آیا رژیم گیاهخواری در بدنسازی باعث کاهش عملکرد و حجم توده ی عضلانی می شود؟

مطالعات نشان داده که رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک حساسیت انسولین در بدن را برنامه غذایی 21 روزه کتو افزایش می دهد. طبق مقاله ای که در سایت webmd منتشر شده است رژیم کتوژنیک باعث سوزاندن سریع قند و گلوکز خون می شود و از این رو دیگر نیاز کمتری به انسولین برای سوزاندن قند خون دارید. مطالعات نشان می دهد که یک رژیم کم کربوهیدرات شامل 10 تا 30 درصد کالری از کربوهیدرات ها است، اگرچه هیچ تعریف مشخصی برای مقدار آن وجود ندارد. در حالی که هر دو تا حدی کربوهیدرات ها را محدود می کنند، تفاوت های متعددی از جمله میزان مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها آن ها را از هم متمایز می کند. نوار تست کتون یا نوار PH در حقیقت میزان PH ادرار را هم اندازه گیری می کند.

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

تفاوت اصلی این رژیم ها در میزان مصرف کربوهیدرات است. مثلا در دوره ی 8 روز رژیم غذایی کتو 3 روز کربوهیدرات بالا مصرف می کنید. ملیسا ماجومدار، متخصص در زمینه چاقی و مدیریت وزن و هماهنگ کننده چاقی در بیمارستان دانشگاه اموری میدتاون در آتلانتا، می گوید: «یکی از معایب رژیم کتو این است که قوانین رژیم کتوژنیک بسیار سختی دارد. مهم است که مزایا و معایب هر رژیم را بسنجید و قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن هر یک از آن ها با پزشک خود مشورت کنید. اگر به خاطر داشته باشید رژیم کتو سه نوع داشت که دو نوع آن که پیشرفته بودند بیشتر برای افراد ورزشکار به کار می رفت. غذاهای مجاز و غیرمجاز: این رژیم به سه مرحله تقسیم میشود؛ در مرحله اول باید مکملهای HCG را شروع کنید. همچنین رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدنتان را تغییر دهد؛ بنابراین افزودن نمک بیشتر به وعدههای غذاییتان یا مصرف مکملهای معدنی سودمند است.  This po st was cre ated wi th GSA C on te nt Gen erator DE​MO​!

همچنین به خاطر اینکه کمتر گرسنگی ایجاد می شود شما کمتر قند مصرف می کنید و در جهت جلوگیری از ابتلا به دیابت 2 نیز بسیار موثر است. دلیل این است که مصرف بیش از حد پروتئین می تواند از کتوزیس جلوگیری کند. برای یک فرد سالم که 2000 کالری در روز مصرف می کند این معادل 50 تا 150 گرم کربوهیدرات است. در رژیم غذایی کم کربوهیدرات شما معمولا 50 تا 150 گرم کربوهیدرات در روز می خورید اما در رژیم کتوژنیک مصرف روزانه کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم محدود می شود. این رژیم معمولا برای القای کاهش وزن استفاده می شود. برای بهرهمندی بیشتر از فواید، گوشت و مرغ ارگانیک و علف خوار را انتخاب کنید. اگر از داروهای انسولین و فشارخون استفاده می کنید یا باردار و شیرده هستید به دلیل اینکه محدود کردن کربو برای شما کار درستی نیست نباید این نوع رژیم غذایی رو انتخاب کنید.

این رژیم غذایی مربوط به مصرف کربوهیدرات کمی می باشد که در حین ورزش برای افراد دارای رژیم قرار می گیرد. رژیم غذایی کم کربوهیدرات (لوکرب) و رژیم غذایی کتوژنیک دو رژیم غذایی رایج هستند که مصرف کربوهیدرات ها را محدود می کنند. رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات ها را محدود می کنند تا از مزایای سلامتی بهره مند شوند. آجیل باید به شکل روزانه در حد 50 گرم (یک دوم فنجان) مصرف بشه. رژیم گیاهخواری نیاز به برنامهریزی دارد که باید مطمئن شوید که نیازهای بدنتان به مواد مغذی تامین شود.

در رژیم کتوژنیک میتوانید انواع غذاهای خوشمزه و مغذی را مصرف کنید. برخی از چربیهای اشباع نشده سالم مانند آجیلها و مغزها در رژیم کتو مجاز هستند؛ بادام، گردو، توفو و زیتون از این چربیهای سالم هستند؛ اما مصرف چربیهای اشباع شده مانند روغن پالم، نارگیل، گوشت قرمز، کره و کره کاکائو در مقادیر زیادی در این رژیم توصیه میشوند. علاوه بر این، رژیم کتو عوارض جانبی بیشتری ایجاد می کند. تحقیقات نشان داده است که برنامههای غذایی کمکربوهیدرات و کربوهیدرات بسیار کم (که کتو در این دسته قرار میگیرد) اثرات متفاوتی بر سطح کلسترول خون دارد. تحقیقات امیدوارکننده نشان می دهد که ممکن است رشد انواع خاصی از سرطان را نیز مختل کند. صرع. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند باعث کاهش قابل توجه حملات تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود.

رژیم کتوژنیک چه عوارضی دارد

در این مقاله، نولینو رژیم غذایی استاندارد را مورد مطالعه قرار داده و بررسی می کند. این دو ماده منبع خوبی برای تأمین پروتئین باکیفیت هستند؛ نشان داده شده است گوشت و مرغ به حفظ توده عضلات در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم کمک میکند. نه برای کاهش وزن چون وزن من مناسب است. برای بهبود صرع و کاهش تشنج در کودکان. یک رژیم کتوژنیک استاندارد محدود کننده است و ممکن است یک گزینه درازمدت برای کسانی نباشد که به دنبال کاهش وزن و بهبود سلامت خود هستند.

معایب رژیم کتوژنیک

اگر تشنج کانونی نباشد یا کانون آن درون محل حساسی از مغز قرار داشته باشد و تشنج نیز به صورت مداوم تکرار شود، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مغز و بدن، باید جراحی تسکین دهنده انجام شود. ممکن است بدن شما در حالت کامل کتوز قرار نگرفته یا چربی و کتون کافی در اختیار بدن نباشد. در این حالت بدن شما از چربی در کبد کتون تولید می کند و به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می کند. انسولین موجب تولید هورمون های دیگری می شود که به کاهش بروز آکنه کمک می کند.

رژیم کتوژنیک در درمان صرع

در رژیم کتو در طول روز احساس گرسنگی کاهش میابد به طوریکه در طول روز یک یا دوبار بدن نیاز به غذا پیدا می کند و همین امر موجب لاغری می شود. به علاوه رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم پرکربوهیدرات موجب کاهش وزن به میزان 11.1 کیلوگرم می شود. چگونه کار می کند:وگان بهترین شکل از گیاه خواری است که علاوه بر حذف گوشت، محصولات لبنی، تخم مرغ و محصولات مشتق شده حیوانی مانند ژلاتین، عسل، آلبومین، وی، کاسئین و برخی از انواع ویتامین D را نیز حذف می کند. برای مثال، رژیم غذایی بر روی برخی از سلولهای سرطانی اثر ضد سرطانی داشت، اما به نظر میرسید که در سرطان کلیه و ملانوم BRAF مثبت، اثر ضد سرطانی داشته باشد. خب برای اولین قدم برای تهیه این شام کتوژنیک فوق العاده، باید فر رو تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید.

انواع نان کتوژنیک

از این رو این رژیم یکسری مواد غذایی را مجاز و یکسری را غیر مجاز اعلام می دارد که باید به آن ها توجه کنید. آسپرین توانایی برطرف کردن دردهای میگرنی خفیف تا ملایم را دارد و کارایی آن مشابه سوماتریپتان است. این سس برای ثابت شدن نیاز به زمانی برابر با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داره. در نتیجه برای پیگیری از دیابت نوع 2 و درمان علائم آن رژیم کتو مفید می باشد. رژیم کتوژنیک برای لاغری اصولی دارد که باید مرتبا آن را رعایت کنید تا کاهش وزن در شما بروز دهد.

برای مثال، هر 100 گرم شکلات 60 گرم کربوهیدرات دارد. این جایگزین ایده آل است زیرا می توان آن را در هر دستور پخت بدون تغییر طعم یا بافت محصول نهایی استفاده کرد. بر طبق برنامه رژیم غذایی کتوژنیک که در اساس و پایه مصرف کربوهیدرات پایین است، برنامه غذایی متفاوتی دارد و در طول دوره رژیم کتو میزان مصرف هر ماده غذایی متفاوت است که به آن می پردازیم. دیابت نوع 2 با چربی بالا ارتباط مستقیمی دارد و از آنجا که رژیم کتو برای چربی سوزی عالی است می تواند به پیشگیری و درمان دیابت کمک کند. رژیم کتو ممکن است برای اکثر افراد بسیار محدود کننده باشد و نتواند منجر به پایبندی طولانی مدت شود. رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. که نشان میداد آنها توجه زیادی به چربی و کم توجهی به ساکاروز داشتهاند.