رژیم کتوژنیک و بدنسازی – اندام برتر

در رژیم کتوژنیک با کاهش ترشح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که سبب آکنه پوست میشوند هم کاهش برنامه غذایی 21 روزه کتو پیدا میکند. سندروم تخمدان پلیکیستیک: در این نوع بیماری، اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند. اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود. به طور مثال کسانی که دوران نقاهت بیماری را پشت سر گذاشتهاند نباید از این رژیم استفاده کنند. در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که همان طور که گفته شد، این رژیم شامل پروتئین و چربی بالا می باشد. همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعدههای غذایی نگه میدارند (حدود ۲۰ درصد). در واقع، بهترین راه برای به دست آوردن عضله در کتو این است که مصرف پروتئین متوسطتر را هدف قرار دهید و چربی با کیفیت را در اولویت قرار دهید.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

این رژیم متشکل از ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک (یا رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. بهبود شاخصهای سلامتی: بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند به بهبود شاخصهای سلامتی از جمله کلسترول، سطح قند خون، سطح انسولین و فشار خون کمک کنند. مطالعات قابل توجهی از نظر طولانیمدت، در موردِ کتوژنیک وجود ندارد. فردی که فشار خون بالا داشته باشد، از کنترل مثبت فشار خون که ناشی از رژیم کتو است، استفاده خواهد کرد.در مطالعات بیماران چاق، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند کاهش شدید فشار خون خود را نسبت به رژیم های کم چرب تجربه کردند. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند.

مطالعاتِ زیادی وجود دارد که نشان میدهند، که نه تنها مضر نیست بلکه جدای از اینکه اثرِ مفید در کاهش وزن دارد در تمام بیومارکرهای (نشانگرهای زیستی) متابولیکِ بدن نیز، اثر مفید خواهد داشت، مانند کاهش قند، انسولین، فشارخون و چربیهای مضر و همچنین افزایش چربیهای مفید و یا مسائل حاشیهای مثل بهبود عملکرد مغزی و کاهش احتمال سرطانها را میتواند داشته باشد. در گفتوگوی زندهٔ برنامهٔ اینستاکلینیک محب با دکتر محمد امیدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم، این سؤال را در میان گذاشتیم و ایشان در پاسخ به آن گفتند: بهترین رژیم غذایی که در دنیا هست، رژیم غذاییِ مدیترانهای است، یعنی سبک غذایی که در حاشیهٔ مدیترانه چه در جنوبِ اروپا و چه کشورهای شرقیِ آن مثل ترکیه و ایران وجود دارد. در این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات ها به صورت دوره ایی تغییر می کند و فرد می تواند پس از یک دوره که مصرف کربوهیدرات را کاهش داد، در یک دوره کوتاه دیگر از کربوهیدرات ها استفاده کند.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

از آنجاییکه در این نوع رژیم غذایی چندین نوع خوراکی از جمله غلات کامل و مواد مغذی دیگر بسیار محدود میشوند، بدن پس از مدتی دچار کمبود مواد غذایی میشود. از آنجاییکه بدنتان در این حالت شروع به ذخیرهسازی کربوهیدرات و برای تامین انرژی شروع به مصرف کتون و چربی میکند، در فرد علایمی شبیه علایم ابتلا به آنفلوآنزا پدیدار میشود. از آنجاییکه رژیم غذایی کتوژنیک کمکربوهیدرات است، نیاز به فیبر روزانه فرد تامین نمیشود. تمرینات تقویت کننده باسن به عضلات باسن شما فرم میدهند و باعث بهبود وضعیت بدن و یکی از مهمترین بخشهای بدن خانمها به لحاظ تناسب اندام شود.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

برای بسیاری از مردم که دارای اضافه وزن بوده و با موضوع تناسب اندام و حتی مشکلاتی به خاطر چاقی همواره درگیرند، شنیدن نام انواع رژیمها عادی است. در واقع ما در تیم وب سایت زیبیتو ، به عنوان به روز ترین مرجع تناسب اندام و لاغری، وظیفه خودمون میدونیم که تمام چیزهایی رو که کاربرمون لازم داره رو در اختیارش قرار بدیم. خلاصه:رژیم غذایی لاغری سریع رژیم های وگان همه محصولات حیوانی را حذف می کند و آن ها باعث کاهش وزن به دلیل جذب کالری کم تر و کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری می شوند. در هفتهٔ اول و دوم، استپ وزن ممکن است به دلیل احتباس آب در بدن باشد. در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب.

کتون موادی است که از سوختن چربیهای کبد حاصل میشود.

همانطور که میدانید سوخت اصلی بدن، گلوکز یا همان قند است که تمام اندامهای بدن به خصوص مغز برای انجام کارهای خود به آن نیاز دارند. یعنی زمانی که به بدن قند نمیرسد، چربیها را تخریب کرده، کتون تولید میکند و آنها را مورد استفاده قرار میدهد. درنتیجه، فرد به مشکلات گوارشی مبتلا میشود. یعنی در این موقعیت اگر کتونی هم در بدن تولید میشود، حاصل تخریبِ چربیهایی است که فرد میخورد. کتون موادی است که از سوختن چربیهای کبد حاصل میشود. از علایم ابتلا به کتون میتوان به سردرد، سرگیجه، تهوع و یبوست اشاره کرد. برای رفع مشکل یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید. در نتیجه با کاهش سطح انسولین در بدن و نیز تغییر سبک زندگی و ورزش این مشکل تا حدود زیادی رفع شود.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک وضعیت متابولیک به نام کتوز قرار میدهد. هنگامیکه مصرف کربوهیدرات خود را کاهش میدهید، بدن شما در حالت کتوز که یک حالت متابولیک است قرار میگیرد که در آن بدن از کتون ها بهعنوان منبع انرژی بهجای گلوکز استفاده میکند، چیزی که بدن به آن عادت کرده است. کتوز حالتی است است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تأمین انرژی استفاده میکند. خودِ چربیهای آزادِ بدن به طور مستقیم نمیتوانند مورد استفادهٔ بدن قرار گیرند، زیرا نمیتوانند از سدِ مغزی عبور کرده و وارد مغز شوند. زمانیکه بدن در شرایطِ ویژه قرار میگیرد، به تخریبِ پروتئینها و چربیهای خودِ بدنِ فرد پرداخته، قند تولید کرده و از آنها استفاده میکند، از جمله در مواردی که قند یا کالری به بدن نرسد، چربیها را میشکند و این کمبود را از این طریق جبران میکند.

رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات مانند کتوژنیک، ممکن است افراد مبتلا به دیابت نوع۱ را در خطر هیپوگلیسمی (کاهش شدید قند خون) قرار دهد و جانشان را به خطر اندازد. حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید زیرا معمولا رژیم کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. فراموش نکنید که کربوهیدراتها باید محدود شوند و بر اساس وزن بدن شما دریافتی این مواد انجام شود. در یک رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات خود را به 5 تا 10 درصد از کالری روزانه خود محدود می کنید. ولی این را نیز باید گفت که بزرگترین مشکلِ آن، این است که این رژیم به طور طولانیمدت قابل استفاده نیست. دیابت از راه های تغییرات در متابولیسم، قندخون بالا و اختلال در عملکرد انسولین قابل تشخیص است. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است.

از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد. علاوه بر این، رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش میزان قند خون و سطح انسولین میشوند. همچنین مهم است به یاد داشته باشید که «رژیمهای غذایی یویو» که منجر به نوسانات سریع وزن میشوند با افزایش میزان مرگ و میر در ارتباط هستند. در برخی خانواده ها نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب به یک عادت خانوادگی مبدل شده است. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). میوهها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات حاوی کربوهیدرات فراوان و سرشار از فیبر هستند.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

فیبر همچنین هضم شما را منظم نگه می دارد، مشکلی که بسیاری از افراد هنگام پیروی از رژیم کتو با آن مواجه می شوند. چربیها زمانی که وارد بدن میشوند برای تولیدِ موادِ مورد استفاده در بدن، به کتون تبدیل میشوند و این کتون اثرات مفیدی دارد، مثلاً وزن کم شده و اشتها کاهش مییابد. رژیم کتوژنیک هم مانند بسیاری از رژیم های غذایی در کنار فوایدی که دارد، دارای عوارض جانبی هم است. البته این سلیقه ای هست و میتونید اونها رو دستی هم درست کنید. به همان اندازه زمانی کدام ممکن است من می خواهم خشمگین هستم نخواهم گذاشت پسرها را انتخاب کنید و انتخاب کنید خانمها را به تماس گرفتن برده هر دو عنوان های تولید دیگری بفروشند را انتخاب کنید و انتخاب کنید این سنت اقامت باید اجتناب کرده اند گیتی رخت بر بندد . روزهایی که کالری کمتری دریافت کرده اید برای خود یک جشن کوچک بگیرید یا یک جایزه بخرید. Th is a rtic᠎le h as been c᠎re᠎at ed  wi᠎th the ᠎help of GSA C​on tent​ Gener at᠎or D᠎em​oversion!