ابتکارات رفاهی در محل کار سلامت روانی کارکنان را افزایش نمی دهد


ابتکارات رفاهی ارائه شده توسط کارفرمایان عموماً سلامت روانی کارگران را بهبود نمی بخشد، اما داوطلب شدن ممکن است استثنا باشد.

Nuva Frames/Shutterstock

بر اساس نظرسنجی از بیش از 46000 کارگر، ابتکارات رفاهی که توسط بسیاری از شرکت‌ها ارائه می‌شود، کمک چندانی به ارتقای سلامت روانی کارکنانشان نمی‌کند.

در بریتانیا، بیش از نیمی از کارفرمایان استراتژی‌های رسمی رفاه کارکنان را اتخاذ کرده‌اند. این برنامه‌ها می‌تواند شامل برنامه‌های کمک به کارمندان باشد که در مورد مسائل حرفه‌ای یا شخصی پشتیبانی می‌کنند، و همچنین مشاوره، مربی‌گری آنلاین زندگی، کارگاه‌های تمرکز حواس و آموزش مدیریت استرس.

ویلیام فلمینگ از دانشگاه آکسفورد می گوید: “کارفرمایان به طور فزاینده ای استراتژی ها، شیوه ها و برنامه های مختلفی را برای بهبود رفاه و سلامت روان ارائه می دهند.” او می‌گوید: «هدف اصلی آنها تغییر ظرفیت‌های روانی و مکانیسم‌های مقابله‌ای افراد است.

فلمینگ برای بررسی مفید بودن این مداخلات، داده‌های حاصل از بررسی سالم‌ترین محل کار بریتانیا را که در سال‌های 2017 و 2018 انجام شد، تجزیه و تحلیل کرد.

او به پاسخ‌های بیش از 46000 نفر که اکثر آنها کارکنان ادارات و صنایع خدماتی بودند در 233 سازمان نگاه کرد. حدود 5000 نفر در سال گذشته حداقل در یک طرح رفاهی شرکت کردند.

او دریافت که هیچ تفاوتی در سلامت روان گزارش شده خود گزارش‌دهی‌کنندگانی که در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند در مقایسه با کسانی که شرکت نکرده‌اند، وجود ندارد، یا به این دلیل که به آنها پیشنهاد نشده است یا به این دلیل که شرکت خود را با این پیشنهاد قبول نکرده‌اند. . این نتیجه در انواع مختلف کارگران و بخش‌ها ثابت بود.

فلمینگ می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد این برنامه‌ها هیچ مزیتی به همراه داشته باشند.

یک استثنا، اما، ممکن است داوطلبانه باشد. کارمندانی که در برنامه های داوطلبانه ارائه شده توسط شرکت هایشان شرکت کردند، به طور متوسط ​​در مقایسه با کسانی که شرکت نکردند، سلامت روان بهتری را گزارش کردند. فلمینگ می گوید، با این حال، توجه به این نکته مهم است که افرادی که انگیزه کافی برای داوطلب شدن برای یک هدف دارند، ممکن است در وهله اول از سلامت روان نسبتا خوبی برخوردار باشند.

فلمینگ به جای ارائه این ابتکارات پیشنهاد می کند که کارفرمایان بر بهبود محیط کار تمرکز کنند. او می‌گوید، برای مثال، آنها می‌توانند ارزیابی کنند که آیا حجم کاری یک نفر بسیار سنگین است، آیا ساعات زیادی را وقت می‌گذارد یا می‌توان استراتژی‌های مدیریتی را بهبود بخشید.

موضوعات:



منبع