دستورالعمل های CDC COVID-19 2023: واکسن های کووید-19 به برنامه ایمن سازی معمول در ایالات متحده اضافه شد


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه‌های خود را برای ایمن‌سازی‌های معمول در کودکان و بزرگسالان به‌روزرسانی کرده است تا واکسن‌های کووید-19 را نیز در بر بگیرد.

سلامتی


10 فوریه 2023

بیمار جوان پرستاری را می‌بیند که بانداژی را روی محل تزریقش گذاشته است.

واکسن های کووید-19 اکنون بخشی از برنامه های ایمن سازی توصیه شده در ایالات متحده است

Getty Images/E+

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) واکسن های کووید-19 را به برنامه های ایمن سازی توصیه شده برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اضافه کرده است.

برنامه های ایمن سازی توصیه های CDC در مورد واکسن ها را برای کمک به اطلاع رسانی به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خلاصه می کند. آنها اجباری نیستند و الزامات واکسن را برای محل کار یا مدارس ایجاد نمی کنند، اگرچه بسیاری از مدارس این دستورالعمل ها را برای دانش آموزان خود تطبیق می دهند.

آژانس در حال حاضر توصیه می کند که کودکان بین 6 ماه تا 12 سال بدون بیماری زمینه ای دو دوز از واکسن کووید-19 مدرنا یا فایزر-بیو ان تک و به دنبال آن دوز سوم واکسن دو ظرفیتی دریافت کنند که هم سویه اصلی و هم نوع جدیدتر را هدف قرار می دهد. زیر متغیرهای omicron تقویت کننده دو ظرفیتی Moderna برای استفاده در کودکان 6 ماه و بزرگتر تایید شده است در حالی که Pfizer-BioNTech برای کودکان 5 سال و بالاتر در دسترس است. کودکانی که دچار نقص ایمنی هستند باید سه دوز و نه دو دوز از واکسن Moderna یا Pfizer-BioNTech و سپس یک تقویت کننده دو ظرفیتی دریافت کنند.

CDC اکنون توصیه می کند که نوجوانان بین 12 تا 18 سال باید یا دو دوز از این واکسن ها یا واکسن Novavax را دریافت کنند و به دنبال آن یک تقویت کننده دو ظرفیتی دریافت کنند. برای بزرگسالان، کسانی که بیماری زمینه ای ندارند باید دو دوز واکسن Moderna، Pfizer-BioNTech یا Novavax و یک تقویت کننده دو ظرفیتی دریافت کنند. بزرگسالانی که مایل نیستند یا نمی توانند واکسن دو ظرفیتی دریافت کنند، می توانند تقویت کننده Novavax را انتخاب کنند، که فقط سویه اصلی کووید-19 را هدف قرار می دهد. کسانی که دچار نقص ایمنی هستند باید سه دوز از واکسن Moderna یا Pfizer-BioNTech یا دو دوز واکسن Novavax و به دنبال آن یک تقویت کننده دو ظرفیتی دریافت کنند.

این به روز رسانی واکسن های کووید-19 را به همان شیوه ای که هر ایمن سازی معمول توصیه شده دیگر ارائه می کند. این به یک معنا به عادی سازی این واکسن کمک می کند و پیام قدرتمندی را هم به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و هم به عموم مردم ارسال می کند که همه افراد ۶ ماهه به بالا باید با واکسن های توصیه شده کووید-۱۹ به روز باشند – از جمله یک تقویت کننده در صورت واجد شرایط بودن – فقط نیل مورتی و آکپوبوم پاتریشیا وودی در CDC در بیانیه‌ای که توسط CNN گزارش شده است، می‌گویند، همانطور که با هر واکسن دیگر توصیه می‌شود.

در حالی که تقریبا 70 درصد از مردم در ایالات متحده سری اولیه واکسن کووید-19 خود را تکمیل کرده اند، کمتر از 16 درصد یک واکسن تقویت کننده دو ظرفیتی دریافت کرده اند که هم نوع اصلی کووید-19 و هم BA.4/BA.5 را هدف قرار می دهد. زیر متغیرهای omicron

بیشتر در مورد این موضوعات: