رژیم کتوژنیک سریع دکتر روشن ضمیر شرکت‌ها – نکاتی در مورد نحوه انجام آن مناسب

برخی تحقیقات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش چربیسوزی در حین ورزش کمک کند. اگر کابینت منزل و محل کارتون رو پر از چیپس و تنقلات مضر کرده اید و یا اینکه در فریزر شما فقط بستنی پیدا می شود باید به شما بگوییم که پیروی از یک رژیم لاغری سریع برای شما کاری بسیار سخت خواهد بود. رژیم غذایی لاغری سریع کربوهیدراتها جزو مواد بسیار مغذی محسوب میشوند و جزو سه گروه غذایی اصلی هستند که بدن برای تأمین انرژی و کالری به آنها احتیاج دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم بگوییم رژیم لاغری سریع و موثر چگونه است؟ انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. ᠎Th is  da᠎ta has been created with the  help  of G​SA  C᠎on te​nt Ge​nera to᠎r  DEMO!

رژیم کتوژنیک غذا دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک تا اواخر دهه 1930 که داروهای ضد تشنج ایجاد شد، درمان استاندارد صرع بود. در اواخر دهه 1960 تمرکز بر بیماری قلبی و کاهش چربی اشباع شده و کلسترول بود، بنابراین علاقه به مطالعه موضوع روزه داری به صفر رسید، و گرسنگی را در تناقض با سلامت مطرح کردند. اساس رژیم کتوژنیک کاهش دادن کربوهیدراتها هست درست، ولی تنها کاهش دادن میزان کربوهیدرات ورودی کافی نیست. با این جود با توجه به میزان بالای دریافتی چربی در رژیم کتوژنیک نیاز است تا فاکتور های لیپیدی فرد کنترل شود. بنابراین از بهترین روشهای شناخت رژیم های غیر اصولی همین وعده و وعید های بظاهر خوب اما دروغین است. از طریق ادرار از دست بروند. جای تعجب نیست که تولید شکر به موازات آن افزایش مییابد، نه تنها از طریق نیشکر و چغندر بیشتر، بلکه به دلیل افزایش تولید شربت ذرت با فروکتوز بالا / ایزوگلوکز، ساخته شده از سایر محصولات نشاسته ای مانند ذرت و گندم. Th᠎is c᠎ontent was created with t​he ᠎help of ​GSA Co᠎ntent ​Genera tor  DE᠎MO!

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد آنها به این نتیجه رسیدند که چربی ها عامل بیماری قلبی هستند و هرگونه نقش اثبات شده برای شکر در این بیمار را رد کردند. در این حالت سطح قند خون کاهش مییابد و بدن برای تامین انرژی، چربی را تجزیه میکند. و سطح بتا هیدروکسی بوتیرات با استفاده از یک کتون متر خون اندازه گیری می شود، که مشابه گلوکومتر کار می کند. در این شرایط کتون ها در خون تجمع پیدا می کنند و خون اسیدی می شود. و برای استفاده از کتون متر خون، به سادگی از سنجاق کوچک همراه خود استفاده کنید تا انگشت خود را سوراخ کنید و خون بکشید، سپس اجازه دهید قسمت بالای نوار با خون شما تماس پیدا کند. وجود پروتئین و چربی بالا (البته از نوع چربیهای سالم) در غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک باعث میشود بدن به جای استفاده از گلوکز به سراغ چربی و کتون بادیها برای تولید انرژی برود و به همین طریق باعث تسریع و بهبود روند چربی سوزی در افراد خواهد شد.

اگر میخواهید بدانید رژیم کتوژنیک چیست، باید بگوییم که مفهوم رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet)، تغییر مرجع سوخت اولیه بدن از گلوکز به چربی است؛ و بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز (Ketose) میشود، که نتیجه آن کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. با این حال داده های بدست آمده براساس نتایج تحقیقات نشان می دهد که این موضوع ممکن است فقط یک ذهنیت ایده ال و غیر واقعی از طرفداران رژیم کتوژنیک باشد.به صورت کلی این مطالعه با شواهد فراوانی مطابقت دارد که نشان میدهد تعادل کالری عامل اصلی کاهش چربی است و هیچ «هک» یا تغییر متابولیسم واضحی وجود ندارد. این یکی از نقاط قوت رژیم کتو و دلیل اصلی محبوبیت آن است: طرفداران رژیم کتو می گویند شما می توانید وزن زیادی را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاهش دهید.

با وجود اینکه رژیم کتوژنیک طرفداران زیادی دارد و به راحتی بدون کاهش حجم غذای مصرفی میتوان لاغر شد، اشتباهات رایجی در این رژیم وجود دارد که ممکن است از آن آگاه نباشید و به همین دلیل در روند کاهش وزنتان اختلال ایجاد شود. میزان کربوهیدرات مصرفی توصیه شده در این رژیم چیزی حدود 20 گرم کربوهیدارت خالص در روز است. افزون بر این، مصرف گوشت قرمز در سال نخست آغاز رژیم ممنوع است و پس از آن، میزان مصرف تا سه اونس (85 گرم) در هفته مجاز است. او سه مولکول خاص را پیدا کرد که در خون، ادرار و تنفس وجود داشتند و آنها را اجسام کتون نامید(سه ترکیب محلول در آب، استون، بتا هیدروکسی بوتیرات و استواستات). و این یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما چربی را به مولکول هایی به نام کتون تبدیل می کند، که وقتی گلوکز محدود است، به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند.

و در دستگاه گوارش شما، کربوهیدرات ها به مولکول های قند تجزیه می شوند تا بتوانند در جریان خون حرکت کنند و برای انرژی استفاده شوند. غذایی گام بر این اصل استوار است؛ حرکت بیشتر، خوردن کمتر. علاوه بر این، تحقیقات دیگر نشان میدهد که افزایش سطح کتونها در خون، میتواند احساس خستگی را افزایش و میل به ورزش را کاهش دهد. او اصطلاح رژیم کتوژنیک را برای کاهش کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی به عنوان وسیله ای برای افزایش کتون در خون ابداع کرد. و امروزه، این رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات در درجه اول برای کاهش وزن و مدیریت سطح قند خون استفاده می شود.

در مجموع مصرف زیاد کلسترول می تواند مانعی اساسی بر سر راه افرادی باشد که میل دارند وزن خود را کاهش دهند به شکلی که ممکن است فرد مدت قابل ملاحظه ای را به ورزش کردن اختصاص دهد اما تغییری در وزنش ایجاد نشود. به نظر می­ رسد که این برنامه در طولانی مدت سبب کاهش وزن شده و یک رژیم مناسب برای سوزاندن کالری و بهبود سلامتی است. رژیم غذایی کتوژنیک ، رژیمی است که در آن مصرف کربوهیدرات کم و چربی بالاست که به کاهش چربی شکم کمک می کند و حتی برای درمان افرادی که بیماری دیابت از نوع 2 دارند نیز مفید است.

رژیم کتوژنیک خوبه دکتر روشن ضمیر

اگر همین روال ادامه داشته باشد تاری دید نیز به آن اضافه خواهد شد. اگر شما هم دغدغه لاغر شدن و کاهش وزن دارید ، توصیه می کنیم مطالب زیر را که پیرامون لاغری شکم است مطالعه کنید. برخی از کارشناسان میگویند زمانیکه بدن وارد فاز کتوسیس میشود، ماهیچه ها تحلیل میروند و بدن خسته میشود و در نهایت وارد مرحله ضعف میشود که نتیجه آن سخت تر شدن کاهش وزن میباشد.برخی دیگر از متخصصان میگویند که رژیم کتوژنیک تنها باید به مدت کوتاه و تحت نظر پزشک رعایت شود. بیماری سندروم روده تحریک پذیر را درمان می کندناراحتی روده یکی از نگرانی های عمده برای میلیون ها نفر است، اما افزایش میزان چربی در رژیم غذایی می تواند منجر به بهبود دراز مدت در سلامت دستگاه گوارش شما شود. یکی از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن پروتئین است اما بسیاری از ما از آن غافل هستیم و آن طور که باید آن را در برنامه غذاییمان لحاظ نمیکنیم.

خارج شدن از رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

پس از مصرف فیبر غافل نشوید و تا میتوانید از سبزیجات، مغزها، آواکادو و… پس وقتی با رژیمهایی چون کتوژنیک بدن را وادار به استفاده از چربی میکنید، این روند کمی طولانیتر خواهد شد. شنا یکی از بهترین تمرینهای ورزشی هوازی است که تمام بدن را به تحرک وادار میکند و تنگی نفس افراد بیش از پنجاه سال را بالا میبرد. یکی از بزرگترین اشتباهات رژیم کتوژنیک ناامید شدن از تاثیر گذاری آن است. اما علاوه بر آن با تاثیر بر روی توانایی بدن برای مقابله با بیماری ها، باعث خواهد شد که بدن انسان مقاوم تر شود و بیشتر با بیماری مقابله کند.

یک مطالعه دیگر بر روی افرادی که دیابت نوع ۲ دارند نشان داد ۷ نفر از ۲۱ شرکت کننده قادر به توقف مصرف داروهای دیابت خود بودهاند. این برنامه غذایی بر اساس مصرف کربوهیدرات کم و مصرف زیاد پروتئین و چربی قرار دارد. یکی از محبوب ترین برنامه های غذایی برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک یا کتو است. رژیم کتوژنیک یکی از شناخته شده ترین رژیم های غذایی کم کربوهیدرات در کره زمین است. کره بادام زمینی، کره بادام و کره پسته. صبحانه : ماست بدون شکر ، و کره بادام زمینی ، گردو و بادام. میتوان به مواردی نظیر اسفناج، آووکادو، بادام و… رژیم کتو برای کاهش وزن مناسب به نظر میرسد اما مهمترین خاصیت آن را میتوان کاهش قند خون دانست. سلولهای سرطانی برای رشدشان، از کربوهیدرات یا قند خون تغذیه میکنند.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

و به طور کلی، اگر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید، ممکن است 2 تا 4 روز طول بکشد. اگر بیماری خاصی دارید، حتما ۷ خطر رژیم کتوژنیک برای سلامتی که باید بدانید را بخوانید. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند. این اولین نشریه ای بود که توسط دانشمندی منتشر شد که اثرات نامطلوب سلامتی، به ویژه در رابطه با چاقی و بیماری قلبی، افزایش مصرف قند را پیشبینی کرد. یک مطالعه کوچک در پنج نفر، اثرات رژیم کتوژنیک را بر عملکرد ورزشی طی ۱۰ هفته ارزیابی کرد. کتوژنیکیها مدعیاند که این رژیمِ غذایی گرسنگی ندارد، باعث چربیسوزی است و عملکرد ورزشی شما را بهبود میدهد.

ممکن است به این دلیل باشد که سطوح پایین انسولین ناشی از این رژیمها میتواند بدن شما را از تولید کلسترول بیشتر باز دارد. خلاصه: بدن برای غلبه بر علائم اولیه ناشی از کتوژنیک به زمان نیاز دارد پس صبور باشید تا بدنتان به این روند عادت کند. پس از مصرف چربی بالا نترسید. براي مصرف سديم، پتاسيم، منيزيم ميشه مثال بزنيد؟ به طور مثال برای شما از شنبه تا ۴ شنبه رژیم کتوژنیک را انجام می دید و برای ۵ شنبه و جمعه کربوهیدرات رو بالا می برید. اساس رژیم کتوژنیک این است که کربوهیدرات را کاهش دهیم، پس مصرف چربی زیاد در این رژیم نه تنها شما را چاق نمیکند، ضرری هم برای بدنتان ندارد.

تخم مرغ : تخم مرغ کامل حاوی امگا۳ می باشد.

اگر این اتفاقات ناخوشایند را تجربه کردید پا پس نکشید. اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد چهار راهها تحقق بزرگتر کاهش وزن رژیم کتوژنیک 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید. برای کسب اطلاع کامل و جامع از این رژیم غذایی میتوانید به قسمت وبلاگ سایت ما مطلب رژیم کتوژنیک چیست ؟ نشاسته و دیگر کربوهیدرات های پیچیده موجود در غذاهای کامل قند خون را به اندازه شکر موجود در دسرها و دیگر غذاهای تصفیه یا پروسس شده بالا نمی برند. تخم مرغ : تخم مرغ کامل حاوی امگا۳ می باشد. تخم مرغ منبعی آسان و مقرون به صرفه از چربی و پروتئین است و در عین حال کربوهیدرات کمی دارد و برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند انتخاب خوبی است. به این صورت که مصرف زیاد آن باعث میشود تا برخی آمینواسیدها از طریق فرآیند گلوکونوژنز به گلوکز تبدیل شوند و اساس رژیم کتوژنیک را با مشکل مواجه کنند.

مطالعات مورد استفاده در مجله پزشکی New England Journal of Medicine توسط محققان هاروارد، همگی این موضوع را روشن میکردند که شکر برای سلامتی بی ضرر و چربی اشباع شده مقصر به نظر میرسد، اما واقعیت این بود که شرکت کوکاکولا میلیون ها دلار بودجه در اختیار محققان قرار داد تا نقش شکر را در چاقی و بیماری کم رنگ کنند. کتابی درباره ویلیام بنتینگ (William Banting) که توانست با استفاده از رژیم غذایی متمرکز بر گوشت و سبزیجات، و بدون استفاده از نشاسته و شکر به همراه کمی مشروب به میزان 46 پوند وزن کم کند و بینایی، شنوایی و تحرک خود را بهبود بخشد.

جایگزین قند در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

موضوع زمانی وخیم تر شد که دکتر Mark Hegsted در سال 1977 به عنوان رئیس بخش تغذیه در USDA انتخاب شد، او یکی از دانشمندان هاروارد بود که از صنعت قند حقوق می گرفت؛ و در این سمت او آنچه را که بعداً به دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها تبدیل شد را توسعه داد که بر اساس آن چربی اشباع شده دشمن شد و شکر بی تقصیر بود، اما در کنار این تلاش ها برای محبوب کردن شکر و ترسناک کردن مصرف چربی ها، دانشمندانی بودند که همچنان بر روی رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب تحقیق میکردند. او متوجه شد که رژیم کتوژنیک به بدن اجازه می دهد تا بسیاری از خواص درمانی روزه داری را در حین خوردن غذا تجربه کند. این یک پیشرفت بزرگ و شایسته جایزه نوبل در تغذیه بود، اما تعداد کمی از معاصران او در آن زمان متوجه آن شدند.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از برنامه غذایی 21 روزه کتو ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.