سازمان جهانی بهداشت اصول اعتقادی در مورد شیوع بیماری های موجود در هوا را زیر سوال می برد. CDC ممکن است به آن عمل نکند.


سازمان جهانی بهداشت گزارشی منتشر کرده است که نحوه درک جهان از عفونت های تنفسی مانند کووید-19، آنفولانزا و سرخک را تغییر می دهد.

سازمان جهانی بهداشت با انگیزه اشتباهات فاحش در این بیماری همه گیر، حدود 50 کارشناس را در زمینه ویروس شناسی، اپیدمیولوژی، علم آئروسل و مهندسی زیستی، از جمله دیگر تخصص ها، گرد هم آورد که دو سال را صرف بررسی شواهد در مورد چگونگی انتشار ویروس ها و باکتری های موجود در هوا کردند.

با این حال، گزارش WHO از تجویز اقداماتی که دولت‌ها، بیمارستان‌ها و مردم باید در واکنش به آن‌ها انجام دهند، کوتاهی می‌کند. باید دید که چگونه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در راهنمای خود برای کنترل عفونت در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی بر روی این اطلاعات عمل خواهند کرد.

WHO به این نتیجه رسید که انتقال از طریق هوا زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بیمار پاتوژن‌هایی را که در هوا معلق باقی می‌مانند، موجود در ذرات ریز بزاق و مخاطی که توسط دیگران استنشاق می‌شوند، باقی می‌مانند.

در حالی که ممکن است بدیهی به نظر برسد، و برخی از محققان برای بیش از یک دهه برای این تصدیق فشار آورده‌اند، یک جزم جایگزین همچنان پابرجا بود – که مقامات بهداشتی را از گفتن اینکه کووید برای ماه‌ها پس از همه‌گیری در هوا منتقل می‌شد، باز داشت.

به طور خاص، آنها بر یک تصور سنتی تکیه کردند که ویروس‌های تنفسی عمدتاً از طریق قطرات خارج شده از بینی یا دهان فرد آلوده منتشر می‌شوند. این قطرات با فرود مستقیماً در دهان، بینی یا چشم دیگران دیگران را آلوده می‌کنند – یا روی انگشتان آلوده به قطرات وارد این سوراخ‌ها می‌شوند. اگرچه این راه‌های انتقال هنوز هم اتفاق می‌افتد، به‌ویژه در میان کودکان خردسال، کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از عفونت‌های تنفسی با تنفس مردم در هوای آلوده به ویروس گسترش می‌یابند.

جولیان تانگ، ویروس شناس بالینی در دانشگاه لستر در بریتانیا که به WHO در مورد این گزارش مشاوره داده است، گفت: «این یک چرخش کامل است. او همچنین به آژانس کمک کرد تا یک ابزار آنلاین برای ارزیابی خطر انتقال هوا در داخل خانه ایجاد کند.

پگ سمیناریو، متخصص ایمنی و بهداشت شغلی در بتسدا، مریلند، پس از سال ها مقاومت مقامات بهداشتی از این تغییر استقبال کرد. او گفت: «این عقیده که قطرات یک روش اصلی انتقال هستند، موقعیت «زمین مسطح» در حال حاضر است. «هور! ما بالاخره متوجه می شویم که جهان گرد است.»

این تغییر تاکید تازه‌ای بر نیاز به بهبود تهویه داخل خانه و ذخیره ماسک‌های صورت با کیفیت قبل از انفجار بیماری بعدی دارد. به دور از احتمال دور، سرخک امسال در حال افزایش است و آنفولانزای پرندگان H5N1 در چندین ایالت در بین گاوها شیوع پیدا کرده است. دانشمندان نگرانند که از آنجایی که ویروس H5N1 زمان بیشتری را در پستانداران می گذراند، می تواند به گونه ای تکامل یابد که افراد را راحت تر آلوده کرده و از طریق هوا در بین آنها پخش شود.

باورهای سنتی در مورد انتقال قطرات به توضیح اینکه چرا WHO و CDC به شدت روی شستن دست ها و تمیز کردن سطوح در ابتدای همه گیری تمرکز کردند کمک می کند. چنین توصیه‌ای توصیه‌هایی را برای ماسک‌های N95 که اکثر ذرات آلوده به ویروس معلق در هوا را فیلتر می‌کنند، تحت تأثیر قرار داد. کارفرمایان بسیاری از کارکنان مراقبت های بهداشتی را از دسترسی به N95 محروم کردند و اصرار داشتند که فقط کسانی که به طور معمول در فاصله کمتر از بیماران کووید کار می کنند به آنها نیاز دارند. بیش از 3600 کارمند مراقبت‌های بهداشتی در سال اول همه‌گیری جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنها به دلیل فقدان حفاظت بودند.

با این حال، به نظر می‌رسد کمیته‌ای که به CDC توصیه می‌کند، زمانی که نوبت به راهنمایی‌های معلق آن در مورد امکانات مراقبت‌های بهداشتی می‌رسد، علم به‌روز را کنار بگذارد.

لیزا بروسو، کارشناس آئروسل و مشاور مرکز تحقیقات و سیاست بیماری های عفونی در مینه سوتا، نسبت به تکرار سال 2020 در صورت وقوع هشدار می دهد.

بروسو گفت: «زمانی که در مورد نحوه محافظت از مردم تصمیم می گیرید، لاستیک به جاده برخورد می کند. دانشمندان آئروسل ممکن است این گزارش را یک پیروزی بزرگ بدانند زیرا فکر می کنند همه چیز اکنون از علم حاصل خواهد شد. اما این روش کار نمی کند و هنوز موانع بزرگی وجود دارد.»

پول یکی است. اگر یک بیماری تنفسی از طریق استنشاق گسترش یابد، به این معنی است که افراد می توانند از طریق روش های گاهی اوقات پرهزینه برای تمیز کردن هوا، مانند تهویه مکانیکی و استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و استفاده از ماسک N95، خطر ابتلا به عفونت را در داخل خانه کاهش دهند. CDC تاکنون تمایلی به اعمال فشار برای چنین اقداماتی نداشته است، زیرا دستورالعمل‌های اساسی را در مورد مهار عفونت‌های موجود در هوا در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، زندان‌ها و سایر امکاناتی که مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهند به‌روزرسانی می‌کند. امسال، کمیته ای که به CDC مشاوره می دهد، پیش نویس دستورالعملی را منتشر کرد که به طور قابل توجهی با گزارش WHO متفاوت است.

در حالی که گزارش WHO ویروس‌ها و باکتری‌های معلق در هوا را به عنوان سفر در مسافت‌های کوتاه یا طولانی توصیف نمی‌کند، پیش‌نویس CDC آن دسته‌بندی‌های سنتی را حفظ می‌کند. برای پاتوژن‌هایی که «عمدتاً در فواصل کوتاه پخش می‌شوند»، ماسک‌های جراحی آزادتر به جای N95 تجویز می‌کند. ماسک‌های جراحی ذرات ویروسی بسیار کمتری را نسبت به N95 که تقریباً 10 برابر قیمت دارند، مسدود می‌کنند.

محققان و کارکنان مراقبت های بهداشتی دارند خشمگین شده است در مورد پیش نویس کمیته، ارسال نامه ها و دادخواست ها به CDC. می گویند علم را اشتباه می گیرد و سلامتی را به خطر می اندازد. تانگ گفت: «تفکیک بین فاصله کوتاه و دور کاملاً مصنوعی است.

او توضیح داد که ویروس های موجود در هوا بسیار شبیه دود سیگار هستند. این عطر در کنار افراد سیگاری قوی‌ترین عطر خواهد بود، اما کسانی که دورتر هستند، اگر در اتاق باقی بمانند، دود بیشتری را استشمام می‌کنند، به‌خصوص زمانی که تهویه وجود نداشته باشد.

به همین ترتیب، مردم هنگام سوزاندن نان تست، پنجره ها را باز می کنند تا دود قبل از پر شدن آشپزخانه و به صدا در آوردن آلارم پخش شود. “فکر می کنید ویروس ها بعد از 3 فوت متوقف می شوند و روی زمین می افتند؟” تانگ در مورد مفهوم کلاسیک فاصله گفت. “این پوچ است.”

Healthline کالیفرنیا از ابزار آنلاین جدید ارزیابی خطر هوابرد در محیط داخلی سازمان بهداشت جهانی برای تخمین خطر انتقال SARS-CoV-2 در یک صبح فرضی در یک کافی شاپ استفاده کرد. این ابزار مبتنی بر مدل‌سازی ریاضی است که اندازه آن را در نظر می‌گیرد اتاق، چند نفر مبتلا به کووید-19 هستند، آیا افراد حاضر در اتاق واکسینه شده اند یا ماسک می زنند، آیا تهویه هوا ذرات عفونی را از بین می برد و عوامل دیگر. در اینجا، زمانی که افراد با فردی که مبتلا به کووید است صحبت می کنند، خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد. کسانی که دورتر هستند نیز وقتی در مغازه معطل می‌شوند در معرض خطر هستند، اما با باز شدن دو پنجره خطر آنها کاهش می‌یابد.(اونا طوفان / اخبار سلامت KFF)

کمیته مشورتی CDC عمدتاً از محققان کنترل عفونت در سیستم‌های بیمارستانی بزرگ تشکیل شده است، در حالی که WHO با گروه متنوعی از دانشمندان که در حال بررسی انواع مختلف مطالعات بودند، مشورت کرد. به عنوان مثال، یک تحلیل ابرهای پف کرده ای را که توسط خوانندگان و نوازندگانی که کلارینت، هورن فرانسوی، ساکسیفون و ترومپت می نواختند را بررسی کرد. دیگری 16 تحقیق در مورد شیوع کووید در رستوران ها، سالن های ورزشی، کارخانه های فرآوری مواد غذایی و مکان های دیگر را بررسی کرد و دریافت که تهویه ناکافی احتمالاً آنها را بدتر از آنچه در غیر این صورت بود می کند.

در پاسخ به این اعتراض، CDC پیش نویس را برای بررسی به کمیته خود بازگرداند و از آن خواست تا در توصیه خود تجدید نظر کند. جلسات یک گروه کاری گسترده از آن زمان به صورت خصوصی برگزار شده است. اما اتحادیه ملی پرستاران از طریق درخواست ثبت عمومی به آژانس یادداشت‌هایی از مکالمات را دریافت کرد. سوابق حاکی از فشار برای محافظت سهل‌گیرانه‌تر است. یکی از اعضای ناشناس گفت: «ممکن است تا آنجایی که به رعایت مقررات مربوط می شود، نداشتن ماسک جراحی به عنوان یک گزینه دشوار باشد.» دیگری هشدار داد که “تامین و رعایت آن مشکل خواهد بود.”

اتحادیه پرستاران، به دور از تکرار چنین نگرانی‌هایی، در وب‌سایت خود نوشت: «گروه کاری هزینه‌ها و سود کارفرما (اغلب تحت چتر «امکان‌سنجی» و «انعطاف‌پذیری») را به حمایت‌های قوی اولویت داده است.» جین توماسون، کارشناس ارشد بهداشت صنعتی اتحادیه، گفت که سوابق جلسه حاکی از آن است که گروه CDC به عقب کار می کند و تعاریف خود را از انتقال هوابرد به گونه ای شکل می دهد که با نتیجه ای که ترجیح می دهد مطابقت داشته باشد.

تانگ انتظار مقاومت در برابر گزارش WHO را دارد. او گفت: «افراد کنترل کننده عفونت که شغل خود را بر این اساس ساخته اند، مخالفت خواهند کرد. “زمان زیادی طول می کشد تا طرز فکر مردم را تغییر دهیم.”

CDC از اظهار نظر در مورد اینکه چگونه تغییر WHO ممکن است بر سیاست های نهایی آن در مورد کنترل عفونت در مراکز بهداشتی تأثیر بگذارد، که ممکن است امسال تکمیل نشود، خودداری کرد. ایجاد سیاست هایی برای محافظت از افراد در برابر استنشاق ویروس های معلق در هوا به دلیل تعداد عواملی که بر نحوه انتشار آنها در داخل خانه تأثیر می گذارد، مانند تهویه، دما و اندازه فضا، پیچیده است.

علاوه بر این پیچیدگی، سیاست گذاران باید عوارض بیماری های مختلف، از کووید، سرماخوردگی تا سل، را در مقابل بار حفاظتی بسنجید. و عوارض اغلب به زمینه بستگی دارد، مانند اینکه آیا شیوع بیماری در یک مدرسه یا بخش سرطان اتفاق می افتد.

“میزان مرگ و میر که مردم بدون احتیاط می پذیرند چقدر است؟” تانگ گفت. “این یک سوال دیگر است.”

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان



منبع