کمبود اسیدهای چرب سلامت بدن را به خطر می اندازد – دکتر رویا هادیمیان


کمبود اسیدهای چرب سلامت بدن را به خطر می اندازد

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بخش مهمی از ساختار سلولی بدن ما هستند. اسیدهای چرب در بسیاری از غذاها از جمله آووکادو ، ماهی ، بادام زمینی ، تخم مرغ و زیتون وجود دارد ، اما بسیاری از افراد از ترس افزایش وزن از خوردن آنها اجتناب می کنند. با این حال ، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای بسیاری از فرایندهای حیاتی از جمله متابولیسم ضروری هستند و کمبود اسیدهای چرب تهدیدی برای سلامت بدن است.

از همین امروز مصرف این دو اسید چرب را شروع کنید تا 5 علامت هشداردهنده کمبود آنها را مشاهده نکنید:

خستگی شدید:

حذف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 از رژیم غذایی و انتخاب رژیم های غذایی بدون چربی می تواند به شما احساس خستگی مفرط و کمبود انرژی دهد. به همین دلیل لازم است روزانه مقدار متعادل و مناسبی از این چربی ها را در بشقاب خود قرار دهید.

احتمال بیماریهای التهابی:

آرتریت روماتوئید یک بیماری التهابی است که با کمبود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 تشدید می شود. سفتی صبحگاهی مفاصل و التهاب آنها همراه با درد از جمله علائم بیماران است که با مصرف اسیدهای چرب ضروری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. افراد مبتلا به بیماری های التهابی باید اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را به صورت روزانه از منابع طبیعی به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

پوست خشک:

بدون شک یکی از شایع ترین علائم بالینی کمبود اسیدهای چرب ضروری خشک شدن پوست است. امگا 3 به پوست کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کرده و مواد مضر و مضر را از پوست خارج کند. در نتیجه تأمین امگا 3 مورد نیاز بدن ، سلامت و درخشندگی پوست را بازیابی می کند.

تولد زودرس:

اگرچه هنوز علت دقیق افزایش زایمان زودرس مشخص نیست ، اما عواملی مانند سن مادر ، سیگار کشیدن ، استرس و سطوح پایین امگا 3 و امگا 6 پیشنهاد شده است. این نوع چربی ها برای رشد واقعی جنین در دوران بارداری مفید هستند و عملکرد مناسب سلولی را افزایش می دهند. چربی ها به همراه ویتامین D و کلسیم برای بارداری سالم ضروری هستند.

مشکلات قلبی:

خوردن غذاهای غنی از امگا 6 مانند دانه ها ، روغن آفتابگردان و میوه های خشک ، یک اثر محافظتی شگفت انگیز بر قلب دارد. این چربی ها علاوه بر افزایش سطح انرژی ، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. از سوی دیگر ، اسیدهای چرب امگا 3 خطر ترومبوز و تصلب شرایین را کاهش داده و به کاهش التهاب کمک می کند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید