کمبود ایبوپروفن: بیمارستان های ایالات متحده با عرضه بسیار کم ایبوپروفن مایع مواجه هستند


در پاسخ به کمبود ایبوپروفن مایع، سازمان غذا و داروی ایالات متحده به طور موقت به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا داروهای غیر مورد تایید FDA را برای تسکین تب و درد تولید و توزیع کنند.

سلامتی


27 ژانویه 2023

هفت دیسپنسر خوراکی با داروی صورتی رنگ ;  کد شاتر استاک 360090797;  سفارش خرید: -؛  کار: -؛  مشتری: -؛  دیگر: -

نسخه های مایع ایبوپروفن در بیمارستان های ایالات متحده رو به اتمام است

شاتراستاک / آنا هویچوک

به دلیل کمبود دارو، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به طور موقت به تولیدکنندگان پزشکی اجازه می دهد تا جایگزین های تایید نشده ایبوپروفن مایع را برای استفاده در بیمارستان ها تولید کنند. این فرآیند که ترکیب نامیده می‌شود، با مخلوط کردن یا اصلاح مواد دارویی، جایگزین‌های تقریباً یکسانی تولید می‌کند و می‌تواند کمبود مسکن را در بیمارستان‌ها کاهش دهد.

برای ماه ها، مشکلات زنجیره تامین و افزایش تقاضا باعث کمبود دارو در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا شده است. کووید، آنفولانزا و RSV واقعاً فشار وارد کرده اند [on supplies]لیزا مولوی در Northwell Health در نیویورک می گوید. کمبودها باعث شده تا بیمارستان‌ها و خرده‌فروشان برای به دست آوردن نسخه‌های مایع ایبوپروفن که برای کاهش تب و درد در کودکان و بزرگسالانی که نمی‌توانند قرص‌ها یا قرص‌ها را بلعند، استفاده شود، با مشکل مواجه شوند.

امیلی بنفیلد در بیمارستان کودکان سیاتل که حدود دو ماه پیش عرضه آن تمام شد، می‌گوید: «ما کاملاً از آماده‌سازی مایع دور شده‌ایم، زیرا محصولات در دسترس نیستند. او می‌گوید برای ادامه درمان بیماران، او و همکارانش به ترکیب خود ایبوپروفن با خرد کردن قرص‌ها و مخلوط کردن آن‌ها با مایع متوسل شده‌اند.

برای کاهش بخشی از این بار، FDA در 20 ژانویه اعلام کرد که به تأسیسات تولیدی تعیین شده اجازه می دهد تا ایبوپروفن را در دسته های بزرگ ترکیب کنند تا در بیمارستان ها توزیع کنند. در حالی که این محصولات مورد تایید FDA نیستند، از برخی مقررات FDA مانند استفاده از نگهدارنده های ضد باکتری و آب استریل شده پیروی می کنند. تولیدکنندگان همچنین باید تمام مواد تشکیل دهنده را از نظر آلاینده ها غربال کنند.

با این حال، بدون تایید FDA – که برای تعیین ایمنی و اثربخشی دارو به آزمایش‌های بالینی نیاز دارد – این محصولات خطرات ایمنی بیشتری دارند و ممکن است اثربخشی کمتری داشته باشند. Benefield می‌گوید: «با توجه به اینکه گفته می‌شود، ما هنوز در درمان درد و تب بیماران خود با این محصولات ترکیبی موفقیت خوبی داریم.

مولوی می گوید این اولین باری است که می بیند FDA محصولات ایبوپروفن مرکب را توصیه می کند. “راهنما واقعاً نشان می دهد که این چقدر مشکل بزرگ است [shortage] بنفیلد می گوید. “ترکیب کردن چیزی است که بهتر است از آن اجتناب شود مگر اینکه واقعاً ضروری باشد.”

مولوی می‌گوید، مسئله این است که محصولات ترکیبی را نمی‌توان در داروخانه‌های خرده‌فروشی فروخت، جایی که بیشترین کمبودها وجود دارد. FDA گفت که در حال کار برای افزایش دسترسی به خرده فروشی است اما هیچ نشانه ای از نحوه برنامه ریزی برای انجام این کار ارائه نکرد.

برای گردآوری همه اخبار سلامت و تناسب اندام که باید بدانید، در خبرنامه رایگان Health Check ما ثبت نام کنید، هر شنبه

بیشتر در مورد این موضوعات: