کاهش عوارض دوران بارداری با رژیم غذایی خاص – دکتر رویا هادیمیان


با رژیم غذایی خاص عوارض دوران بارداری را کاهش دهید

تحقیقات نشان داده است که با رژیم غذایی خاص و سالم می توان عوارض بارداری را کاهش داد.

محققان دانشگاه کندی در ایالات متحده دریافتند که زنان بارداری که در سه معیار تغذیه سالم نمره بالایی کسب کرده اند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری مرتبط با فشار خون حاملگی و زایمان زودرس قرار دارند.

محققان رژیم غذایی افراد در دوران بارداری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. 1900 زن از هفته هشتم تا سیزدهم بارداری مشاهده شدند و تمام مواردی را که در سه ماه گذشته مشاهده کرده بودند گزارش کردند. در هفته های 16 تا 22 و هفته های 24 تا 29 ، زنان گزارش می دهند که در 24 ساعت گذشته چه خورده اند.

پاسخ آنها بر اساس سه عادت غذایی سالم بود: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI) ، رژیم جایگزین مدیترانه ای (AMED) و روش های رژیم غذایی برای پیشگیری از فشار خون بالا (DASH). هر سه رژیم غذایی ، با محدود کردن گوشت قرمز و فرآوری شده ، بر مصرف میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل و حبوبات تأکید دارند.

محققان تأکید می کنند که پیروی از هرگونه رژیم غذایی از قبل از بارداری تا سه ماهه دوم با کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بالا ، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.

زنانی که نمره بالایی در شاخص تغذیه جایگزین در هفته 16 تا 22 داشتند ، 32 درصد خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دادند.

زنانی که نمرات بالایی از استراتژی های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته های 19 تا 12 و 16 تا 22 هفته دارند ، 19 درصد کمتر در معرض اختلالات استرس مرتبط با بارداری قرار دارند.

نمره بالا در رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین در 24 تا 29 هفته یا امتیاز بالا در روش های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته 24 تا 29 ، خطر زایمان زودرس را تا 50 درصد کاهش می دهد.

اینها نتایج نتایجی است که دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود به دست آورده اند و تأکید زیادی بر تغذیه سالم و مناسب دارند.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید