اخبار سلامت KFF ‘سلامتی چیست؟’: مبارزه بر سر اینکه چه کسی حرف آخر را می زند


میزبان

Julie Rovner KFF Health News


@jrovner

داستان های جولی را بخوانید. جولی روونر، خبرنگار ارشد واشنگتن و میزبان پادکست اخبار هفتگی سیاست سلامتی KFF Health News، «سلامت چیست؟» است. جولی که یک متخصص برجسته در زمینه مسائل مربوط به سیاست های بهداشتی است، نویسنده کتاب مرجع مورد ستایش انتقادی “سیاست مراقبت های بهداشتی و خط مشی A تا Z” است که اکنون چاپ سوم آن است.

دیوان عالی در ماه مارس به استدلال های شفاهی در دو پرونده کاملاً متفاوت رسیدگی خواهد کرد که به یک سؤال خلاصه می شود: «متخصصان» در حوزه سلامت و علم چقدر سزاوار قدرت هستند؟ در خطر دسترسی به قرص سقط جنین میفپریستون در آینده و توانایی مقامات دولتی برای مشاوره به شرکت های رسانه های اجتماعی در مورد اطلاعات نادرست است.

در همین حال، مخالفان سقط جنین در حال آماده سازی برنامه های عملی در صورت بازپس گیری کاخ سفید توسط دونالد ترامپ هستند. در حالی که بعید است که کنگره آرای کافی برای تصویب ممنوعیت سقط جنین ملی داشته باشد، رئیس جمهور می تواند اقداماتی را انجام دهد تا سقط جنین را بسیار کمتر در دسترس قرار دهد، حتی در ایالت هایی که هنوز قانونی است.

میزگردهای این هفته جولی روونر از اخبار سلامت KFF، ساندیا رامان از CQ Roll Call، جوآن کنن از دانشگاه جان هاپکینز و مجله پولیتیکو، و سارا کارلین اسمیت از صفحه صورتی هستند.

اعضای پانل

جوآن کنن جان هاپکینز بلومبرگ دانشکده بهداشت عمومی و سیاست


@JoanneKenen

مقالات جوآن را بخوانید. ملحفه صورتی سارا کارلین اسمیت


@SarahKarlin

داستان های سارا را بخوانید. تماس رول ساندیا رامان CQ


@SandhyaWrites

داستان های ساندیا را بخوانید.

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • مخالفان سقط جنین در حال آماده شدن برای احتمال ریاست جمهوری دوم ترامپ هستند. یکی از راه‌هایی که رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه می‌توانست بر سیاست‌های بدون کنگره تأثیر بگذارد، نصب یک وزیر فعال بهداشت و خدمات انسانی است که احتمالاً به یک منصوب سیاسی اجازه می‌دهد تا تصمیمات کارمندان FDA را نادیده بگیرد.
  • در حالی که رئیس جمهور جو بایدن حقوق سقط جنین را پذیرفته است، دونالد ترامپ دو حقیقت متناقض را برجسته می کند: اینکه او قضات دیوان عالی را منصوب کرد که به لغو حق قانونی سقط جنین در قانون اساسی کمک کردند و اینکه پذیرش محدودیت های سقط جنین می تواند رأی دهندگان را دور کند.
  • دولت فدرال در حال ارائه پیشنهادات اولیه خود بر روی 10 داروی گران قیمت است که برای مذاکرات قیمت مدیکر هدف گذاری شده اند. اما این فرآیند خصوصی است، بنابراین مشخص نیست این پیشنهادات چیست.
  • دو داروی مورد بحث – داروی بحث برانگیز بیماری آلزایمر Aduhelm و انسولین Levemir – به زودی از بازار خارج خواهند شد. تصمیمات برای قطع مصرف آنها به یک بحث مداوم در توسعه دارو تبدیل می شود: چه زمانی نوآوری ارزش قیمت دارد؟
  • «این هفته در اطلاعات نادرست سلامت» مقاله‌ای به قلم امی مکسمن از اخبار سلامت KFF ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه دیدگاه‌های حاشیه‌ای که زمانی علم را زیر سؤال می‌بردند، اکنون به جریان اصلی تبدیل می‌شوند.

همچنین در این هفته، روونر با سامانتا لیس مصاحبه می‌کند که آخرین ویژگی KFF Health News-NPR “بیل ماه” را گزارش کرده و نوشته است، درباره زن و شوهری که برای مراقبت‌های پیشگیرانه صورت‌حساب دریافت کرده‌اند و باید به طور کامل پوشش داده می‌شد. اگر صورتحساب پزشکی ظالمانه یا گیج کننده ای دارید که می خواهید با ما در میان بگذارید، می توانید این کار را در اینجا انجام دهید.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را که این هفته خوانده‌اند پیشنهاد می‌کنند که فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: ProPublica «در میان بحران یادآوری، فیلیپس موافقت کرد که فروش دستگاه‌های آپنه خواب را در ایالات متحده متوقف کند» توسط دبی سنزیپر، ProPublica، و مایکل D. Sallah، Pittsburgh Post-Gazette.

جوآن از: “المو یک سوال بی خطر پرسید” نوشته نیویورک تایمز توسط کالی هولترمن.

سارا کارلین اسمیت: «دادستان کل تگزاس از کلینیک جورجیا از سوابق بیماران جوانان تراجنسیتی درخواست می‌کند» نوشته مادلین روبین.

ساندیا رامان: «مراکز بهداشت جامعه» از هر 11 آمریکایی به 1 نفر خدمت می کنند. آنها یک شبکه ایمنی تحت استرس هستند، نوشته دیوی شاستری.

همچنین در پادکست این هفته ذکر شده است:

  • «طرح ضد سقط جنین آماده برای ترامپ در روز اول» توسط آلیس میراندا اولشتاین.
  • The 19th «ابزارهایی که ترامپ سرد برای جلوگیری از دسترسی به سقط جنین در صورت انتخاب شدن استفاده می‌کند» نوشته شفالی لوترا و مل لئونور بارکلی.
  • نوشته نیویورک تایمز «چگونه ترامپ می‌تواند ممنوعیت سقط جنین فدرال در پشتی ایجاد کند» نوشته مری زیگلر.
  • CQ Roll Call «GOP Pivots on Abortion Stance as 2024 Nears» اثر آریل کوهن و ساندیا رامان.

وام

فرانسیس یانگ تهیه کننده صدا، اماری هوتمن ویرایشگر

برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا را کلیک کنید.

و در «سلامت چیست؟» در KFF Health News مشترک شوید. در Spotify، Apple Podcasts، Pocket Casts یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).





منبع