ده مورد ضروری قبل از شروع چای ماسالا در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

ارزیابی و پیگیری کودکان مبتلا به صرع مقاوم به درمان تحت رژیم کتوژنیک Assessment and follow up of the children with refractory epilepsy on ketogenic diet عمومى General پژوهشي Research مقدمه: رژیم کتوژنیک روشی درمانی است که برای بیماران مبتلا به صرع که به درمان دارویی پاسخ نداده اند توصیه می شود. هیچ فرمول جهانی برای برآورد میزان انرژی وجود ندارد، اما معمولاً با ارزیابی میزان متابولیسم پایه (BMR) و سپس ضرب آن در مقدار فعالیت بدنی مناسب (PAL) محاسبه میشه. برخی از عواملی که بر تعداد کالری مورد نیاز فرد برای سالم ماندن تاثیر میگذاره عبارتند از: سن، وزن، قد، جنس، میزان فعالیت بدنی و سلامت کلی بدن. یک کارآزمایی بالینی کنترلشده جدید، دو رژیم غذایی مذکور را با درخواست از ۳۳ فرد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت برای پیروی هر دو رژیم، یکی پس از دیگری، به مدت سه ماه مقایسه کرد. رژیم کانادایی. چالش ماه رمضان’s profile picture.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد در یک رژیم غذایی کاهش وزن شما نهایتا در ماه باید ۴ الی ۵ کیلو وزن کم کنید و بیشتر از این مقدار موجب آسیب به بدن شما میگردد. باید همه این عوامل را در نظر بگیرد چرا که بدن افراد از نظر میزان انرژی مورد نیاز متفاوته. چرا باید رژیم تثبیت وزن بگیریم؟ همچنین میبایست زیر نظر یک متخصص انجام گیرد چرا که متخصص میتواند میزان کالری مورد نیاز شما را به دست آورده و متناسب با آن برای شما طراحی کند. در قسمت زیر محدوده کالری متوسط برای موارد مختلف آورده شده است. همچنین سازمانهای غیردولتی حامی سلامت مواد غذایی در طول دهه ۱۹۹۰ بیشتر نمایان شدند و آگاهی در مورد مشکلات رژیم غذایی را افزایش دادند.

رژیم هفتگی کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که بسیاری از مزایای نسبت داده شده به رژیم های کم کربوهیدرات، بیشتر به خاطر افزایش پروتئین دریافتی در آنها است. همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت هم قبل از ترکیب رژیم کتو با روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند. 3- چربی ها ی خوب مصرف کنید اطمینان از کیفیت چربی قبل از خوردن غذا بسیار مهم است. فقط تنها چیزی که مهم است این است که همان مقدار کالری مصرف کنید. به عنوان مثال ، افرادی که به طور معمول قبل از شروع رژیم کتو، رژیم غذایی با کربوهیدرات بالایی مصرف می کنند ممکن است نسبت به افرادی که به طور کلی رژیم کم کربوهیدرات متوسط مصرف می کنند ، مدت بیشتری طول بکشد تا وارد کتوز شوند. هدف این است که با محدود کردن کربوهیدراتها، سوخت و سازتان وارد فاز کتون زدگی شود و بدنتان به جای کربوهیدراتها، چربیها را به عنوان سوخت مصرف کند.

یبوست در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

یکی از کارهایی که به شما کمک میکند خیلی سریعتر وارد فاز کتوسیس شوید انجام فستینگ است تا اینکه فقط از رژیم کتوژنیک پیروی کنید. این نان با مواد مغذی که دارد، به استحکام استخوان ها کمک می کند. نسبت به بعضی مواد امکان استفاده نان جو به مقدار بیشتر در رژیم غذایی وجود دارد. در رژیمهای غیراصولی به دلیل مصرف بیش از حد چربی و از طرفی عدم مصرف پروتئین و حتی توصیههای غیرکارشناسی از قبیل توصیه به عدم ورزش یا فستینگهای طولانی اغلب افراد دچار ازدستدادن عضله و شلشدن بدن میشوند. اما از بین رژیمهای موجود کدام رژیم لاغری سریع تر و مؤثرتر و در عین حال کم خطرتر است؟

با خواندن این مقاله اطلاعاتی مفید درباره رژیم پروتئین ۱۴ روزه به دست میآورید و با رژیمهای جدید و کارآمد «قدرت پروتئین» و «رژیم ۱۴ روزه دکتر اتکینز» هم آشنا میشوید. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. او گفت: غلات کامل و میوهها دارای مزایای سلامتی مثبتی هستند و حذف آنها از گروه کتو نگرانیهایی را در مورد اثرات طولانی مدت سلامتی ایجاد میکند. او توضیح داد: کلسترول LDL بالا نسبت به سطح تری گلیسیرید یک عامل خطر بسیار قویتر و مهمتر برای بیماریهای قلبی عروقی است؛ بنابراین در حالی که هر دو طرف در کنترل قند خون در کوتاه مدت بسیار موثر بوده اند، من فکر میکنم مسئله اصلی اثرات بالقوه طولانی مدت رژیم کتو بر بیماریهای قلبی عروقی است.

طبق نظرسنجی ها، شواهدی از این اثرات در افراد وجود داشته که اغلب تحت عنوان انفلوآنزای کتو شناخته می شوند. رژیم کتوژنیک با نامهای رژیم کتو و کیتو هم شناخته میشود. در رژیم کتو باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژی های ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند. این کار باید خیلی آرام و هر روز فقط کمی بیشتر مصرف کربوهیدرات باشه. پس می توایند بعد از طی یک دوره حدودا دو یا سه ماهه دوباره مانند قبل کربوهیدرات بخورید. تحقیقات اخیر نشان میدهد که مصرف شکر اعتیادآور است و در طول دوره کتوژنیک وابستگی ذهنی و جسمی بدن به قند و شکر محدود میشود و به مرور با مصرف چربیها سطح انرژی بدن بالا رفته و احساس شادی بدون سوختن هیچگونه قندی بوجود میآید.

رژیم کتوژنیک کلاسیک

از سویی دیگر، در رژیم مدیترانهای حدود 50 تا 60 درصد از کالری روزانه از کربوهیدراتها، 25 تا 35 درصد کالری از چربیها و بقیه از پروتئین تامین میشود. در نتیجه نیاز فرد به تمام انواع مواد مغذی تامین نمیشود. هنگامی که کربوهیدرات ها و گلوکز از طریق رژیم کتوژنیک محدود میشود کبد برای تامین انرژی چربی ها را به به اسید چرب و اجسام کتونی برای تولید انرژی میشکند، هنگامی که میزان اجسام کتونی در خون زیاد شود و به اصطلاح بدن دچار کتوز شود میزان حملات صرعی در بیمار کاهش میابد. این اجسام کتونی به عنوان پیام رسانهای عصبی مهاری عمل می کنند و در نتیجه در بدن اثر ضد تشنج ایجاد می کنند پس این رژیم غذایی جنبه درمانی دارد.

رژیم کتوژنیک و تیروئید دکتر روشن ضمیر

با این حال کبد میتواند با استفاده از «اسیدهای چرب زنجیره بلند»، سه جسم کتونی به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون بسازد. در حقیقت رژیم کتوژنیک خیلی بهتر از رژیم غذایی کم چرب است. با در نظر گرفتن همه این عوامل، توصیه میشود که تثبیت وزن طولانی مدت در بزرگسالان به صورت تغییر وزن کمتر از 3 درصد وزن بدن تعریف بشه. غلام زاده اشاره کرد: برای گرفتن رژیم اصولی فرد نباید ضعف طولانی مدت، ریزش مو داشته باشد و سلامت فرد عامل بسیار مهمی است. در بدترین حالت با توجه به میزان بالای مصرف پروتئین، اگر عضله سازی صورت نگیره، بدن دچار ریزش عضله نمیشه. نویسنده این مطالعه، دکتر کریستوفر گاردنر، استاد پزشکی در مرکز تحقیقات پیشگیرانه استنفورد، گفت: در این مطالعه از یک رژیم غذایی کتوژنیک کامل استفاده شده است که مصرف پروتئین بالا را محدود و بر سبزیجات غیر نشاستهای تاکید میکند. در رژیم کتوژنیک، انواع نان، غلات صبحانه، دانهها، میوه و سبزیجات نشاستهدار محدود شده است و به همین دلیل احتمال اینکه بدن دچار کمبود مواد مغذی شود زیاد است. ​Data was g᠎en᠎erated by GSA Content Genera​tor DEMO!

مطالعات نشان میدهند افرادی که به الگوهای رژیم مدیترانهای و شیوههای تغذیهای آن پایبند ماندهاند احتمال طول عمرشان بیشتر است. مواردی که برای ایجاد یک تعریف استاندارد باید در نظر گرفته شود شامل نظر متخصص، نمونههای قبلی در مطالعات قبلی، بهداشت عمومی و کاربردهای بالینی، مقایسه اندازههای بدن، خطای اندازه گیری ، نوسانات وزن طبیعی و ارتباط بیولوژیکه. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند. همچنین محققان باور دارند که رژیم کتوژنیک به بیماران اسکیزوفرنی هم کمک میکند تا نشانههای این بیماری مانند توهم و رفتارهای غیر قابل پیش بینی را بهبود بخشند.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

در پژوهشی بر روی زنان و مردان میان سال بدون فعالیت بدنی که به مدت ۱۲ هفته تمرین شنا انجام دادند، حجم ضربه (مقدار خون پمپ شده با هر ضربان که نشاندهنده قدرت قلب است) تا ۱۸٪ بهبود پیدا کرد. افزایش فعالیت بدنی میتواند یکی از سادهترین و مفیدترین راه حلها برای این مشکل باشه. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم برای افرادی مفید است که فعالیت بدنی شدید دارند. علت اصلی به جود آمدن رژیم کتوژنیک برای درمان صرع بود، در گذشته به دلیل نبود داروهای ضد تشنج از رژیم های کتوژنیک برای درمان صرع استفاده میشد، اما امروزه با وجود داروهای ضد تشنج در صرع میتوان بسیاری از بیماران را درمان کرد. یک تفاوت دیگر: رژیم مدیترانهای یک شیوهی تغذیهای قابل تداوم و گیاه محور است که مزههای خوبی در خود دارد و محصولات محلی و فصلی استفاده میکند. به حقایق تغذیهای برچسبهای مواد غذایی موجود در بسته بندیها، از جمله اندازه وعده، نگاه کنید.

خیارشور در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

وقتی در حال رسیدن به اینکه چگونه فقط شکم خود را لاغر کنیم هستیم، شاید توجه به گزینههای غیر تغذیهای و غیر ورزشی، کمی کمرنگتر باشند. با این حال برخی از بیماران صرعی نسبت به درمان مقاومت از خود نشان میدهند و در نتیجه از رژیم کتوژنیک برای این بیماران برای کاهش حملات صرعی استفاده میشود. این رژیم سطح الکترولیت بدن را کاهش داده که نتیجه آن کمبود بعضی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و سدیم خواهد شد. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی میباشد که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود اما نکات مهمی دارد که قبل از خرید رژیم کتوژنیک باید بدانید. در ابتدای کار باید بدونید که رژیم درمانی چیست؟ در این مطلب میخواهیم رژیم غذایی کتوژنیک را با رژیم مدیترانهای مقایسه کنیم و از نقاط قوت و ضعف آنها بگوییم و با ارائهی آخرین دست آوردها پیرامون جزئیات آنها، کمکتان کنیم تصمیم بگیرید کدامیک برای کاهش وزن شما و سلامت عمومیتان مناسبتر است.

رژیم روزانه کتوژنیک

از سوئی دیگر بعضی روشها مثل عمل های جراحی گرچه در کاهش وزن و چربی بدن بسیار سریع و مؤثر هستند اما گذشته از اینکه مناسب همه افراد نیست؛ محدودیتهای زیادی از جمله هزینه بالا، دوران نقاهت بعد از عمل وعوارض جدی بعد از عمل دارند و مهمتر اینکه در صورتی که افراد رژیم غذایی مناسبی را رعایت نکنند بعد از مدتی، برگشت وزن خواهند داشت. در نتیجه اجازهٔ انحلال به اوریک اسید نمیدهد و بدین ترتیب کریستالهایی از این ماده تشکیل میشود که همچون هستهای برای سنگهای کلسیمی عمل میکنند. مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند. زنان جوان در اوایل 20 سالگی به کالری بیشتری نیاز دارند.

رژیم کتوژنیک لاغری دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک پی دی اف یک مرد با وزن و فعالیت متوسط ، در سنین بین 26 تا 45 سال برای تثبیت وزن خود به 2600 کالری در روز و برای از دست دادن 1 پوند (45/0 کیلوگرم) در هفته به 2100 کالری در روز نیاز دارد. حالتی که در آن بدن شروع به سوزاندن چربیهای ذخیره شده به عنوان سوخت میکند؛ اما برای رسیدن به کتوز، کربوهیدراتها به شدت به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش مییابد. کافیه فقط کاری رو که ازتون خواسته شده رو انجام بدین تا مثل همه افرادی که نتیجه گرفتن، شما هم در مدت 21 روز حداقل 7 تا 10 کیلو گرم وزن کم کنید. مطالعات نشان میده که تثبیت کاهش وزن حداقل به مدت 1 سال میتونه در بهبود بسیاری از عوارض چاقی مفید باشه. در مطالعات انجام شده مشخص گردید که کتوزیست برای بهبود فشار خون و ترشح انسولین مفید میباشد.

در مطالعات قدیمی رژیم کتوژنیک برای درمان کودکان، آخرین چاره محسوب نمیشد ولی در مطالعات جدید، کودکان مبتلا اغلب از پیش چندین داروی ضد صرع را مصرف کردهاند و پاسخی دریافت نکردهاند و تشنجشان از نوع مقاومبهدرمان تلقی شدهاست. اگرچه برخی تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است فوایدی در درمان سرطان داشته باشد ، اما مطالعات در این زمینه محدود است. آنها برای تثبیت وزن خود حدوداً 2200 کالری در روز نیاز دارند. سالم مثل سبزیجات، میوهها، حبوباتی که کربوهیدرات بالا دارند و غلات سالم مثل بلغور و برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته مراقب تزیینات سالاد باشید، زیرا ممکن است کالری زیادی به آن اضافه کند. سس ژالاپینو سیلانترو (jalapeño-cilantro) هم برای انواع سالاد در آشپزی کتوژنیک استفاده میشود. در بسیاری از کشورها، دولتها و سازمانهای پزشکی شروع به انتشار توصیههای غذایی کردند.

غذاهای کامل بخورید: روی الگوی غذایی سالم شامل غذاهای کامل و فرآوری نشده غنی از فیبر، منابع پروتئینی بدون چربی و چربی کمتر تمرکز کنید. مطمئن شوید که منابع غذایی سالم انتخاب کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده و چربی های ناسالم پرهیز کنید. در رژیم مدیترانهای معمولاً گوشت قرمز بهندرت مصرف میشود و از نوشیدنیهای شیرین شده با شکر، قندهای افزوده شده، گوشت فراوریشده، غلات تصفیهشده، روغنهای تصفیهشده و سایر غذاهای بسیار فراوریشده اجتناب میشود. این نشان میدهد که مواد غذایی فرآوری شده، مانند غذاهای کنسرو شده، جزو گزینههای غذایی برای این نوع از رژیم نیستند. بهدلیل اسیدوز ایجاد شده، استخوانهای بدن شروع به از دست دادن مواد معدنی خود کرده و بدین ترتیب میزان کلسیم دفعشده در ادرار بالا میرود. او درحالحاضر دانشگاه میرود و اصلا دچار تشنج نمیشود. و سطح کلسترول در حدود ۳۰٪ بالا میرود. تا حد امکان در فست فود ها غذا نخورید.

غذاهای کتوژنیک

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه غذایی 21 روزه کتو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.