رژیم کتو چیست کیفیت بالا در مقابل Amount

علاوه بر موارد گفته شده، 95.2% از افرادی که رژیم کتوژنیک می گرفتند، می توانستند به کلی داروها و درمان هایشان را کنار گذاشته یا حداقل آن را کاهش دهند. رژیم فستینگ یک روز در میان همان طور که از اسمش پیداست،در این مدل فرد یک روز در میان غذا میخورد که نسبت به سایر روش ها سخت تر است و بهتر است برای مدت طولانی از این رژیم استفاده نکنید.طبق تحقیقات این رژیم در مقایسه با دیگر رژیمهای، تاثیر متفاوتی روی کاهش وزن ندارد. رژیم کتو برای چه کسانی مناسب است ؟ در رژیم کتوژنیک چه غذاهایی مصرف نکنیم؟ رژیم کتوژنیک چه تاثیری در احساسات فرد دارد؟ مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند بهطور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند. سوخت چربی ترکیباتی به نام کتون تولید می کند که برای دیابت نوع یک خطرناک است. و زمان لازم برای ورود به کتوز یا وضعیت متابولیک مرتبط با استفاده از اجسام کتون برای سوخت، می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

منظور از کتوز در رژیم کتو چیست؟ اجسام کتونی: اجسام کتونی از اسیدهای چرب موجود در کبد ساخته میشوند. همهٔ اکسیژن کنونی موجود بر روی زمین، فراوردهٔ فتوسنتز است. طی واکنشهایی که درون کلروپلاست انجام میگیرد، این مواد به اکسیژن و کربوهیدراتها تبدیل میشوند. برخی از ژنهای درون هستهٔ سلولهای گیاهی در نرمتنان با تکثیر کلروپلاست، پروتئین لازم برای زندهماندن جاندار را تأمین میکند. بنابراین برای ما خیلی سخت است که بخواهیم برنامه رژیم کتو را شروع کنیم و از آن مهمتر به آن پایبند بمانیم. اگرچه بسیاری از لیپیدهای غشایی مختلف در بدن ما ساخته میشوند، مسیرها الگوی مشابهی دارند.

فسفولیپید: فسفولیپید جزء اصلی دولایه لیپیدی غشای یاختهای است و در بسیاری از قسمتهای بدن یافت میشود. بیماری گوچر (نوع I, II و III)، بیماری نیمن پیک، بیماری تای ساکس و بیماری فابری همگی بیماریهایی هستند که در آن افراد مبتلا میتوانند متابولیسم چربی بدن خود را دچار اختلال کنند. بر طبق نظریه رژیم غذایی بر اساس گروه خونی، سالمترین رژیم غذایی بر اساس نوع گروه خونی باید غذاهای مشخصی باشد که توسط افراد با گروه خونی O باید خورده یا از خوردن آن پرهیز شود. چگالی گوناگون میان انواع لیپوپروتئینها نماینده نوع لیپیدهایی است که جابهجا میکنند. کتوز یا کتواسیدوز، افزایش لاکتات، افزایش آمونیاک خون، کاهش یا افزایش گلوکز خون، کاهش نوتروفیلها، پلاکتها یا همه انواع سلولهای خونی و کاهش کلسیم خون. این فوبیا میتواند شدیدا به سلامت انسانها آسیب برساند زیرا انواع سبزیجات حاوی مقادیر مهم و زیادی از مواد مغذی و املاح مهم هستند. کاتابولیسم اسیدهای چرب در سیتوپلاسم یاختهها آغاز میشود زیرا آسیل کوآ سنتتاز از انرژی حاصل از برش یک ATP برای کاتالیز کردن افزودن کوآنزیم آ به اسید چرب استفاده میکند. کلسترولها ضروری هستند زیرا میتوانند برای تشکیل هورمونهای مختلف در بدن مانند پروژسترون اصلاح شوند. شیلومیکرونها در جریان خون حرکت میکنند تا وارد بافت چربی و دیگر بافتهای بدن شوند.

هنگامی که شیلومیکرونها (یا دیگر لیپوپروتئینها) از راه جریان خون در بافتها حرکت میکنند، لیپوپروتئین لیپاز آنها را در سطح مجرای یاختههای لایهٔ درونرگی (اندوتلیال) در مویرگها تجزیه میکند تا تریگلیسیرید آزاد شود. اسیدهای چرب و گلیسرولهای دستآمد از تجزیه تریگلیسیریدها به همراه کلسترول، در ساختارهایی به نام میسل جمع میشوند. تریگلیسیریدها پیش از ورود به یاختهها به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه میشوند و کلسترول باقی مانده دوباره از راه خون به کبد میرود. اختلالات متابولیسم لیپید (از جمله خطاهای ذاتی متابولیسم لیپید) بیماریهایی هستند که در تجزیه یا سنتز چربیها (یا مواد مشابه چربی) مشکل ایجاد میشود. کلسترول توسط لیپازها تجزیه نمیشود و تا زمانی که وارد یاختههای پوششی روده کوچک نشود دست نخورده باقی میماند. اسیدهای چرب و مونوگلیسریدها از میسل خارج میشوند و در سراسر غشاء پخش میشوند تا وارد یاختههای پوششی روده شوند. آسیل کوآ حاصل، از غشای میتوکندری عبور کرده و وارد فرایند اکسیداسیون بتا میشود. This a rticle was created wi​th the he lp ​of GSA Content G᠎ener​ator Demover sion.

با این حال، مراحل اصلی کاتابولیسم اسیدهای چرب در میتوکندری رخ میدهد. اسیدهای چرب بلندزنجیر (بیش از ۱۴ کربن) برای عبور از غشای میتوکندری باید به آسیل کوآ چرب تبدیل شوند. برای اینکه بتوانید با این متد لاغر شوید باید در باقی روزهای هفته یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشتهباشید، یعنی اینکه روز بعد از روز فستینگ غذای نخوردهتان را جبران نکنید و به روال روتین رژیمتان بچسبید، به بیشتر و نه کمتر. سلام وقت بخیر، من مخمر کفیر دارم تو خونه خودم درست میکنم ی کاسه متوسط با تخم چیا و شوید مخلوط میکنم و به جای یک وعده غذایی استفاده میکنم، این مجازه یا نه؟ یک صبحانه خود در رژیم کتو می تواند از مزایای مواد غذایی ای چون تخم مرغ، بیکن، سوسیس و ژامبون بهره بگیرد. رژیم غذایی لاغری سریع یک راه آسان برای داشتن رژیم غذایی برای لاغر شدن این است که سعی کنید میان وعدههای سالم در خانه، ماشین و محل کار خود داشته باشید. روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند.

حتی منجر به تاخیر و کاهش رشد سلول های سرطانی می گردد. پیش ساز اسیدهای چرب استیل کوآ است و در سیتوزول سلول وجود دارد. اسید فسفاتیدیک نیز پیش ساز بیوسنتز تری گلیسیرید است. فسفاتیدیک اسید فسفاتاز تبدیل اسید فسفاتیدیک به دی اسیل گلیسرید را کاتالیز میکند که توسط آسیل ترانسفراز به تری اسیل گلیسرید تبدیل میشود. اسید فسفاتیدیک با اتصال گروههای مختلف سر آبدوست به ستون فقرات اصلاح میشود. مرحله نخست ساخت بنیان (اسفنگوزین یا گلیسرول)، مرحله دوم افزودن اسیدهای چرب به بنیان برای ساخت اسید فسفاتیدیک است.

با توجه به ماهیت آبگریز لیپیدهای غشایی، تریگلیسیرید و کلسترول، به پروتئینهای انتقالی ویژهای برای انتقال آنها نیاز است. در ضمن این برنامه به اپلیکیشنهای ساعت هوشمند و برنامههای ورزشی مانند strava هم لینک میشود تا هرچقدر کالری در طی تمرین سوزانده باشید، به برنامه غذاییتان انتقال داده شود. یعنی با این برنامه غذایی پروتئین متوسط، چربی بالا و کربوهیدرات کم دریافت میکنید. شما تجربه رژیم غذایی کتوژنیک را دارید؟ او چنین نوشته: “با تجربه به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای مقابله با ولع شیرینیجات، سوزاندن چربیها و کاهش وزن، پیروی از رژیم کتوژنیک است. ۱۶- ظرف غذای خود را کوچک کنید :رژیم غذایی لاغری سریع کوچکتر کردن ظرف غذای خود به کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در هر وعده کمک می کند . اگر هم قبلاً آن را شروع کردهاید، پیشنهاد میکنم از تجربهی خود برای ما بنویسید تا افراد مبتدی بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. این پروتئینها که لیپوپروتئین نام دارند با ساختار دوگانهدوست (آمفیپاتیک) خود به تریگلیسیرید و کلسترول کمک میکنند تا از راه خون در بدن جابهجا شوند. با این تفاسیر میتوان به این نتیجه رسید که رژیم فستینگ باعث افزایش متابولیسم بدن شما به میزان ۳.۶ تا ۱۴% میشود.

این نقائص، متابولیسم واسطهای را در گیر کرده و با تجمع اسیدهای کربوکسیلیک مشخص میگردند که با آزمون گاز کروماتوگرافی -اسپکترومتری جرمیِ ادرار تعیین میشوند. نمکهای صفراوی: نمکهای صفراوی از کبد ترشح میشوند و گوارش لیپیدها را در روده کوچک آسان میکنند. بیشتر جذب لیپیدها در روده کوچک اتفاق میافتد. مرحله دوم در سوختوساز لیپیدها جذب آنها است. بیوسنتز لیپید غشایی در غشای شبکه آندوپلاسمی رخ میدهد. ۷۰ درصد بیوسنتز کلسترول در سیتوزول سلولهای کبدی انجام میشود. بیوسنتز تری گلیسیرید در سیتوزول رخ میدهد. اختلالات متابولیسم لیپید با افزایش غلظت لیپیدهای پلاسما در خون مانند کلسترول LDL, VLDL و تری گلیسیرید همراه است که معمولاً منجر به بیماریهای قلبی عروقی میشود.

در مطالعهی دیگری که بر روی 34 نفر دیگر انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند که گرفتن علاوه بر این ، منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود به مدت 8 هفته تقریباً 5 برابر بیشتر از رژیم بدون چربی ،چربیهای بدون را میسوزاند. یک رژیم کتوژنیک در ۳ تا ۶ ماه اول، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به دیگر رژیمهای غذایی میشود. برخی از کربوهیدراتهای مهم تولیدشده مانند گلوکز، میتوانند به دیگر مواد آلی، لیپیدها، نشاسته، سلولز و پروتئین تبدیل شوند که برای تبدیلشدن به پروتئین، نیاز به نیتروژن دارند. در واقع کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوزیس معمولاً برای افراد سالم مناسب است. از سوی دیگر تولید هورمون مردانه تستوسترون که وجود مقادیر کافی از آن برای تولید اسپرم ها الزامی است، به ویتامین دی بستگی داشته و بنابراین کمبود ویتامین دی میتواند با مشکل پایین بودن تعداد اسپرم ها ارتباط داشته باشد.

اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است، ولی به این نکته باید توجه داشته باشید که ممکن است بدن شما با این رژیم سازگار باشد، اما باز هم امکان بروز عوارض جانبی اولیه برای شما وجود دارد. ایکوزانوئید: ایکوزانوئید از اسیدهای چرب موجود در بدن ساخته میشود و برای سیگنالدهی یاختهای استفاده میشود. هنگامی که از متخصص تغذیه این رژیم را دریافت میکنید، از معایب و مزایایی که برای شما دارد، به خوبی آگاه هستید.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر وب سایت خود باشید.