قرص ویبره ممکن است با ایجاد احساس سیری در معده به چاقی کمک کند


این قرص حاوی یک موتور ارتعاشی است که توسط یک باتری کوچک اکسید نقره کار می کند. وقتی اسید معده به روده می رسد، لایه بیرونی آن را حل می کند. این باعث بسته شدن مدار الکترونیکی می شود که باعث شروع ارتعاش می شود

شریا سرینیواسان، جیووانی تراورسو، MIT News

یک قرص ارتعاشی که مغز را فریب می دهد تا فکر کند معده پر است، روزی می تواند چاقی را درمان کند. این رویکرد نسبت به جراحی بای پس معده به طور قابل توجهی کمتر تهاجمی است و به طور بالقوه ارزان تر و کمتر در معرض عوارض جانبی نسبت به داروهایی مانند Wegovy و Ozempic است.

جیووانی تراورسو از موسسه فناوری ماساچوست و همکارانش قرصی به اندازه یک مولتی ویتامین استاندارد تولید کرده اند که یک موتور ارتعاشی را در خود جای داده است که توسط یک باتری کوچک اکسید نقره کار می کند و بلعیدن آن بی خطر است. وقتی قرص به روده می رسد، اسید معده لایه بیرونی آن را حل می کند. این باعث بسته شدن مدار الکترونیکی می شود که باعث شروع ارتعاش می شود.

در آزمایشی روی خوک ها، به برخی از حیوانات 20 دقیقه قبل از دسترسی به غذا، قرص داده شد. این خوک ها در مقایسه با خوک هایی که قرص به آنها داده نشده بود، حدود 40 درصد کمتر خوردند. آنها همچنین سطوح بالاتری از هورمون ها را در خون خود داشتند که به طور معمول نشان دهنده سیری است.

به گفته تراورسو، محققان امیدوارند به زودی این قرص را روی افراد آزمایش کنند و معتقدند که می تواند به عنوان یک درمان چاقی پتانسیل داشته باشد. “این یک مشکل بهداشتی بزرگ است، به عنوان مثال، بیش از 40 درصد از جمعیت ایالات متحده تحت تاثیر قرار گرفته است.”

او می‌گوید ارتعاش این قرص همان گیرنده‌هایی را فعال می‌کند که تشخیص می‌دهند دیواره معده بعد از یک وعده غذایی بزرگ متسع می‌شود و سیگنال‌هایی را به مغز ارسال می‌کند که پر است. نسخه اولیه قبل از اینکه باتری آن تمام شود و به طور طبیعی از آن عبور کند، 30 دقیقه می لرزد.

به گفته تراورسو، نسخه‌های بعدی می‌توانند به‌طور نیمه دائمی در معده باقی بمانند و در صورت نیاز به‌صورت بی‌سیم روشن و خاموش شوند. او می‌گوید واکنش به این دستگاه احتمالاً منحصر به فرد خواهد بود، اما می‌تواند به‌طور خودکار برای مدت کوتاهی هر روز روشن شود تا به طور کلی اشتها را کاهش دهد یا حتی توسط یک برنامه تلفن هوشمند کنترل شود تا گرسنگی را هدف قرار دهد.

تحقیقات قبلی توسط همین گروه نشان داد که تحریک الکتریکی دیواره معده در واقع می تواند احساس گرسنگی را فعال کند و به طور بالقوه منجر به درمان کمبود اشتها در افراد مبتلا به سرطان شود. من فکر می‌کنم این واقعاً هیجان‌انگیز است، زیرا ما فقط در حال یادگیری کارهایی هستیم که می‌توانیم از طریق تحریک، به روش‌های مختلف، بخش‌های مختلف GI انجام دهیم. [gastrointestinal] تراورسو می گوید. وقتی غذا می خوریم، احساس سیری می کنیم، و سوال این است: آیا می توانیم این احساس سیری را القا کنیم؟ آیا می‌توانیم این توهم را ایجاد کنیم؟»

موضوعات:



منبع