چند دستور غذای کتوژنیک خوشمزه

رژیم کتوژنیک نوعی رژیم غذایی

برنامه غذایی 21 روزه کتو است. روغن MCT که به عموان یکی از مکملهای کتوژنیک معروف است، نوعی اسید چرب موجود در روغن نارگیل میباشد. رژیم کتوژنیک که به اختصار به آن رژیم کتو هم گفته میشود، بر پایه غذاهای پرچرب و کربوهیدرات معدود یا بدون آن است، تحقیقات نشان داده است که این رژیم فواید زیادی برای سلامتی و لاغری در مقایسه با رژیمهای کم چربی دارد. کبد این چربیهای را تجزیه کرده و به منبع سوختی مورد نیاز بدن تبدیل میکند. بدن متناسب با جنس و سن فرد روزانه به 25 الی 31 گرم فیبر نیاز دارد. اگرچه ممکن است ثابت بماند، اما میتواند به شکلهای جدیتری از بیماریهای کبدی مانند NASH، سیروز و حتی سرطان کبد پیشرفت کند. بدن ما به تمامی گروه های غذایی احتیاج دارد و کمبود هر یک از آن ها در بدن، حتی مواد غذایی کربوهیدرات دار، چربی های سالم، و غیره، معضلاتی را برای بدن ما ایجاد می کنند.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک ، فواید و عوارض آن - دکتر رویا خادمیان افرادی که از رژيم کتوژنیک پیروی می کنند و میزان مصرف این دسته از چربی ها را افزایش می دهند ، اغلب در معرض ناراحتی های گوارشی قرار می گیرند. این یک خطر جدی برای افراد دیابتی است. پنیر چربی اشباع شده بالایی دارد، اما خطر بیماری قلبی را افزایش نمیدهد. افراد مبتلا به سندرم متابولیک در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر اختلالات جدی مرتبط با مقاومت به انسولین هستند. تغییر سبک زندگی کمک میکند کبد، چربیهای ذخیره شده را بسوزاند و بیماری کبد چرب از بین ببرد.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

از آنجایی که مصرف بیش از حد کربوهیدراتهای تصفیه شده و به ویژه فروکتوز نقش مهمی در ایجاد ذخیره چربی کبد و مقاومت به انسولین ایفا میکند، به حداقل رساندن این غذاها یا بهتر است بگوییم، اجتناب از آنها بهترین گزینه است. طبق یکسری تحقیقاتی که در سال 2018 در مورد اثر بخشی روغن MCT در رژیم کتوژنیک انجام گرفت، مشخص شده است که این روغن میتواند حتی روند کاهش وزن را سرعت بخشد. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات به زیر 20 درصد کاهش پیدا میکند و حتی در بعضی مواقع ممکن است با نظر پزشک میزان مصرف کربوهیدرات پایینتر 15 هم برسد. حتی اگر در لاغر شدن تنبل هستید، مطلب دیگری را پیشنهاد میکنیم که با عنوان لاغر شدن افراد تنبل با 9 روش ساده منتشر کردیم و میتواند برای کاهش وزن به افراد تنبل کمک کند. نکته مهم دیگری که وجود دارد استفاده از مقدار معین و مناسب است.

مهمترین کاری که باید برای رسیدن به کتوز و افزایش اثربخشی رژیم کتوژنیک انجام دهید این است که از خوردن کربوهیدرات زیاد پرهیز کنید. این روغن در دمای اتاق به صورت مایع است. اگر بخواهم کمی بیشتر از کارشناسان تغذیه برایتان بگویم، باید بگویم که یک کارشناس تغذیه جهت ارائه یک مشاوره و برنامه غذایی خوب و ایده آل به بیمارش باید خیلی خبره و متخص باشد و باید با در نظر گرفتن همه جوانب اقدام به تجویز دارو یا خوراکی نماید.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

از منابع خوب شناخته شده برای کسب این آمینه اسید میتوان به چای سبز و چای سیاه اشاره نمود. مثل اسفناج. برای شناخت این مواد غذایی میتونید از مقاله ی « مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک » استفاده کنید. این حالت کبد چرب در نظر گرفته میشود. مقدار استاندار استفاده از این روغن یک قاشق چایخوری است، زیرا بیشتر از آن ممکن است فرد را دچار اسهال کند. باتوجه به اینکه کبد عضو بسیار مهمی در بدن است، ما در این مطلب درباره تاثیرات مختلف رژیمهای کم کربوهیدرات مثل کتوژنیک را بر کبد چرب غیر الکلی که شایعترین نوع کبد چرب است توضیح دادیم، در ادامه با زوم لایف همراه باشید. در ادامه برای اینکه بدانیم چقدر رژیم غذایی برای کبد چرب مهم است، توضیح دادیم. قطعا اینکه مشاهده میکنید اطرافیان شما با پیروی از یک رژیم مشابه در حال کاهش وزن هستند، اما شما نه، اتفاقی ناامید کننده است.

به دلیل اینکه در رژیمهای غذایی شما نمیتوانید هر ماده غذایی را مصرف کنید و باید برای جلوگیری از فقر ویتامینها به مکملها روی بیاورید. نظارت دقیق بر مقدار قند خون میتواند به جلوگیری از کتواسیدوز کمک کند. زمانیکه قند زیادی وارد بدن و خون شود، بدن برای جبران این قند، انسولین بیشتری ترشح میکند. بسیاری از غذاها غنی از منابع کربوهیدرات هستند که میتوان میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، شیر و ماست را در این گروه قرار داد. از آنجا که این رژیم غذایی خوراکیهای بسیاری را در برنامه غذایی خود محدود میکند باید برای بدست آوردن برخی از آنها و جلوگیری از فقر ویتامینها به مکملها روی بیاورید. رژیم غذایی لاغری سریع بسیاری از رژیم های پروتئینی، مصرف غلات را محدود می کنند، پس سعی کنید غلات با ارزش استفاده کنید.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

پس مصرف الکترولیت در رژیم کتوژنیک به قول معروف از نان شب هم واجب تر است. مکملهای الکترولیت از لحاظ سطح مواد معدنی موجود با هم متفاوت هستند، پس پیش از استفاده از این مکملها بهتر است برچسب روی آنها را بخوانید تا مطمئن شوید بیش از اندازه از آنها استفاده نمیکنید، زیرا مصرف الکترولیت زیادی برای مثال منیزیم میتواند باعث بروز اسهال در فرد شود. اگر نمیدانید برای لاغر شدن و مقابله با کبد چرب باید چه کار کنید، مطلب بهترین روشهای کاهش وزن در خانه را بخوانید. مارچوبه، قارچ، فلفل دلمه ای، تربچه و گوجه فرنگی در ۱ فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. آیا رژیم کم کربوهیدرات برای درمان کبد چرب مناسب است؟

لازم به ذکر است که برخی از این مکملها میتوانند به رژیم گیرنده کمک کنند تا علائم خود در دوره تب کتو را کاهش و عملکردشان در تمرینات با یک رژیم کم کربوهیدرات را افزایش دهند. اما زمانی این بیماری خود را نشان میدهد که چربی بیش از ۵ درصد وزن کبد را به خود اختصاص دهد. ممکن است به معکوس کردن روند بیماری کمک کند: چندین مطالعه کوچک نشان دادهاند که علاوه بر جلوگیری از پیشرفت کبد چرب غیرالکلی، داشتن رژیم کم کربوهیدرات ممکن است روند بیماری را معکوس کند. با این حال، به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری و به طور بالقوه معکوس کردن کبد چرب، سبک زندگی کم کربوهیدرات یا کتو را در نظر بگیرید که کالری کافی و نه بیش از حد، پروتئین با کیفیت بالا و چربی سالم را فراهم کند. مکملها از کمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری میکنند و عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش میدهند.

Th​is content has been g enerated by GSA Con tent G ener ator D᠎emover​sion!

رژیم کتوژنیک لیست غذا

درباره فواید و عوارض جانبی رژیم کتوژنیک مطالبی منتشر شده است که در ادامه لینک آنها را اضافه کردهایم. آزمایشات انجام شده نشان داد که کاهش بسیار بالای التهاب کبد آنها مشاهده شد. علاوه بر این، سعی کنید به طور منظم غذاها و نوشیدنیهای کم کربوهیدرات را که برای سلامت کبد مفید هستند در رژیم غذایی خود بگنجانید. یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب باعث سرکوب اشتها میشود و منجر به کاهش خود به خود در دریافت کالری می شود.

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

سرکوب اشتها، کاهش چربی شکمی و بهبود سلامت قلب: رژیمهای کم کربوهیدرات مانند کتوژنیک نشان دادهاند که در چندین مطالعه، از جمله متاآنالیز RCTs، که قویترین و با کیفیتترین شواهد در نظر گرفته میشود، به کاهش اشتها کمک میکند. رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن، بیماری دیابت یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک خود هستند، مناسب باشد؛ اما برای ورزشکاران زبده و یا کسانی که مایل هستند عضله یا ماهیچه در مقیاس بسیار زیادی اضافه کنند، خیلی مناسب نیست. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر فنی هر دو میوه هستند، در میان سبزیجات منحصر به فرد هستند زیرا دارای چربی نسبتا بالایی هستند.