جدا از چند سوزن زیرپوستی دور ریخته شده روی زمین، زمین بازی Hunter’s Field در نیواورلئان تقریباً دست نخورده به نظر می رسد. بیش از نه سال باز است، اما سرسرههای قرمز و زرد رنگآمیزی روشن و میلههای میمون هنوز براق و براق هستند و کاشیهای لاستیکی روکششده زیر پا فنری دارند.
برای افرادی که در این نزدیکی زندگی می کنند، هیچ رمز و رازی نیست که چرا وسایل به شکل نسبتا بکر هستند: بچه ها برای بازی به اینجا نمی آیند.
امی استلی، هنرمند و طراح شهری که تقریباً یک بلوک دورتر در خیابان دوماین زندگی می کند، توضیح داد: «چون بچه ها باهوش هستند. «این بزرگسالان هستند که نیستند. این بزرگسالان هستند که زمین بازی را در زیر ایالتی ساختند.»
هانترز فیلد مستقیماً در زیر بسترهای مرتفع بخش بزرگراه کلیبورن در بین ایالتی 10 در بخش هفتم شهر قرار دارد.
صدای خنده یا بازی بچه ها به گوش نمی رسد. cuh-clunk، cuh-clunk مداوم ترافیکی که از بالای سرتان می گذرد، برقراری مکالمه با کسی که در کنار شما ایستاده است را دشوار می کند. بر اساس یک مطالعه در سال 2012، به طور متوسط روزانه 115000 وسیله نقلیه از این پل هوایی استفاده می کنند.
استلی گفت: “من هرگز ندیده ام که کودکی در اینجا بازی کند.”
استلی به عنوان بخشی از کار حمایتی خود با Claiborne Avenue Alliance، گروهی از ساکنان و صاحبان مشاغل که برای احیای جامعه عمدتاً آفریقایی آمریکایی در هر دو طرف بزرگراه رو به جلو تلاش کرده اند، این منطقه را زیر نظر دارد.
از زمانی که استلی به یاد دارد، استلی برای برچیدن آن بخش از بزرگراه مبارزه کرده است. او تمام عمرش را در این محله زندگی کرده است و گفت که سروصدا اغلب غیرقابل تحمل است. او گفت: “شما می توانید آسیب شنوایی را تحمل کنید.” اکنون، او به جمع آوری داده های جدید آلودگی صوتی و هوا کمک می کند تا نشان دهد که باید حذف شود.
بزرگراه Claiborne در دهه 1960 ساخته شد، زمانی که ساخت بین ایالت ها و بزرگراه ها نماد پیشرفت و توسعه اقتصادی در ایالات متحده بود.
اما این پیشرفت فرضی اغلب برای جوامع به حاشیه رانده شده – به ویژه محلههای عمدتاً سیاهپوست – بهای سنگینی را به همراه داشت.
هنگامی که ساخته شد، “راهروی کلیبورن”، همانطور که هنوز گاهی اوقات شناخته می شود، در قلب ترمه، یکی از قدیمی ترین محله های سیاه پوستان کشور، شکافت.
بیش از یک قرن قبل از ساخت بزرگراه، خیابان شلوغ کلایبورن ستون فقرات زندگی اقتصادی و فرهنگی برای سیاه نیواورلئان را تشکیل می داد. در آن زمان، خیابان پوشیده از بلوط خانه بیش از 120 تجارت بود. امروز فقط چند ده باقی مانده است.
اتفاقی که برای خیابان کلیبورن افتاد منحصر به فرد نیست. برنامه ریزان فدرال اغلب بزرگراه ها را مستقیماً از میان محله های اقلیت کم درآمد عبور می دادند، جوامع را تقسیم می کردند و هوا را آلوده می کردند.
به گفته ربکا رتزلاف، استاد برنامهریزی اجتماعی در دانشگاه آبرن، در مونتگومری، آلاباما، I-85 تنها محله سیاهپوستان طبقه متوسط شهر را قطع کرد و «برای جابجایی و مجازات سازماندهندگان جنبش حقوق مدنی طراحی شد». در نشویل، برنامه ریزان عمدا I-40 را در اطراف یک جامعه سفیدپوست حلقه زدند، و آن را در یک محله برجسته سیاهپوستان شخم زدند و صدها خانه و تجارت را خراب کردند. نمونه هایی از این دست در شهرهای بزرگ کشور وجود دارد.
دولت فدرال کار روی راه هایی را برای مقابله با آسیب هایی که ساخت بزرگراه همچنان به جوامع کم درآمد و اقلیت وارد می کند، آغاز کرده است. ابتکاری که در قانون سرمایه گذاری و مشاغل زیرساخت به نام آزمایشی اتصال مجدد جوامع ایجاد شده است به دنبال این است: محله ها و جوامعی را که بر اساس زیرساخت تقسیم شده اند دوباره به هم متصل کنند.
اما در مورد بهترین راه برای انجام این کار، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، و برخی استراتژیها احتمالاً تأثیر چندانی بر سلامتی زندگی در نزدیکی این بزرگراهها ندارند. آنچه در نیواورلئان در حال رخ دادن است نشان میدهد که انتخاب و تامین مالی پروژههایی که کمک میکنند چقدر چالش برانگیز است.
چشماندازهای رقابتی برای بزرگراه کلیبورن
گروه استلی، Claiborne Avenue Alliance، پیشنهادی را برای پول پایلوت مجدد جوامع ارائه کرد. این سازمان خواهان 1.6 میلیون دلار بودجه فدرال برای مشارکت عمومی، جمعآوری دادهها و برنامهریزی امکانسنجی بود تا ارزیابی کند که آیا امکان حذف کل بزرگراه وجود دارد یا خیر، با برنامهای برای جمعآوری 400000 دلار بیشتر برای پوشش هزینهها.
و به نظر می رسید که پیشنهاد کمک مالی آن موفقیت آمیز باشد، زیرا حتی کاخ سفید در بیانیه ای منتشر شده در مورد آزمایشی جوامع مجدد، از بزرگراه کلیبورن به عنوان نمونه کتاب درسی تاریخ برنامه ریزی مغرضانه یاد کرد. با این حال، در نهایت، وزارت حمل و نقل فدرال، آژانس مسئول تخصیص پول برنامه، درخواست کمک مالی Claiborne Avenue Alliance را رد کرد.
در عوض، وزارت حمل و نقل بخش کوچکی از پول درخواست شده را در یک پیشنهاد مشترک رقابتی که توسط شهر نیواورلئان و ایالت لوئیزیانا ارائه شد، ارائه کرد. این طرح خواستار کمک 47 میلیون دلاری از Reconnecting Communities برای بهبود روگذر، حذف برخی از رمپهای داخل و خارج، و مهمتر از همه، ایجاد «منطقه نوآوری Claiborne» برای ترویج زندگی عمومی و فعالیتهای فرهنگی در زیر بزرگراه بود. DOT فقط 500000 دلار برای این پروژه اعطا کرد.
استلی گفت که او چند جنبه از پیشنهاد دولت-شهر را دوست دارد، به ویژه طرح حذف رمپهای داخل و خارج برای بهبود ایمنی عابران پیاده در زیر بزرگراه و سایر پروژههای ایمنی عمومی، مانند روشنایی بهتر و خطوط اختصاصی عابر پیاده و دوچرخه.
اما، به ویژه، استلی ایده ایجاد فضای سرگرمی و بازار در زیر بزرگراه را اشتباه و مضحک خواند. آیا این هدر دادن بودجه کمیاب دولت خواهد بود؟
استلی گفت: “این یک ایده احمقانه است زیرا شما در معرض همان چیزی قرار خواهید گرفت” که زمین بازی نادیده گرفته شده است. “شما در معرض همان سطوح سر و صدا قرار خواهید گرفت. این تصمیم عاقلانه ای نیست که چیزی در اینجا بسازیم.»
استفاده از علم برای اطلاع رسانی سیاست
از آنجایی که پیشنهاد گروهش رد شد، استلی و سازمانش به یک استراتژی جدید روی می آورند: کمک به مطالعه جدیدی که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست در مورد تأثیرات سلامتی این بزرگراه تأمین می شود. آنها امیدوارند که داده ها از آنها در تلاش برای حذف بزرگراه از محله خود حمایت کند.
علاوه بر تأثیرات صوتی، این مطالعه با بودجه EPA به اثرات بهداشتی آلودگی در زیر بزرگراه Claiborne – به ویژه آلایندههای مضر مانند ذرات معلق 2.5 یا PM 2.5 میپردازد.
آدرین کاتنر، دانشیار دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، که محقق اصلی مطالعه EPA است، گفت: این ذرات میکروسکوپی با قطر 2.5 میکرون یا کمتر، از لوله اگزوز خودروهای عبوری آزاد می شوند. آنها به قدری کوچک هستند که هنگام استنشاق، در عمق ریه ها قرار می گیرند. از آنجا، آنها می توانند به سیستم گردش خون مهاجرت کنند و سپس پخش شوند و به طور بالقوه بر هر سیستم بدن تأثیر بگذارند.
کاتنر گفت: «پس قلب، مغز. اگر زنی باردار باشد، می تواند از سد جفت عبور کند. بنابراین تأثیرات زیادی دارد.»
کاتنر و تیم پژوهشگرانش این مطالعه را با خواندن مقدماتی با مانیتورها در نقاط مختلف بزرگراه آغاز می کنند. تکمیل تحقیقات و انتشار داده ها احتمالاً دو تا سه سال طول خواهد کشید.
یکی از سایت های مانیتورینگ کاتنر، میدان بازی شکارچی است. Jacquelynn Mornay، محقق فارغ التحصیل گفت که سطوح سر و صدای ثبت شده در آنجا می تواند باعث آسیب دائمی شنوایی پس از یک ساعت یا بیشتر در معرض قرار گرفتن شود. سطح آلودگی ثبت شده در حدود 18 میکروگرم بر متر مکعب است.
بئاتریس دوآ، یکی دیگر از محققین دانشجوی فارغ التحصیل، گفت: «حداکثر – حداکثر – 12 باید باشد. “پس خیلی فراتر از حد است.”
ساکنان و کارگرانی که در منازل و مشاغلی که در منطقه زیر بزرگراه هستند، هر روز در معرض این سطوح از آلودگی و صدا قرار دارند. پس از تکمیل، این مطالعه EPA به مجموعه تحقیقاتی چندین دهه در مورد چگونگی تأثیر آلودگی ترافیک بر بدن انسان می پیوندد.
کاتنر گفت: «ما در اینجا علم را اختراع نمی کنیم. تمام کاری که من انجام میدهم این است که آنچه را که قبلاً میدانیم به آنها نشان دهم و سپس آن را مستندسازی کنم، و دادههایی را به آنها بدهم تا سپس بر سیاستها اطلاعرسانی و تأثیر بگذارند. این تنها کاری است که می توانم انجام دهم.»
“حذف تنها راه درمان است”
کاتنر گفت، در نهایت، یافتههای این مطالعه میتواند به سایر جوامعی که بر اساس زیرساختها در سراسر کشور تقسیم شدهاند، کمک کند.
او گفت: «بسیاری از شهرها در حال حاضر این مشکل را پشت سر می گذارند و به سیستم بزرگراه های خود نگاه می کنند. “آنها به تأثیراتی که بر جامعه گذاشته است نگاه می کنند و سعی می کنند بفهمند که در آینده چه کاری انجام دهند. من امیدوارم که این پروژه به آنها اطلاع دهد.»
ایمی استلی گفت که او همیشه میدانست هوایی که او و همسایگانش تنفس میکنند ایمن نیست، اما امیدوار است که داشتن دادههای مشخص برای حمایت از تلاشهای او بیشتر برای متقاعد کردن سیاستگذاران برای رسیدگی به این مشکل کمک کند. این میتواند به معنای پایین آوردن رمپهای خطرناک داخل و خارج از مسیر باشد – یا از بین بردن چیزی که او بهعنوان طرح بیهوده قرار دادن بازار و فضای رویداد در زیر پل روگذر بزرگراه میداند.
استلی تنها یک راه حل واقعی برای مشکلات ایجاد شده توسط بزرگراه کلیبورن می بیند، تنها یک راه برای اصلاح اشتباهات انجام شده در جامعه او.
استلی گفت: «برداشتن تنها راه درمان است. من روی آن اصرار دارم زیرا ساکن محله هستم و هر روز با آن زندگی می کنم.» و او گفت: “علم به ما می گوید که هیچ راه دیگری وجود ندارد.”
این مقاله از یک مشارکت است که شامل WWNO، NPRو KFF Health News.
این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که قبلاً با نام Kaiser Health News (KHN) شناخته می شد، یک اتاق خبر ملی که روزنامه نگاری عمیق در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های اصلی عملیاتی در KFF – منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی، و روزنامه نگاری.
KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.
از مطالب ما استفاده کنید
این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).