پهپاد دفیبریلاتورها را برای ایست قلبی سریعتر از آمبولانس تحویل می دهد


Everdrone در حال خروج از پایگاه ابری

پهپادها می توانند سریعتر از آمبولانس ها به مواقع اضطراری برسند

Everdrone AB

بر اساس یک آزمایش مهم جدید در سوئد، پهپادهایی که دفیبریلاتورها را تحویل می دهند، در مسابقه برای دریافت درمان نجات بخش برای افرادی که قلبشان از کار افتاده است، عملکرد بهتری از آمبولانس ها دارند.

زمان برای احیای بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند بسیار مهم است. استفاده از دفیبریلاتور برای وارد کردن شوک الکتریکی به قلب در عرض 3 تا 5 دقیقه پس از توقف، می‌تواند به نرخ بقای 70 درصدی منجر شود.

با این حال، کمتر از 2 درصد از بیماران چنین درمانی را قبل از رسیدن خدمات اورژانس دریافت می کنند، با هر دقیقه تأخیر پس از توقف قلب بیمار، احتمال زنده ماندن را 10 درصد کاهش می دهد.

آندریاس کلاسون در موسسه کارولینسکا در سوئد و همکارانش برای اینکه ببینند آیا پهپادها می‌توانند زمان لازم برای دریافت دفیبریلاتورها را به بیمارانی که از بین می‌روند کاهش دهند، پروژه مشترکی را با اپراتور هواپیمای بدون سرنشین Everdrone و خدمات اضطراری در غرب سوئد راه‌اندازی کردند که در آن پهپادها و آمبولانس‌ها برای هر فرد مظنون ارسال شد. مورد ایست قلبی

در 55 مورد، هواپیماهای بدون سرنشین در 67 درصد مواقع سریع‌تر از آمبولانس‌ها و به طور متوسط ​​3 دقیقه و 14 ثانیه بودند.

Claesson می گوید: «پهپادها می توانند دفیبریلاتورهای خارجی خودکار را در نور روز، غیر روز، تابستان و زمستان و در اکثر موارد قبل از خدمات اضطراری تحویل دهند.

با این حال، او می‌گوید که این مزایا به این بستگی دارد که آیا فردی در کنار بیمار از بین رفته است که احیای قلبی ریوی (CPR) را بشناسد و بتواند از دفیبریلاتور تحویل داده شده استفاده کند.

از 18 مورد در کارآزمایی که در آن یک بیمار واقعاً دچار ایست قلبی شده بود، تماس‌گیرنده تنها در شش نوبت موفق به استفاده از دفیبریلاتور تحویل شده توسط خودرو شده بود.

ما این را نشان دادیم [the method of] کلاسون می گوید: حمل و نقل واقعاً مؤثر است. “آنچه پس از آن اتفاق می افتد بستگی به شرایط محلی و دانش CPR دارد.”

محققان اکنون به دنبال گسترش آزمایش هستند و شاید از پهپادها برای انتقال فیلم ویدئویی صحنه به مرکز اعزام آمبولانس برای کمک به یافتن یک فرد سقوط کرده استفاده کنند. Claesson همچنین استفاده از پهپادها را در سایر سناریوهای اضطراری، مانند تحویل داروهایی مانند اپی نفرین برای شوک آنافیلاکتیک یا تورنیکت برای خونریزی در نظر می گیرد.

موضوعات:



منبع