دادگاه عالی با یک چالش بهداشت عمومی روبرو می شود: اردوگاه های بی خانمان


بی خانمانی یک بحران فزاینده بهداشت عمومی است، با سابقه 653000 به گفته افراد بی‌خانمان در ایالات متحده برآوردهای فدرال. چادرها و کمپ های وسایل نقلیه تفریحی در سال های اخیر منفجر شده اند و خیابان ها و پیاده روها ازدحام شده اند. پورتلند، اوره، به نیویورک. در کالیفرنیا، جایی که تقریباً یک سوم بی‌خانمان‌های این کشور زندگی می‌کنند، پزشکان قرار ملاقات‌هایی را در اردوگاه‌ها برای درمان بیماری‌های مزمن گسترده، سوء مصرف مواد مخدر و بیماری‌های روانی تنظیم می‌کنند – شرایط سلامتی که با بی خانمانی بدتر می‌شود.

در ماه آوریل، دادگاه عالی ایالات متحده موضوعی را بررسی خواهد کرد که در مورد وضعیت اسفناک کسانی که در کمپ های بی خانمان زندگی می کنند، بررسی خواهد کرد: چه آنها می تواند جریمه شود یا به خاطر زندگی یا خوابیدن در فضای باز در حالی که سرپناه یا مسکنی در دسترس نیست، متهم به اتهامات جنایی می شوند.

وضعیت خیابان ها باعث تحولات سیاسی بزرگی شده است. در کالیفرنیا، فرماندار گاوین نیوسام (D) در حال شخم زدن است 750 میلیون دلار به کمپ های پاکسازی – با وعده دست نیافتنی پناهگاه – در حالی که طرفداران بی خانمان برای جلوگیری از آن مبارزه می کنند. اما این شهر کوچکی در اورگان به نام Grants Pass است که نبرد را به دادگاه عالی کشاند.

City of Grants Pass v. Johnson به این موضوع می پردازد که آیا اعمال جریمه ها و استنادات جنایی برای کمپینگ یا خوابیدن در بیرون از خانه، مجازاتی ظالمانه و غیرعادی است، که در بسیاری از شهرها خلاف قانون است. برخی از حامیان بی خانمان ها نگرانند که اکثریت محافظه کار دادگاه به مقامات ایالتی و محلی اجازه دهد تا اردوگاه ها را به نام سلامت و ایمنی عمومی جارو کنند.

نیوسام است سوال از رای دهندگان کالیفرنیا تصویب الف 6.4 میلیارد دلار ایجاد هزاران واحد مسکونی جدید برای بی خانمان ها و تخت های درمان رفتاری برای بیرون راندن مردم از خیابان ها. اما او در یک بحث خلاصه amicus که پاکسازی اردوگاه ها باید مجاز باشد و می تواند کمک کند ارائه خدمات او گفت که به افراد بی‌خانمان که در «شرایط غیرانسانی» زندگی می‌کنند. دادگاه ها دست دولت های ایالتی و محلی را بسته اند.

او و سایر مقامات دولتی همچنین استدلال می کنند که اردوگاه ها به سلامت عمومی آسیب می زند. شیوع هپاتیت A در سال 2016-2018 در سن دیگو که با بی خانمانی مرتبط بود منجر به نزدیک به 600 عفونت و 20 کشته.

با این حال، تعداد فزاینده ای از شواهد نشان می دهد که جاروها می توانند سلامتی را بدتر می کند افراد در اردوگاه ها در حالی که باعث آشفتگی در زندگی آنها و افرادی می شوند که سعی می کنند از آنها مراقبت کنند – به طور بالقوه هزینه برنامه های Medicaid که توسط مالیات دهندگان تامین می شود پول حتی بیشتر

آ مطالعه سال گذشته در JAMA منتشر شد همچنین نشان داد که جابجایی افراد بی خانمان از کمپ ها می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان بیشتر شود – هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد – و باعث عفونت های جدی و مرگ زودرس شود.

گفت: «جاروها بی خانمانی را طولانی می کنند – می توانید آنها را از این گوشه یا آن گوشه ناپدید کنید، اما آنها فقط در جای دیگری ظاهر می شوند. اریک تارس، مدیر ارشد سیاست گذاری برای مرکز ملی حقوق بی خانمان. “اگر می خواهید از رویکردهای بهداشت عمومی پیروی کنید، کاری که ما باید انجام دهیم جذب افراد بیشتری به مسکن است که شواهد نشان می دهد سلامتی را بهبود می بخشد.”

جاروها همچنین به روابط شکننده بین افراد بی خانمان و مراقبان آنها آسیب می رساند.

گفت: «بسیاری از مردم در خیابان‌ها با بیماری‌های روانی با این ترس زندگی می‌کنند که هر کسی که سعی در کمک به آنها دارد ممکن است آنها را برخلاف میلشان در بیمارستان بستری کند یا به زندان بیاندازد. هانا وسولوفسکی، افسر ارشد وکالت برای اتحاد ملی برای بیماری های روانی. بنابراین وقتی اردوگاه‌ها توسط مجریان قانون پاکسازی می‌شوند، زندگی مردم را کاملاً متزلزل می‌کند و این اعتماد را به گونه‌ای نقض می‌کند که در برابر کمک مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.»

اما با توجه به اینکه آمریکایی‌های مستقر در هر دو حزب برای ایمن‌تر و تمیزتر شدن خیابان‌هایشان فریاد می‌زنند، نگرانی‌های بهداشتی افراد بی‌خانمان همیشه برای سیاستمداران اولویت ندارد.


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع