مکمل های تورین باعث افزایش طول عمر و سلامتی در دوران پیری در پستانداران می شود


تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما مکمل‌های تورین می‌توانند بالقوه در افزایش طول عمر افراد باشند

photo_gonzo/Alamy

ما با افزایش سن سطوح آمینو اسید تورین را از دست می‌دهیم، آزمایش‌هایی که روی موش‌ها و میمون‌ها انجام شد نشان می‌دهد که مکمل‌ها می‌توانند این کاهش را معکوس کنند تا ما را سالم نگه دارند و به طور بالقوه حتی طول عمر ما را افزایش دهند.

تورین که در بسیاری از حیوانات از جمله انسان یافت می شود، به طور طبیعی در لوزالمعده سنتز می شود، اما می توان آن را با خوردن محصولات حیوانی نیز به دست آورد. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که کمبود تورین در اوایل زندگی باعث اختلال در ماهیچه‌های اسکلتی و سیستم عصبی مرکزی در موش‌ها می‌شود و همچنین باعث تخریب شبکیه در موش‌ها و گربه‌ها می‌شود، اما اطلاعات کمی در مورد نقش بالقوه اسید آمینه در پیری وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، ویجی یاداو از دانشگاه کلمبیا در نیویورک و همکارانش غلظت تورین را در خون موش‌ها، میمون‌ها و انسان‌ها اندازه‌گیری کردند و دریافتند که با افزایش سن، سطح آن کاهش می‌یابد. در میان شرکت‌کنندگان انسانی، آن‌هایی که حدود 65 سال سن داشتند، دارای سطح تورین بودند که بیش از 80 درصد کمتر از شرکت‌کنندگان نوزاد در مطالعه بود. در یک تجزیه و تحلیل جداگانه از نزدیک به 12000 فرد 60 ساله، سطوح بالاتر تورین با نشانگرهای مختلف سلامت بهتر، از جمله شیوع کمتر دیابت نوع 2 و کاهش التهاب مرتبط بود.

در مرحله بعد، محققان می خواستند ببینند که آیا معکوس کردن کاهش تورین می تواند سلامت حیوانات را با افزایش سن بهبود بخشد و به طور بالقوه عمر آنها را افزایش دهد. طول عمر. بنابراین آنها به موش های 14 ماهه، معادل سن یک فرد بین 45 تا 50 سال، روزانه مکمل تورین دادند.

به طور متوسط، این موش ها تا 12 درصد بیشتر از موش هایی که تائورین به آنها داده نشده بود، عمر کردند. آنها همچنین علائم بارز پیری کمتری داشتند، مانند کاهش آسیب DNA و اختلال عملکرد میتوکندری. Yadav می‌گوید: «آنها لاغرتر بودند، تراکم استخوان و قدرت عضلانی را بهبود بخشیدند و از جمله مزایای دیگر، سیستم ایمنی جوان‌تری داشتند.

در مورد میمون‌ها، محققان تأثیر مکمل‌ها را بر طول عمر آن‌ها ارزیابی نکردند، اما آنها را با کبد، توده بدن، سیستم ایمنی و تراکم استخوان سالم‌تر مرتبط کردند. Yadav می‌گوید: «به عبارت دیگر، مکمل‌ها میمون‌ها را برای مدت طولانی‌تری سالم‌تر می‌کردند.

محققان امیدوارند آزمایش خود را در افراد تکرار کنند، اما در عین حال، به افراد توصیه نمی‌کنند که مکمل‌های تورین را به امید عمر طولانی‌تر مصرف کنند. Yadav می‌گوید: «ما باید منتظر یک مداخله تورین در مقیاس بزرگ و تصادفی‌سازی شده باشیم تا اینکه بتوانیم مکمل تائورین را با خیال راحت به افراد توصیه کنیم.

کلاودیا کاواداس از دانشگاه کویمبرا در پرتغال می‌گوید: «اگرچه مطالعات بالینی بیشتری هنوز مورد نیاز است، این مطالعه حمایت علمی مرتبطی را ارائه می‌کند که مکمل تائورین ممکن است تأثیر مثبتی بر افزایش طول عمر سالم در انسان داشته باشد». با این حال، مهم است که هرگز فراموش نکنید که یک سبک زندگی سالم برای دستیابی به طول عمر سالم ضروری است.

موضوعات: