فلوریدا از CDC در شیوع سرخک با توصیه های سخت به والدین سرپیچی می کند


ژنرال جوزف لاداپو، جراح فلوریدا، با یک یادداشت کوتاه، استاندارد بهداشت عمومی را که مدت‌ها شیوع سرخک را تحت کنترل نگه می‌داشت، زیر پا گذاشته است.

در 20 فوریه، همزمان با شیوع سرخک در مدرسه ابتدایی خلیج Manatee در جنوب فلوریدا، لاداپو به والدین نامه ای ارسال کرد و به آنها اجازه داد تا کودکان واکسینه نشده را در بحبوحه شیوع بیماری به مدرسه بفرستند.

لاداپو، که توسط فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، به عنوان رئیس آژانس منصوب شده بود، نوشت: وزارت بهداشت «به والدین یا سرپرستان خود موکول می‌کند تا در مورد حضور در مدرسه تصمیم بگیرند».

اقدام لاداپو در تضاد با توصیه های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری است.

اسکات ریوکیز، جراح سابق فلوریدا که اکنون استاد دانشگاه براون است، گفت: «این یک موضوع حقوق والدین نیست. “این در مورد محافظت از همکلاسی ها، معلمان و اعضای جامعه در برابر سرخک است که یک بیماری بسیار جدی و بسیار قابل انتقال است.”

اکثر افرادی که توسط واکسن محافظت نمی شوند در صورت قرار گرفتن در معرض این ویروس به سرخک مبتلا می شوند. این گروه آسیب‌پذیر شامل کودکانی است که والدین آنها واکسن نمی‌زنند، نوزادانی که برای واکسن کم سن هستند، آن‌هایی که به دلایل پزشکی نمی‌توانند واکسینه شوند، و دیگرانی که پاسخ ایمنی قوی و پایدار به آن نشان نمی‌دهند. Rivkees تخمین می زند که حدود یک دهم افراد در یک جامعه در دسته آسیب پذیر قرار می گیرند.

CDC توصیه می کند که دانش آموزان واکسینه نشده به مدت سه هفته پس از قرار گرفتن در معرض از مدرسه در خانه بمانند. از آنجایی که ویروس سرخک بسیار مسری بر روی قطرات ریز از طریق هوا و روی سطوح پخش می‌شود، دانش‌آموزان صرفاً با نشستن در یک کافه تریا یا کلاس درس با فرد آلوده در معرض خطر قرار می‌گیرند. و یک فرد مبتلا به سرخک می تواند قبل از ایجاد تب، سرفه، بثورات پوستی یا سایر علائم بیماری، عفونت را منتقل کند. حدود 1 نفر از هر 5 نفر مبتلا به سرخک در بیمارستان بستری می شوند، از هر 10 نفر یک نفر به عفونت گوش مبتلا می شود که می تواند منجر به از دست دادن دائمی شنوایی شود و از هر 1000 نفر یک نفر به دلیل عوارض تنفسی و عصبی جان خود را از دست می دهد.

تریسیا گامبون، رئیس بخش فلوریدا آکادمی اطفال آمریکا و یک پزشک متخصص اطفال که در میامی و بروارد، شهرستانی که تحت تأثیر بیماری کنونی قرار گرفته، می‌گوید: «نمی‌دانم چرا وزارت بهداشت توصیه‌های CDC را دنبال نمی‌کند. شیوع سرخک سرخک بسیار مسری است. بسیار نگران کننده است.»

با توجه به خطرات این بیماری، واکسن فوق العاده ایمن است. احتمال مرگ یک فرد بر اثر برخورد صاعقه در طول زندگی خود در ایالات متحده، چهار برابر بیشتر از ابتلا به یک واکنش آلرژیک بالقوه تهدید کننده زندگی به واکسن سرخک، اوریون و سرخجه است.

با این وجود، سال گذشته تعداد بی سابقه ای از والدین برای معافیت از الزامات واکسن مدارس به دلایل مذهبی یا فلسفی در سراسر ایالات متحده ثبت نام کردند. CDC گزارش داد که نرخ ایمن سازی در دوران کودکی به پایین ترین حد در 10 سال گذشته رسیده است.

علاوه بر فلوریدا، موارد سرخک امسال در 11 ایالت دیگر از جمله آریزونا، جورجیا، مینه سوتا و ویرجینیا گزارش شده است.

بر اساس جدیدترین داده‌های ارسال شده توسط وزارت بهداشت فلوریدا در سال 2022، تنها حدود یک چهارم شهرستان‌های فلوریدا به آستانه 95 درصد رسیده‌اند که در آن جوامع به خوبی در برابر شیوع سرخک محافظت می‌شوند. طی هفته گذشته گزارش شده است که حدود 92 درصد از کودکان در مهدکودک واکسیناسیون های معمول در برابر سرخک، آبله مرغان، فلج اطفال و سایر بیماری ها را دریافت کرده اند. 8 درصد باقیمانده شامل بیش از 1500 کودکی بود که از سال 2022 معافیت واکسن داشتند.

به گفته ناظم مدرسه شهرستان، اداره بهداشت محلی Broward واکسن سرخک را در Manatee Bay Elementary از آغاز شیوع این بیماری ارائه کرده است. اگر یک فرد واکسینه نشده در عرض سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس، دوز آن را دریافت کند، احتمال ابتلا به سرخک و انتشار آن به دیگران بسیار کمتر است.

به همین دلیل، مقامات دولتی در گذشته گاهی اوقات واکسن را در مواقع اضطراری اجباری کرده اند. به عنوان مثال، معاون کمیساریای بهداشت فیلادلفیا در سال 1991 به کودکان دستور داد در طول شیوع بیماری‌هایی که در کلیساهای شفابخش ایمانی آنها رخ می‌دهد، بر خلاف میل والدین خود واکسینه شوند. و در طول شیوع بزرگ سرخک در میان جوامع یهودی ارتدوکس در بروکلین در سال 2019، کمیسر بهداشت شهر نیویورک دستور داد که هر کسی که در محله‌های سخت زندگی می‌کند، کار می‌کند یا به مدرسه می‌رود، واکسینه شود یا با جریمه 1000 دلاری مواجه شود. در آن فرمان، کمیسر نوشت که حضور افراد فاقد واکسن در آن مناطق، مگر اینکه از نظر پزشکی منع مصرف داشته باشد، “یک خطر غیرضروری و قابل اجتناب برای ادامه شیوع بیماری ایجاد می کند.”

لاداپو با نامه خود در جهت مخالف حرکت کرد و به والدین به دلیل “میزان مصونیت بالا در جامعه” که داده ها متناقض است و به دلیل “بار خانواده ها و هزینه تحصیلی کودکان سالمی که از مدرسه باز می مانند.”

با این حال، بار شیوع بیماری تنها با گسترش موارد سرخک بزرگ‌تر می‌شود و به مراقبت‌های اضطراری بیشتر، آزمایش‌های بیشتر و قرنطینه‌های گسترده‌تر با افزایش بیماری و بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد. مهار شیوع بیماری در جنوب واشنگتن در سال 2018 با 72 مورد، حدود 2.3 میلیون دلار، علاوه بر 76000 دلار هزینه پزشکی، و حدود 1 میلیون دلار خسارت اقتصادی ناشی از بیماری، قرنطینه و مراقبت هزینه داشت. اگر اعداد اوج گیرند، مرگ نیز به یک بار تبدیل می شود. شیوع بیماری در میان جمعیت عمدتاً واکسینه نشده در ساموآ باعث بیش از 5700 مورد و 83 مرگ و میر، عمدتاً در میان کودکان شد.

نامه لاداپو به والدین نیز نشان‌دهنده انحراف از هنجار است، زیرا بخش‌های بهداشت محلی به جای مقامات ایالتی یا فدرال، در مهار شیوع سرخک پیشقدم هستند. در پاسخ به سؤالات کالیفرنیا Healthline، اداره بهداشت شهرستان Broward به اداره بهداشت ایالت فلوریدا که لاداپو بر آن نظارت دارد، موکول شد.

ربکا جونز، دانشمند داده که در سال 2020 از سمت خود در اداره بهداشت فلوریدا برکنار شد، گفت: «بخش قدرت مخالفت با وزارت بهداشت ایالتی را ندارد.

دیسانتیس، یک جمهوری خواه، در اواخر سال 2021، لاداپو را به عنوان رئیس بخش بهداشت دولتی منصوب کرد، زیرا دیسانتیس تردید در مورد واکسن کووید را در پلتفرم سیاسی خود ادغام کرد. در ماه‌های بعد، اداره بهداشت فلوریدا اطلاعات مربوط به واکسن‌های کووید را از صفحه اصلی خود حذف کرد و یک مدیر بهداشت شهرستان را به دلیل تشویق کارکنانش به دریافت واکسن‌ها مورد توبیخ قرار داد که منجر به استعفای وی شد. در ژانویه، وب‌سایت بخش بهداشت درخواست لاداپو را برای توقف کامل واکسیناسیون با واکسن‌های mRNA کووید، بر اساس تصوراتی که دانشمندان غیرقابل قبول می‌خوانند، منتشر کرد.

جونز از دیدن چرخش لاداپو به سرخک تعجب نکرد. او گفت: “من فکر می کنم این نتیجه قابل پیش بینی تبدیل لفاظی های حاشیه ای و ضد واکسن به ویژگی تعیین کننده دولت فلوریدا است.” اگرچه تصمیم اخیر وی برخلاف توصیه CDC است، آژانس فدرال به ندرت در شیوع سرخک دخالت می کند و این وظیفه را به ایالت ها می سپارد.

اداره بهداشت فلوریدا در ایمیلی به Healthline کالیفرنیا گفت که با دیگران برای شناسایی تماس‌های افراد مبتلا به سرخک کار می‌کند، اما جزئیات موارد و مکان‌های مواجهه محرمانه است. این تصمیم لاداپو را تکرار کرد و افزود: “توصیه جراح عمومی ممکن است با ادامه تحقیقات اپیدمیولوژیک تغییر کند.”

برای گامبون، شیوع در حال حاضر نگران کننده است. او گفت: «دوست دارم ببینم که جراح عمومی آنچه را که برای کودکان و کارکنان مدرسه ایمن‌تر است تبلیغ کند، زیرا مطمئن هستم که افراد زیادی هستند که ممکن است آنطور که ما امیدواریم مصونیت قوی نداشته باشند.»

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان



منبع