شکایت کالیفرنیا حمله قانونی گسترده به آموزش ضد تعصب در مراقبت های بهداشتی را مورد توجه قرار می دهد


مرلین سینگلتون، متخصص بیهوشی لس آنجلسی، از الزام کالیفرنیا مبنی بر اینکه هر دوره آموزشی مداوم پزشکی شامل آموزش در جهت جانبداری ضمنی باشد – خشمگین بود – روش هایی که نگرش های ناخودآگاه پزشکان ممکن است به نابرابری های نژادی و قومی در مراقبت های بهداشتی کمک کند.

سینگلتون که سیاه پوست است و 50 سال تمرین کرده است، فراخواندن پزشکان برای سوگیری ضمنی را موجب تفرقه می‌داند و استدلال می‌کند که ایالت از نظر قانونی نمی‌تواند او را ملزم به تدریس این ایده در کلاس‌های آموزش مداومش کند. او از هیئت پزشکی کالیفرنیا شکایت کرده و از حق قانونی خود برای آموزش ندادن چیزی که به آن اعتقاد ندارد، دفاع کرده است.

او گفت، راه رسیدگی به نابرابری‌های مراقبت‌های بهداشتی، هدف قرار دادن افراد کم‌درآمد برای دسترسی بهتر به مراقبت است، به جای «انگشت دادن به پزشکان سفیدپوست» و «نژادپرستانه» گریه کردن. “من توهینی به همکارانم می دانم که بگویم اگر یک بیمار متفاوت نژادی جلوی آنها باشد، پزشک خوبی نخواهند بود.”

این دعوی قضایی بخشی از یک جنگ صلیبی ملی است که توسط گروه‌های مدافع راست و حقوقی علیه تنوع، برابری، و شمول یا DEI، ابتکارات در مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌شود. این عقب نشینی تا حدی الهام گرفته از حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال گذشته مبنی بر ممنوعیت اقدام مثبت در آموزش عالی است.

دعوای حقوقی کالیفرنیا صلاحیت ایالت را برای نیاز به آموزش جانبداری ضمنی مناقشه نمی کند. این فقط این سوال را مطرح می کند که آیا دولت می تواند از همه معلمان بخواهد که در دوره های آموزش پزشکی مداوم خود در مورد سوگیری ضمنی بحث کنند. با این حال، نتیجه شکایت می تواند بر آموزش اجباری تعصب ضمنی برای همه متخصصان دارای مجوز تأثیر بگذارد.

بنیاد حقوقی پاسیفیک، سازمانی مستقر در ساکرامنتو که خود را به عنوان یک شرکت حقوقی ملی منافع عمومی که از آمریکایی‌ها در برابر تجاوزات و سوء استفاده‌های دولت دفاع می‌کند، رهبری می‌کند. مشتريان آن عبارتند از گروه فعال «آزار نزن»، كه در سال 2022 براي مبارزه با اقدامات مثبت در پزشكي تأسيس شد. این دو گروه همچنین برای شکایت از هیئت پزشکی لوئیزیانا و هیئت پزشکی تنسی به دلیل رزرو صندلی های هیئت مدیره منحصراً برای اقلیت های نژادی متحد شده اند.

در شکایت خود علیه هیئت پزشکی کالیفرنیا، Singleton و Do No Harm، همراه با چشم پزشک لس آنجلس آزاده خطیبی، استدلال می کنند که الزامات آموزش تعصب ضمنی، حقوق متمم اول پزشکانی را که دوره های آموزش مداوم پزشکی را تدریس می کنند، نقض می کند و از آنها می خواهد در مورد اینکه چگونه سوگیری ناخودآگاه مبتنی بر نژاد، قومیت، هویت جنسی، گرایش جنسی، سن، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، یا ناتوانی می تواند بحث کند. درمان را تغییر دهد

خطیبی که در کودکی از ایران به آمریکا مهاجرت کرده است، گفت: «این دولت است که می‌گوید پزشکان باید چیزهایی بگویند، و این چیزی نیست که ملت آزاده ما از آن دفاع می‌کند». برخلاف سینگلتون، خطیبی معتقد است که سوگیری ضمنی می‌تواند ناخواسته منجر به مراقبت‌های غیراستاندارد شود. اما، او گفت، “در اصل، من به سخنرانی قانع کننده دولت اعتقاد ندارم.”

این دادخواست شواهد سوگیری ضمنی در مراقبت های بهداشتی را به چالش می کشد و می گوید هیچ مدرکی دال بر مؤثر بودن تلاش ها برای کاهش سوگیری وجود ندارد. مطالعات نشان داده اند که مداخلات تاکنون اثرات ماندگاری را نشان نداده اند.

در ماه دسامبر، قاضی ناحیه ایالات متحده، دیل اس. فیشر، شکایت را رد کرد، اما به بنیاد حقوقی اقیانوس آرام اجازه داد تا شکایتی اصلاح شده ارائه دهد. قرار است جلسه دادرسی 11 مارس در دادگاه فدرال لس آنجلس برگزار شود.

قانونگذار کالیفرنیا در اجرای الزامات آموزشی دریافت که نگرش های جانبدارانه پزشکان به طور ناخودآگاه به نابرابری های مراقبت های بهداشتی کمک می کند. همچنین نشان داد که تفاوت‌های نژادی و قومیتی در نتایج مراقبت‌های بهداشتی در طیف وسیعی از بیماری‌ها «به‌طور قابل ملاحظه‌ای سازگار» است و حتی پس از تعدیل تفاوت‌های اجتماعی-اقتصادی، بیمه شدن بیماران و سایر عوامل مؤثر بر مراقبت، همچنان ادامه دارد.

قانونگذار دریافته است که زنان سیاه‌پوست سه تا چهار برابر بیشتر از زنان سفیدپوست به دلایل مرتبط با بارداری جان خود را از دست می‌دهند، معمولاً داروهای مسکن کمتری نسبت به بیماران سفیدپوست با همان شکایات تجویز می‌کنند و کمتر برای اقدامات پیشرفته قلبی عروقی ارجاع می‌شوند.

همچنین اشاره شد که زنانی که توسط پزشکان زن تحت درمان قرار می‌گیرند، بیشتر از زنانی که توسط مردان درمان می‌شوند، از حملات قلبی جان سالم به در می‌برند. در این ماه، گروه سیاه پوست قانونگذار کالیفرنیا، قانونی را ارائه کرد که به آموزش تعصب ضمنی برای همه ارائه دهندگان مراقبت از مادر در ایالت نیاز دارد.

خاما انیس که یک کلاس تعصب ضمنی برای پزشکان ماساچوست تدریس می کند، تنها بهترین نیت را در پزشکان همکار خود می بیند. او در مصاحبه ای گفت: “اما ما انسان هم هستیم.” “و نپذیرفتن این موضوع که ما به اندازه هر کس دیگری در هر زمینه دیگری در معرض سوگیری هستیم، نسبت به بیماران ناعادلانه است.”

انیس نمونه ای از تعصب خود را در یک جلسه تمرینی ارائه کرد. در حال آماده شدن برای درمان یک بیمار در اورژانس بیمارستان، او متوجه خالکوبی پرچم کنفدراسیون روی ساعد او شد.

او گفت: «به عنوان یک زن سیاهپوست، مجبور بودم سریع با خودم گپ بزنم. “من باید مطمئن می شدم که همان استاندارد مراقبتی را برای او فراهم می کردم که برای دیگران انجام می دادم.”

کلاس انیس الزامات یک قانون ماساچوست را برآورده می کند که پزشکان از سال 2022 برای دریافت یا تمدید مجوزهای خود دو ساعت آموزش دریافت می کنند.

در همان سال، کالیفرنیا شروع به الزام کرد که تمام دوره‌های معتبر آموزش مداوم پزشکی که شامل مراقبت مستقیم از بیمار می‌شد، شامل بحث در مورد سوگیری ضمنی باشد. دولت هر دو سال یک بار 50 ساعت آموزش مداوم را برای پزشکان الزامی می کند تا مجوز خود را حفظ کنند. موسسات خصوصی دوره هایی را در زمینه موضوعات مختلف ارائه می دهند و پزشکان عموماً آنها را آموزش می دهند.

فیشر در حکم دسامبر خود نوشت، معلمان ممکن است به دانش‌آموزان بگویند که اعتقاد ندارند سوگیری ضمنی باعث ایجاد نابرابری در مراقبت‌های بهداشتی می‌شود. قاضی نوشت، اما ایالتی که به پزشکان مجوز می دهد، این حق را دارد که تصمیم بگیرد چه چیزی باید در کلاس ها گنجانده شود.

قاضی نوشت: متخصصانی که برای تدریس دوره‌ها انتخاب می‌کنند «باید اطلاعاتی را که قانونگذار از پزشکان می‌خواهد در اختیارشان قرار دهند». وقتی آنها این کار را انجام می دهند، از طرف خودشان صحبت نمی کنند، بلکه از طرف دولت صحبت می کنند.»

اینکه آیا آنها از جانب خود صحبت می کنند یا برای دولت، یک سوال اساسی است. در حالی که متمم اول از حق آزادی بیان شهروندان خصوصی حمایت می کند، این حمایت به بیان دولت تعمیم نمی یابد. دادگاه ها گفته اند، برای مثال، محتوای برنامه های درسی مدارس دولتی، سخنرانی دولت ایالتی است، نه گفتار معلمان، والدین یا دانش آموزان. در سال 1988، دادگاه عالی ایالات متحده حکم داد که اصلاحیه اول در مورد روزنامه نگاران دانش آموز اعمال نمی شود، زمانی که مدیر مقالاتی را که آنها به عنوان بخشی از برنامه درسی مدرسه می نوشتند سانسور کرد.

هدف شکایت اصلاح شده بنیاد حقوقی اقیانوس آرام متقاعد کردن قاضی است که مشتریانش به عنوان شهروندان خصوصی با حقوق متمم اول تدریس می کنند. کالب تروتر، وکیل ارشد به کالیفرنیا هلث لاین گفت، اگر قاضی دوباره حکم دیگری بدهد، او قصد دارد از این تصمیم به دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده و در صورت لزوم به دادگاه عالی اعتراض کند.

او گفت: «این اصلاً سخنرانی دولت نیست. “این یک سخنرانی خصوصی است و اولین متمم باید اعمال شود.”

وکلای راب بونتا، دادستان کل ایالت، در اسناد دادگاه پاسخ دادند: «شاکی‌ها آشکارا اشتباه می‌کنند». «در اینکه دولت محتوای دوره‌های آموزش پزشکی مداوم را شکل می‌دهد یا کنترل می‌کند، نمی‌توان بحث کرد.»

هیئت پزشکی از اظهار نظر در مورد دعوای معلق خودداری کرد.

از سال 2019 تا ژوئیه 2022، علاوه بر کالیفرنیا و ماساچوست، چهار ایالت قوانینی را تصویب کردند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را ملزم به آموزش تعصب ضمنی می کرد.

گزارش مهم موسسه پزشکی در سال 2003 با عنوان «درمان نابرابر» نشان داد که دسترسی محدود به مراقبت و سایر تفاوت‌های اجتماعی-اقتصادی تنها بخشی از تفاوت‌های نژادی و قومیتی را در نتایج درمان توضیح می‌دهد. پانل متخصص به این نتیجه رسید که تعصبات پزشکان نیز می تواند در این امر نقش داشته باشد.

در دو دهه پس از انتشار این گزارش، مطالعات نشان داده اند که سوگیری بر مراقبت های بالینی تأثیر می گذارد و به نابرابری های نژادی کمک می کند.

اما در این گزارش آمده است که آموزش تعصب ضمنی ممکن است تاثیری نداشته باشد و حتی ممکن است مراقبت های تبعیض آمیز را بدتر کند.

خطیبی گفت: «واقعاً شواهدی وجود ندارد که کار کند. برای من، رسیدگی به نابرابری های مراقبت های بهداشتی واقعاً مهم است زیرا زندگی ها در خطر است. سؤال این است که چگونه می‌خواهید به این اهداف برسید؟»

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع