بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن – دکتر روی هادیمیان


بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن

محققان می گویند با خوردن چند میان وعده می توانید سوخت و ساز بدن خود را در صبح تقویت کنید. رژیم غذایی مغذی و سالم همواره دغدغه مردم بوده است. متخصصان تغذیه می گویند وقتی افراد شب را در استراحت می گذرانند ، بدن هنگام بیدار شدن به مواد مغذی سبک و مغذی نیاز دارد.

به گزارش ایندین اکسپرس ، توصیه می شود برای شروع متابولیسم ، روز خود را با آب ولرم یا صبحانه ای کوچک و پر انرژی آغاز کنید. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام خیس شده و خرما است. مصرف این دو ماده مغذی صبح زود به دلیل خواص فراوان باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

بادام خیس شده

بادام خیس شده می تواند نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را صبح زود برطرف کند. در واقع خیساندن بادام یک شبه خواص آن را افزایش می دهد. توصیه می شود بعد از بیدار شدن 5 تا 10 عدد بادام خیس خورده بخورید. این امر باعث می شود مواد مغذی به بدن برسد و سلامت و احساس سیری در طول روز تضمین شود.

دلیل اینکه متخصصان تغذیه همیشه بر نخوردن پوست بادام اصرار دارند این است که پوست بادام قهوه ای حاوی تانن است که اجازه نمی دهد مواد مغذی خود را به درستی جذب کند. هنگامی که بادام را یک شب خیس می کنید ، پوست قهوه ای هنگام مصرف به راحتی از بین می رود و فرآیند جذب مواد مغذی در معده به راحتی انجام می شود.

تاریخ

خرما یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که صبح زود انرژی لازم را برای بدن تامین می کند. خرما همچنین دارای دسته ای فیبر محلول است. این باعث می شود آب بیشتری وارد روده شود و از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند.

خوردن خرما به درمان یبوست و سوء هاضمه کمک می کند. همچنین ، از آنجا که سطح خرما دارای پتاسیم قابل توجهی است ، این می تواند به درمان سوء هاضمه و اسهال کمک کند.

توصیه می شود بادام مورد نظر خود را شب قبل در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس خورده بهترین مواد مغذی هستند که می توانید صبح ها به عنوان میان وعده بخورید. مصرف این دو ماده ، با افزایش متابولیسم ، انرژی مورد نیاز بدن را در ساعات اولیه روز تأمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید