکاکین را مصرف کنید.” این نیز صادق است اگر معمولاً به روال عادی پایبند هستید و اخیراً “محروم” شده اید. این را لامپ کنترل موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را بررسی کنید

“سلامتی شما عالی است؟” متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ دکتر تالی می پرسد. وی اظهار داشت: سلامت ضعیف باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود. این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به وخامت سلامت روان شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به وخامت سلامت جسمی شود (یک راز واقعی در مورد مرغ یا تخم مرغ). آیا برخی از مشکلات پزشکی مزاحم را نادیده گرفته اید زیرا “فقط وقت ندارد”؟ او می پرسد. «تعلل نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را درست کنید. “برخی از شاخص ها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی این را توضیح می دهد ایمان و معنویت من بازی می کنم نقشهای بزرگ در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ دکتر تالی می پرسد: “آیا شما اعتقادات قوی مبتنی بر ایمان دارید ، اما هرگونه تلاش برای عملی کردن آنها را پس زده اید؟” “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر بازدید از کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا ایمان شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این باعث می شود که حرکت بیشتر انجام شود. “

فعال باشید: یک شیوه زندگی مناسب برای سلامت روان داشته باشید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرینات معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم نه تنها سلامت کلی شما را حفظ می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که ذهن شما از بهترین توانایی برای مدیریت سخت ترین فصل های زندگی برخوردار است. اگر از این توصیه پیروی کنید ، دکتر تالی می گوید: «در مدت زمان کوتاهی ، وضعیت روحی شما به طرز چشمگیری تغییر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید