توضیح مری لو رتون در مورد بیمه درمانی، کمی تامل دارد


مری لو رتون، ژیمناست سابق المپیک، هفته گذشته در برنامه «امروز» NBC در مورد آنچه به گفته او یک ذات الریه نادر بود که تقریباً او را کشته و منجر به بستری گران و یک ماهه در بیمارستان شد، صحبت کرد.

این یک افشاگری تکان دهنده بود. یکی از اظهارنظرهای کلیدی برای کسانی که از سیاست های بهداشتی پیروی می کنند مطرح شد: رتون گفت که بیمه نشده است، و این عدم پوشش را به خاطر 30 عمل جراحی ارتوپدی که به عنوان “شرایط از قبل موجود” به حساب می آیند، طلاق و وضعیت مالی ضعیف او را مقصر می داند.

رتون به مجری برنامه هدی کاتب، که این ادعا را به چالش نکشید، گفت: «نمی‌توانستم آن را بپردازم.

رتون که پس از کسب مدال طلا در سال 1984 به یک چهره شناخته شده تبدیل شد – «دلبر آمریکا»، با حضور در جعبه های Wheaties و ادعای تاییدیه های مختلف دیگر – جزئیاتی از درآمد، بیماری، بیمارستانی که در آن بستری بود ارائه نکرد. درمان شده یا نوع بیمه ای که او به دنبال آن بود، بنابراین مشخص کردن جزئیات سخت است.

با این وجود، وضعیت او می تواند آموزنده باشد زیرا دلایلی که او برای عدم خرید پوشش ذکر کرد – شرایط و هزینه از قبل موجود – از جمله مواردی هستند که قانون مراقبت مقرون به صرفه به طور مستقیم به آنها اشاره می کند.

بر اساس این قانون که از سال 2014 از طریق بازارهای ایالتی و فدرال پوشش ارائه می کند، بیمه گران از رد افرادی که دارای شرایط قبلی هستند منع شده اند و نمی توانند حق بیمه بیشتری را نیز برای آنها دریافت کنند. بر اساس نظرسنجی ها، این یکی از محبوب ترین مقررات قانون است.

ACA همچنین شامل یارانه هایی است که تمام یا بخشی از هزینه های حق بیمه را برای اکثر افراد کم درآمد تا متوسط ​​که به دنبال خرید بیمه خود هستند، جبران می کند. خاویر بکرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی، در بیانیه ای کتبی هنگام شروع دوره ثبت نام آزاد سالانه در ماه نوامبر گفت: تخمین زده می شود که “چهار از هر پنج نفر می توانند پس از پرداخت یارانه در HealthCare.gov برنامه ای با قیمت 10 دلار یا کمتر در ماه پیدا کنند.”

یارانه ها بر اساس درآمد خانوار در مقیاس کشویی تنظیم می شود و بخش قابل توجهی به افرادی تعلق می گیرد که کمتر از دو برابر سطح فقر فدرال دارند که امسال 29160 دلار برای یک فرد یا 60000 دلار برای یک خانواده چهار نفره است. هزینه های حق بیمه برای مصرف کنندگان 8.5 درصد درآمد خانوار است.

سابرینا کورلت، یکی از مدیران مرکز اصلاحات بیمه سلامت در دانشگاه جورج تاون، گفت: با این حال، “ما از نظرسنجی ها و داده های دیگر می دانیم که حتی 10 سال بعد، بسیاری از مردم از وجود یارانه های حق بیمه از طریق بازارهای ACA بی خبرند.” .

این یارانه ها یکی از دلایلی است که برای ثبت نام بی سابقه در برنامه های سال 2024 ذکر شده است که تاکنون بیش از 20 میلیون نفر ثبت نام کرده اند.

مطمئناً، بسیاری از آمریکایی‌ها نیز هستند که سهم آنها از هزینه حق بیمه همچنان طولانی است، به‌خصوص آن‌هایی که ممکن است در مقیاس یارانه کشویی بالاتر باشند. به عنوان مثال، با نگاهی به ماشین حساب یارانه KFF، یک فرد 60 ساله با درآمد 100000 دلاری، ماهانه 300 دلار یارانه دریافت می کند، اما همچنان باید 708 دلار در ماه برای حق بیمه خود به طور متوسط ​​در سطح ملی بپردازد. بدون یارانه، هزینه ماهانه 1013 دلار خواهد بود.

و حتی با وجود بیمه، بسیاری از ساکنان ایالات متحده برای استطاعت فرانشیزها، پرداخت‌های مشترک یا هزینه‌های خارج از شبکه موجود در برخی از برنامه‌های بیمه مبتنی بر شغل یا ACA تلاش می‌کنند. ACA یارانه هایی را برای جبران هزینه های قابل کسر برای افرادی که در انتهای پایین مقیاس درآمد قرار دارند ارائه می دهد. برای کسانی که درآمد بسیار پایینی دارند، قانون واجد شرایط بودن Medicaid را که یک برنامه ایالتی-فدرال است، افزایش داد. با این حال، 10 ایالت، از جمله تگزاس، جایی که رتون در آن زندگی می کند، انتخاب کرده اند که پوشش را گسترش ندهند، به این معنی که برخی از افراد در این دسته نمی توانند یارانه Medicaid یا ACA دریافت کنند.

لری لویت، معاون اجرایی سیاست های بهداشتی در KFF گفت: «اگر درآمد او کمتر از فقر بود، ممکن بود در شکاف پوشش گرفتار شود.

تلاش برای دستیابی به یک نماینده برای Retton بلافاصله موفقیت آمیز نبود.

آخرین نکته – ثبت نام ACA به طور کلی باید در طول ثبت نام آزاد سالانه انجام شود، که برای برنامه های سال 2024 در 1 نوامبر افتتاح شد و تا 16 ژانویه در اکثر ایالت ها ادامه دارد. اما رتون هیچ جزئیاتی در مورد نوع بیمه درمانی که او خرید کرده یا چه زمانی ارائه کرده است. و انواعی از طرح ها و پوشش ها، به عنوان مثال، خارج از قوانین ACA هستند.

اینها شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت می‌شوند که برای مثال، پوشش موقتی را برای افراد بین شغل ارائه می‌دهند. همچنین تلاش‌های پوششی به نام «وزارتخانه‌های مشترک مراقبت‌های بهداشتی» وجود دارد که در آن افراد پول‌ها را جمع می‌کنند و صورت‌حساب‌های پزشکی یکدیگر را می‌پردازند. هیچکدام بیمه جامع در نظر گرفته نمی شوند زیرا آنها معمولاً مزایای محدودی را ارائه می دهند و هر دو می توانند افراد دارای شرایط قبلی را مستثنی کنند.

اگر او در طول دوره ای از سال که در دوره ثبت نام آزاد نبود، بیمه را در نظر می گرفت، رتون ممکن بود همچنان بتواند برای یک طرح ACA ثبت نام کند، اگر شرایط لازم برای “ثبت نام ویژه” را برآورده می کرد. دلایل واجد شرایط عبارتند از نقل مکان مسکونی، از دست دادن سایر پوشش ها، ازدواج، طلاق و سایر موقعیت های خاص.

رتون در انجام حرکات دشوار به عنوان یک ژیمناست بسیار عالی بود، اما ممکن است هنگام خرید پوشش بیمه، او را از دست داده باشد.

جوزف آنتوس، کارشناس ارشد موسسه امریکن انترپرایز گفت: “شما می توانید در زندگی دیگر خود یک فرد بسیار موفق باشید و مراقبت های بهداشتی آمریکا را درک نکنید و در موقعیتی قرار بگیرید که شاید می توانستید از آن جلوگیری کنید.”

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان





منبع