سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ممکن است علت بیولوژیکی داشته باشد


سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ممکن است تا حدی ناشی از کاهش اتصال ناقل عصبی سروتونین به گیرنده های ساقه تحتانی مغز باشد.

janulla/iStockphoto/Getty Images

محققان ممکن است یک مکانیسم بیولوژیکی در پشت سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) شناسایی کرده باشند. درک بهتر علل این بیماری می تواند به دانشمندان کمک کند تا آزمایشی را ایجاد کنند که خطر SIDS نوزاد را پیش بینی می کند.

SIDS زمانی رخ می دهد که یک نوزاد به ظاهر سالم به طور غیرمنتظره ای بمیرد، معمولاً در شش ماه اول زندگی خود در حالی که خواب است. علت بروز آن ناشناخته است، اما تصور می شود که شامل ترکیبی از عوامل، مانند رشد کودک و قرار گرفتن در معرض محیطی آنها، مانند سیگار کشیدن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، رابین هاینز در بیمارستان کودکان بوستون، ماساچوست، و همکارانش ساقه مغز 70 نوزاد فوت شده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند که از این تعداد 58 نفر به دلیل SIDS و 12 نفر به دلایل دیگر مردند. در میان نوزادانی که بر اثر SIDS جان باختند، محققان تفاوت‌هایی را در نحوه اتصال ناقل عصبی سروتونین به گیرنده‌های به اصطلاح 5-HT2A/C آنها که در قسمت پایین ساقه مغز یافت می‌شوند، شناسایی کردند.

در جوندگان، این گیرنده‌ها با عملکردهای محافظتی در طول خواب، مانند توانایی پاسخ به سطوح پایین اکسیژن از طریق نفس کشیدن یا بیدار شدن، مرتبط هستند.

هاینز می گوید، در میان نوزادانی که به دلیل SIDS مرده اند، اتصال سروتونین به گیرنده های 5-HT2A/C کاهش یافته است یا در مقایسه با نوزادانی که به دلایل غیر SIDS جان خود را از دست داده اند، اتصال آن طور که انتظار می رفت با بزرگتر شدن نوزادان افزایش نمی یابد. .

به گفته محققان، این تفاوت ها ممکن است با سایر عوامل بیولوژیکی و محیطی، مانند وضعیت خواب نوزاد، ترکیب شود تا خطر SIDS را افزایش دهد.

به گفته هاینز، درک بهتر مکانیسم‌های مختلفی که می‌تواند منجر به SIDS شود، مانند ناهنجاری‌های ژنتیکی بالقوه، می‌تواند روزی به دانشمندان کمک کند تا آزمایشی را توسعه دهند که خطر ابتلا به نوزاد را پیش‌بینی می‌کند. به گفته محققان، در این میان، والدین باید از پروتکل‌های ایمن خواب مانند خواباندن نوزادان به پشت و دور نگه داشتن پتوها از سرشان پیروی کنند.

توماس کینز در بیمارستان کودکان لس آنجلس می‌گوید: «من فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که مشخص شده این است که بر خلاف موارد دیگر، SIDS به دلیل یک ناهنجاری در یک سیستم فیزیولوژیکی نیست، بلکه یک تعامل است.

او می‌گوید: این واقعیت که این مطالعه نشان داد که برخی از نوزادانی که به دلیل SIDS مرده‌اند، با افزایش سن، اتصال سروتونین افزایش نمی‌یابد، می‌تواند توضیح دهد که چرا این مرگ‌ها اغلب بین 2 تا 4 ماهگی اتفاق می‌افتد، زیرا این زمانی است که نوزادان به سرعت تحت فشار قرار می‌گیرند. تغییرات در کنترل تنفس آنها

موضوعات: