خواص انبه برای حمایت از سیستم ایمنی بدن و کمک به کاهش وزن – دکتر رویا هادیمیان


خواص انبه برای حفظ سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن

انبه یک میوه گرمسیری خوشمزه و شیرین است ، سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای قلب ، پوست ، چشم و سیستم گوارشی و ایمنی بسیار مفید است.

میوه های انبه یک بسته حاوی بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی شامل دوزهای بالای ویتامین A و C است. انبه کامل حدود 207 کالری دارد. یک فنجان انبه خرد شده حدود 165 کالری دارد و حدود 70 درصد دوز توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین می کند ، جذب آهن را بهبود می بخشد ، به سلول ها در محافظت از سیستم ایمنی کمک می کند.

مایا وادی ولو ، سرپرست تیم تحقیقاتی گروه تغذیه در دانشگاه رود آیلند گفت: ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن مفید است. این یک آنتی اکسیدان است ، بنابراین می تواند به استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند. انبه همچنین منبع خوبی از ویتامین A ، اسید فولیک و سرشار از فیبر است که در پیشگیری از سرطان روده بزرگ ، بیماری های قلبی و کنترل وزن مفید است. “

انبه به طرق مختلف به محافظت و حفظ بدن کمک می کند ، به ویژه هنگامی که به طور کامل مصرف شود و نه با قندهای افزوده شده به شکل کمپوت انبه.
این میوه فوق العاده حاوی چندین ترکیب آنتی اکسیدانی است که به محافظت یا کاهش سرعت آسیب “رادیکال های آزاد” ، اتم ها یا مولکول های ناپایدار که می توانند به سلول ها آسیب برساند و باعث بیماری هایی مانند سرطان شود ، کمک می کند.

فیبر ، ویتامین ها و پتاسیم موجود در این میوه آبدار نیز به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.
انبه علاوه بر چربی کم این میوه ، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند زیرا به دلیل وجود فیبر منجر به سیری طولانی مدت می شود.

برای استفاده از رژیم غذایی آنلاین دکتر روی هادیمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید