من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی به مدت 14 روز آغاز کردم: در اینجا چگونه بر سلامتی من تأثیر گذاشت


اگر تا به حال به این فکر افتاده اید که “چرا دیگر نمی روم؟” دست خود را بالا بگیرید.

پیاده روی بالقوه است کم ارزش ترین تمرین – خودشه بیشتر مورد مطالعه شکل ورزش بسیاری از کارشناسان معتقدند که پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامتی و رفاه خود انجام دهیم.

و نکته اینجاست: من در چنین محله ای زیبا برای عابران پیاده زندگی می کنم ، اما هنوز هم به نحوی توجیه می کنم که چرا نمی توانم برای قهوه بروم ، چیزهایی را در نامه نگذارم یا فقط در اطراف بلوک قدم بزنم. من واقعاً آنقدر که می خواهم راه نرفته ام یا بیرون نرفته ام ، که صادقانه بگویم ، بسیار وحشتناک است زیرا من یک بچه طلایی سه ساله دارم که مجبور است زیاد راه برود (متاسفم ، استلا ()).

ولی “صبحانه سبک“این واقعا من را به عادت های خوب رانندگی برگرداند و من را به پیاده روی های معمولی بازگرداند. تصمیم گرفتم دو هفته 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی انجام دهم ، هر روز را با هوای تازه ، آفتاب ، نسیم دریا و حرکت آگاهانه و آرام آغاز کنم. در اینجا نحوه فروپاشی آن آمده است.

در دو هفته چه احساسی دارم

هیچ شگفتی در اینجا وجود ندارد ؛ حس خوبی دارم توپ توپم. احساس می کنم برآورده شده ام! من سعی می کنم انجام دهم هیچ چیزی هر روز ، حتی اگر واقعاً بخواهم ، بنابراین این واقعیت که من توانستم این کار را انجام دهم ، بسیار عالی است. “پیروزی” واقعاً رضایت بخش است. همچنین باید توجه داشته باشم – این تنها نوع تمرین من برای دو هفته بود! فقط راه رفتن (بله ، واقعاً) … و بدن من احساس فوق العاده ای دارد.

من دومین هفته پیاده روی خود را با کاهش زمان صفحه نمایش (استراحت فنی کردم!) ترکیب کردم ، بنابراین در کل احساس فوق العاده ای داشتم. دوستان و خانواده ام در مورد آرامش انرژی من اظهار نظر کردند (حتی یکی گفت: “من تو را چند سال آرام ندیده ام!”). بیرون رفتن برای صبح های کوتاه باعث بهبود روحیه ، وضوح ذهنی و بهره وری من در روزهایی که کار می کردم یا کارهای خانه را انجام می دادم.

علاوه بر این ، این پیاده روی های کوتاه صبح باعث می شد که توپ برای پیاده روی های طولانی تر بچرخد. چند روزی بود که ساعت ها در شهر قدم می زدم. من باید بیشتر شهرهایی را که در آن زندگی می کنم کاوش کنم ، قهوه هایی را که قبلاً نرفته ام ، امتحان کنم و چیزهایی را که در لیست سطل من قرار دارند بررسی کنم – همه کارهایی که قبلاً وقت نکرده بودم.

TL ؛ DR – پیاده روی به من کمک کرد تا زنده بمانم …

  • بهبود انرژی
  • بهبود خلق و خو ، افزایش سطح شادی عمومی
  • وضوح ذهنی ، تمرکز و بهره وری بهتر
  • هوشیاری بهتر
  • حالت آرام تر
  • احساس موفقیت
  • به طور کلی سلامتی
  • سگ شادتر

فواید پیاده روی برای سلامتی

این ممکن است یک شوک باشد ، اما تمرینات نباید زیاد شدید یا پیچیده باشند – پیاده روی در واقع دارای چنین چیزی است مال شما مزایا و حتی ممکن است برای برخی افراد سالم تر از دویدن باشد.

این تأثیر کمی دارد

زمان و مکان برای HIIT وجود دارد ، اما این حرکات انفجاری و پلایومتریک می تواند مفاصل شما را حمل کند. دویدن نیز همینطور است – اگرچه فوق العاده م effectiveثر است ، اما ضربه زدن به پیاده رو یا تردمیل گاهی باعث مشکلات مچ پا ، زانو و ران می شود. پیاده روی از ایجاد برجستگی جلوگیری می کند و از مفاصل شما محافظت می کند ، بنابراین این یک برنامه عالی برای تناسب اندام فعلی شماست.

این پیشگیری از آسیب است

فقط راه رفتن نیست کمترین درجه آسیب از هر نوع تمرینی ، اما بود برای جلوگیری از سقوط نشان داده شده است (و از این طریق آسیب های ناشی از سقوط) ، که یک مشکل عمده بهداشت عمومی در افراد مسن است. و از آنجا که از مفاصل پشتیبانی می کند و ماهیچه ها را تقویت می کند، می توانید از خود در برابر انواع دیگر صدمات ناشی از ضعف جسمانی و عدم ثبات محافظت کنید.

کاردیو خوبیه

مطالعات نشان می دهد راه رفتن برای محافظت از قلب – می تواند کاهش فشار خون و استراحت ضربان قلب و به کاهش خطر ابتلا کمک می کند بیماری قلبیبه

این تقویت کننده تقویت کننده است

مطالعات داشته اند هم نشان داد که پیاده روی می تواند راه شما را بهبود بخشد حالتبه این ثابت شده است بر فراز و بر فراز دوباره برای اضطراب عمومی سلامت روان.

به کاهش وزن کمک می کند

در یک مطالعه ، نشان داد که افرادی که راه می رفتند a کاهش دور کمرو وقتی با رژیم غذایی سالم ترکیب شود ، پیاده روی 30 دقیقه ای می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن داشته باشد. این چیزی است که هاروارد گفت پیاده روی می تواند اشتها را کاهش دهدبه

می تواند سالها به زندگی شما بیفزاید

دانشگاه هاروارد نیز اعلام کرد پیاده روی حدود 8000 قدم در روز – صرف نظر از سرعت – می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

به شما کمک می کند بیرون بروید

احتمالاً قبلاً می دانید – وجود دارد فراوانی بر عوارض سلامتی ناشی از بیرون رفتنخورشید) مگر اینکه شما روی تردمیل (یا از طریق یک محوطه بزرگتر) راه بروید ، مزایای پیاده روی با مزایای کمی بیرون رفتن همراه است. اعتصاب مضاعف

چگونه به پیاده روی ها نزدیک شدم

تجربیات مختلف پیاده روی به شما کمک می کند تا آن را با هم ترکیب کنید. در اینجا چند رویکرد وجود دارد که من انجام دادم.

پیاده روی های دقیق

یکی از انواع پیاده روی مورد علاقه من بدون تلفن ، بدون هدفون ، بدون اپل واچ … فقط حضور کامل است. من بیشتر آنها را در هفته تعطیل انجام دادم.

مدیتیشن های پیاده روی

نوع دیگری از پیاده روی دقیق ، این با صدای هدایت شده (که بدیهی است به برخی از دستگاه های تکنولوژیکی نیاز دارد).

سگ راه می رود

وقتی موجود زنده ای دارید که در حیاط همسایه شماره دو را نشان می دهد و در نهایت شماره دو را تجربه می کند ، تجربه متفاوتی است ، اما ثواب دارد. رفت و آمد با دوست دختر خزدارم و دیدن هیجان او در بیرون به من یادآوری می کند که با چیزهای کوچک زندگی بیشتر حاضر و شادتر هستم.

پیاده روی موسیقی / پادکست

این یکی نیز کاملاً واضح است ، اما گوش دادن به یک لیست پخش عالی یا یکی از پادکست های مورد علاقه شما (حتی چند دقیقه کتاب صوتی!) می تواند پیاده روی را لذت بخش تر کند.

پیاده روی عمدی

گاهی اوقات اگر بخواهید به “نقطه پایانی” نیاز دارم. به عنوان مثال ، من می خواهم به گیشه USPS یا بازار بروم یا قهوه بخورم. داشتن این هدف کوچک بسیار انگیزه بخش بود. چندین بار به یک کافه نزدیک رفتم.

نکاتی برای موفقیت

پاشو و برو

این برای من مهمترین چیز بود. گوشی خود را نگیرید ، حتی دندان های خود را مسواک نزنید – فقط کفش های خود را بپوشید و بیرون بروید (خوب … از SPF استفاده کنید ، مراقبت از آفتاب مهم است!). متوجه می شوم که اگر زمان زیادی را صرف کارهای دیگر مانند مراقبه ، بهداشت و مراقبت از پوست ، بررسی ایمیل و تهیه صبحانه کنم ، مسیر شما کمتر به پیاده روی می روید اگر این فرایند تصمیم گیری را بی معنی جلوه دهم و حذف کنم ، درست است که پایبندی به آن بسیار آسان تر است.

شب قبل لباس خود را بپوشید

اگر دوست ندارید با عرق از خانه خارج شوید (اعتراف کنید که من در یک اجتماع ساحلی بسیار معمولی زندگی می کنم ، بنابراین این هنجار من است) ، سپس شب قبل لباس هایی را برای پیاده روی نزدیک تخت خود قرار دهید تا بتوانید سریع لباس را قبل از آن عوض کنید. راه رفتن تصمیمات کمتر برای تصمیم گیری ، تاخیر کمتر ، پیاده روی بیشتر.

شریک گزارش دهی داشته باشید

برای من ، شریک زندگی من پوشیده از خز است و انگلیسی صحبت نمی کند ، اما او به من اعتماد کرد که هر روز بیرون بروم. شاید شما شخص دیگری ، فرزند ، والدین ، ​​هم اتاقی یا بهترین دوست (حتی بهترین دوست شخص) داشته باشید که صبح ها با شما پیاده روی می کند و تا شما را در مسیر خود نگه داردبه قدرت در اعداد!

آهنگ عادت

اگر شما هم مانند من هستید ، پیگیری عادات یک ابزار واقعاً قدرتمند است که به شما کمک می کند تا به روشهای سالم پایبند باشید. در مورد علامت زدن این جعبه چیزی واقعاً از نظر ذهنی سودمند است ، بنابراین “باید” های کوچک خود را برای این روز (هر روز!) بنویسید و “پیاده روی صبحگاهی” را در آنجا قرار دهید. وقتی به خانه می آیید جعبه را علامت بزنید و از این افزایش کمی دوپامین لذت ببرید. پس از چند هفته ، می توانید به دفتر خاطرات خود برای ردیابی عادت خود نگاه کنید و پاداش دستیابی به چیزهای زیادی را احساس کنید (این نیز راهی عالی برای ثبت نام در عادات دیگر و سازگاری شما با آنهاست).

به خودتان پاداش دهید

گاهی اوقات چک لیست فوق به اندازه کافی پاداش نمی دهد. شاید با قهوه صبح وسوسه شوید یا همخوانی داشتن سپس ، شاید شرمنده – یا حتی چند دقیقه در برنامه های رسانه های اجتماعی پیمایش کنید. به کار ارزشمندی فکر کنید که واقعاً می خواهید صبح انجام دهید و آن را به عنوان پاداشی برای تکمیل پیاده روی صبح خود انجام دهید.

توده ای از عادت ها

به همین دلیل است که من باید کلاه خود را به جیمز کلیر ، نویسنده کتاب عادت های اتمی ، که این ترفند را از او آموخته ام ، بریزم. اگر عادت صبحگاهی دارید که قبلاً خودکار شده است ، صبح امروز قبل یا بعد از این عادت “ترتیب” دهید. به عنوان مثال ، قبل از اینکه تلفن خود را بررسی کنم ، پیاده روی می کنم. یا بعد از مسواک زدن و استفاده از کرم ضد آفتاب ، به پیاده روی می روم. این پیاده روی را بخشی از یک روال موجود برای تجربه ای بدون دردسر کنید.

مسیر خود را (و معمول) تغییر دهید

همه چیز را هیجان انگیز نگه دارید. اگر مستعد کسالت هستید و به یکنواختی حساسیت دارید ، هر روز مسیر متفاوتی را در پیش بگیرید. شاید روال خود را با استفاده از رویکردهای مختلف (مانند یک روز مدیتیشن هدایت شده ، روز دیگر موسیقی ، روز دیگر سکوت و روز بعد از پادکست شدن) ترکیب کنید. اگر از بن بست یا بلوک های اطراف خانه خود کمی خسته شده اید ، شاید سعی کنید یک روز در هفته با ماشین به پارک نزدیک بروید یا مسیر را دنبال کنید. همه چیز را تازه نگه دارید!

جلوگیری از صدمات

اگرچه پیاده روی می تواند در برابر صدمات و یک فعالیت توانبخشی عالی محافظت کننده باشد ، اما شما من میتوانم نیز پشتیبانی می کند آسیب های راه رفتنبه کفش های مناسب بپوشید ، در مصرف آن زیاده روی نکنید و مراقب باشید در چه مرحله ای قدم می گذارید تا مطمئن شوید که دچار آتل ساق پا یا جراحات زیاد نمی شوید.

به طور خلاصه … شما باید این را امتحان کنید

مزایای بی نظیر ، رایگان و ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کفش خود را بپوشید و بیرون بروید. فقط حرکت می کند. آن هوای تازه را بگیرید ، خون خود را تیز کنید ، با محیط اطراف خود هماهنگ شوید ، آرامش را بیابید. می دانم که گاهی ساده ترین چیزها را می توان حس کرد چنین کار خسته کننده – من با شما درست می گویم – اما این یکی ارزش تلاش بیشتر را دارد. این 15 دقیقه را وقت بگذارید. احتمالاً شما هنوز بیش از این مدت در شبکه های اجتماعی یا ایمیل پیمایش می کنید!

دیدگاهتان را بنویسید