بهترین و بدترین میان وعده های آخر شب برای سلامتی شما


بدترین: پیتزای باقی مانده

باقی مانده پیتزا ممکن است ایده خوبی به نظر برسد تا زمانی که منجر به سوزش سر دل شود.

ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما هر چیزی که بیش از حد چرب باشد می تواند باعث سوزش سر دل شود، به خصوص اگر بلافاصله پس از افراط دراز بکشید. میان وعده ای که کمتر از 200 کالری داشته باشد، شرط مطمئن تری است.

بهترین: نصف ساندویچ بوقلمون

نصف ساندویچ بوقلمون ممکن است به خواب شما کمک کند.

وقتی می خواهید چیزی سیرتان کند، نصف ساندویچ روی نان سبوس دار انتخاب خوبی است. بدن شما غلات کامل را آهسته تر هضم می کند، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. و بوقلمون دارای تریپتوفان است، اسید آمینه ای که به خواب آلودگی شما کمک می کند. اگر اهل بوقلمون نیستید، کره بادام زمینی یا بادام را روی نان تست گندم کامل امتحان کنید. کره آجیل دارای چربی های سالمی است که سطح سروتونین شما را افزایش می دهد، یک ماده شیمیایی برای خلق و خوی خوب که به شما کمک می کند آرام شوید.

بدترین: بوریتو لوبیا و پنیر

bhofack2 / Thinkstock

خوردن غذای چرب و تند ایده خوبی در نزدیکی زمان خواب نیست. نه تنها ممکن است دچار سوزش معده شوید، بلکه ممکن است به لطف لوبیاها (که در اوایل عصر یک مکمل سالم است) گازهای ناراحت کننده زیادی نیز داشته باشید.

بهترین: کراکر سبوس دار با پنیر

پنیر و کراکر یک میان وعده معقول قبل از خواب هستند.

اگر هوس چیزی پنیری دارید، مقدار کمی آن را با چند کراکر غلات کامل امتحان کنید. یا به سراغ یک پیمانه پنیر که تریپتوفان هم دارد بروید.

بدترین: چیپس

افراط در مصرف چیپس آسان است و ممکن است دور کمر شما را افزایش دهند.

چربی و نمک ترکیب بدی هستند، به خصوص با نزدیک شدن به زمان خواب. علاوه بر این، خوردن بیش از حد آن آسان است، بنابراین چیزی که به عنوان یک غذای کوچک شروع می شود، می تواند تبدیل به پرخوری شود که برای خلق و خو و دور کمر شما مضر است.

بهترین: پاپ کورن

پاپ کورن هوس خوردن یک میان وعده شور و ترد را برآورده می کند و در عین حال فیبر سالمی را فراهم می کند.

تا زمانی که آغشته به کره یا فوق العاده شور نباشد، پاپ کورن انتخاب بسیار خوبی است. این یک غلات کامل است و فیبر دارد، بنابراین نسبت به چیپس رضایت‌بخش‌تر خواهد بود و شما را برای مدت طولانی‌تری تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بدترین: شیرینی و شکلات

از خوردن تنقلات شیرین که انرژی می‌دهند، اما شما را ناراحت می‌کنند، صرفنظر کنید.

قند بیش از حد شما را – حداقل برای مدتی – در زمانی که باید سرعتتان را کاهش دهید، هیجان‌زده می‌کند. بعلاوه، افزایش قند اغلب با سقوطی همراه است که می تواند احساس سخیف را در شما ایجاد کند.

بهترین: یک بار گرانولا کم شکر

میله های گرانولا سالم پروتئین، فیبر و مواد معدنی را تامین می کنند.

این می تواند یک پایه خوب برای یک کوکی باشد، به شرطی که برچسب تغذیه را بررسی کنید. مطمئن شوید که میله شما مقداری پروتئین و فیبر داشته باشد و قند زیادی نداشته باشد. یا نصف یک موز و یک مشت بادام – هر دو منبع خوبی از منیزیم هستند، ماده معدنی که می تواند به شما کمک کند آرام شوید. این ترکیب میوه و آجیل مقداری تریپتوفان نیز دارد.

بدترین: بستنی

چربی و شکر موجود در بستنی به خواب بهتر شما کمک نمی کند.

بن و جری ممکن است نام شما را صدا بزنند، اما سعی کنید مقاومت کنید. چربی و شکر می توانند چرت زدن را سخت تر کنند. و اگر طعمی را با شکلات انتخاب کنید، کافئینی را که نمی خواهید در اواخر وقت دریافت خواهید کرد.

بهترین: ماست یونانی

ماست یونانی با تمشک یا گیلاس حاوی پروتئین و ملاتونین خواب آور است.

وقتی می خواهید یک خوراکی خامه ای داشته باشید، ماست یونانی پر پروتئین ایده بهتری است. آن را با مقداری گیلاس یا تمشک، که دارای ملاتونین، هورمونی است که به شما کمک می‌کند به سرزمین رویاها آرامش دهید، اضافه کنید.

بدترین: غلات قندی

غلات میوه ای و شیرین که پر از کالری خالی هستند را کنار بگذارید.

مملو از کربوهیدرات های خالی است، بنابراین برای مدت طولانی شما را راضی نمی کند. اگر تمایل به غلات دارید، فلکه های میوه ای، یخ زده یا کوکو خود را با انواع کم قند و فیبر بالا عوض کنید.

بهترین: بلغور جو دوسر

فیبر موجود در بلغور جو دوسر سیر کننده است و ملاتونین موجود در غلات گرم به خواب شما کمک می کند.

فقط برای صبحانه نیست. گرما می تواند آرامش بخش باشد و فیبر به شما کمک می کند تا سیر شوید. بلغور جو دوسر همچنین دارای ملاتونین است که خواب را تقویت می کند.

بدترین: سودا

نوشابه کافئین دار و گازدار ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد و باعث نفخ و سوزش سر دل شود.

احتمالاً می دانید که در ساعات اولیه از قهوه دوری کنید، اما مراقب چای و نوشابه همراه با کافئین نیز باشید. سعی کنید حداقل 6 ساعت قبل از خواب تمام کافئین را قطع کنید. و نوشیدنی های گازدار حتی اگر فاقد کافئین باشند می توانند مشکل ساز شوند. حباب ها می توانند باعث ایجاد احساس نفخ و سوزش سر دل شوند. کلاه شبانه هم ایده خوبی نیست. در حالی که الکل می تواند باعث خواب آلودگی شما شود، همچنین می تواند خواب ماندن را سخت تر کند.

بهترین: چای گیاهی

چای گیاهی می تواند به شما کمک کند قبل از خواب آرام شوید.

یک فنجان چای گیاهی (بدون کافئین) می تواند به شما کمک کند قبل از خواب آرام شوید. بابونه، گل ساعتی یا سنبل الطیب را امتحان کنید. نعناع نیز می تواند یک انتخاب آرامش بخش باشد، به شرطی که تمایل به سوزش سر دل نداشته باشید.

از جویدن بی فکر خودداری کنید

از خوردن از روی کسالت خودداری کنید اما اگر واقعا گرسنه هستید یک میان وعده آخر شب بخورید.

اگر متوجه شدید که هنگام تماشای تلویزیون در اواخر شب هوس چیزی دارید، مکث کنید و از خود بپرسید که آیا واقعا گرسنه هستید یا خیر. شاید شما فقط بی حوصله هستید، بی قرار هستید، یا آماده هستید که برای شب به آنجا بروید؟ اما اگر واقعا گرسنه هستید، سیگنال‌های بدنتان را نادیده نگیرید: وقتی شکمتان غر می‌زند یا قند خونتان پایین است، خوابیدن سخت است. انتخاب یک میان وعده مناسب در شب ممکن است به شما کمک کند سریعتر بخوابید و راحت تر بخوابید.

کوچک و رضایت بخش فکر کنید

یک میان وعده رضایت بخش کوچک در اواخر شب بخورید تا چیز زیادی برای هضم نداشته باشید و خواب خود را مختل کنید.

حتی اگر احساس تندخویی می کنید، زیاده روی نکنید. رفتن به رختخواب با شکم بیش از حد پر می تواند منجر به سوزش سر دل و نفخ شود که استراحت را بسیار سخت تر می کند. درعوض، یک «مینی وعده غذایی» را هدف قرار دهید، به طور ایده‌آل غذایی حاوی کمی پروتئین و مقداری کربوهیدرات پیچیده.