گوشت بخورید و نخورید


گوشت بخورید و نخورید

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. بحث خوردن گوشت است. بسیاری از افراد بسیار قوی هستند و ادعا می کنند که گوشت نمی خورند ، در حالی که دیگران محتاط و شکاک هستند. برخی افراد گیج و گیج هستند زیرا هنگام تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، اخبار متناقضی در این زمینه شنیده اند. گوشت بخور

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات غذایی دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این طبقه بندی مروری کلی خواهیم داشت برای پاسخ به این س weال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن در نظر می گیریم. توجه به این نکته ضروری است که گوشت طیف وسیعی از غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، غذاهای دریایی و ماهیان پرورشی است. شامل می شود.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید بدانیم که منظور ما از نوع گوشت چیست.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما گونه های آنها ویژگی هایی دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای خواص انسانی هستند یا ارزش غذایی کافی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و هضم خوب است همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنی که درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه اساسی که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. بنابراین آنها باید با غذا مصرف شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و برای رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب ها را بر عهده دارند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند. به

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین ها مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نخواهد شد.در نتیجه ، سلامت انسان به طور جدی به خطر می افتد. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند و بعد از آب سلولی ترین مصالح ساختمانی پروتئین است و گوشت منبع غنی از پروتئین با کیفیت تغذیه بالا است.بنابراین می بینیم که گوشت دارای کیفیت خوبی از پروتئین است. از نظر کمیت ، این گروه از مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B است و در صورت مصرف به میزان مناسب ، می تواند بخش مهمی از نیازهای انسان به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع رژیم غذایی که به حفظ سلامت روان و آرامش افراد کمک کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت انسان باشد. -بودن.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت منبع غنی از آنهاست) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن مثر است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه خود را کاهش می دهند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

کاهش وزن نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که برای رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ در نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری بسیار مثر است.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کردیم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که بسیار مهم است. برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر. این یک تأثیر است.

علاوه بر این ، چربی ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد استفاده از آن را قابل قبول نمی دانند. گوشت قرمز ، و همچنین مرغ حاوی چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. این س shouldال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد ، در چند سطر بالا بیان کردیم که چربی های گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته در خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک طرف منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است که در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز مقداری چربی وجود دارد که ما با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت استفاده کرده و همچنین از آسیب اسیدهای چرب اشباع شده در این غذا جلوگیری می کنیم. و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های ناشی از این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی موجود در گوشت مرغ جدا شود. .. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین مصرف گوشت قرمز و افزایش چربی های ناخواسته خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این ارتباط را نشان می دهند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در انسان می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئین حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض خطر قرار گیرد. به عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه نکته ای که در تغذیه بسیار مورد تاکید است. نظارت بر “کفایت” عبارت است از “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای افراد را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز ضروری است و خوردن بیش از حد هیچ غذایی توصیه نمی شود. تنوع در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که استفاده از هضم و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که می توانیم غذاهای دیگری را در برخی از غذاهای گوشت قرمز که دارای ارزش غذایی گوشت قرمز هستند و همچنین دارای معایبی برای گوشت قرمز نیستند جایگزین کنیم. برای مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. محصولات لبنی غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته در خون است. علاوه بر این ، آنها دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی یا آجیل های بدون نمک (آجیل) هستند که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند و جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل با غلات (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل مصرف شود ، می تواند ارزش پروتئینی تقریبا برابر گوشت داشته باشد. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات وجود ندارد.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیباتی که در این دسته ذکر شده است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده شود و نباید بیش از حد و به طور کلی از پروتئین های حیوانی مصرف شود.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر ترش یا جوش شیرین

تفاوت سودا و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟



دیدگاهتان را بنویسید