اگر شما یا شخصی که میشناسید ممکن است دچار بحران سلامت روانی شدهاید، با شمارهگیری «988» با خط زندگی خودکشی و بحران 988 یا با ارسال پیامک «HOME» به 741741 با خط متن بحران تماس بگیرید.
افسران پلیس فیلادلفیا کنت هارپر و جنیفر تورس در ماشین گشت خود نشسته بودند و پشت چراغ قرمز نشسته بودند که تماسی از طریق رادیو 911 به گوش رسید.
هارپر از کامپیوتر نزدیک صندلی جلو خواند: “این شغل می گوید: “شکایت زن در مورد اختلاف با دختر، از دوقطبی رنج می برد، نوزاد در محل”.
افسران اطلاعات کمی بیشتر از اعزام کننده دریافت کردند: مادری به کمک دختر بالغ خود که پس از نوشیدن الکل دچار جنگ شده بود، نیاز داشت.
صبح جمعه بود. هارپر و تورس به سرعت به سمت آدرسی که فقط چند مایل دورتر به آنها داده شده بود حرکت کردند. آنها با یک SUV سفید، بدون هیچ علامت پلیسی، با یکی از اعضای تیم سوم در صندلی عقب، کریستیان گاردنر، سفر کردند. گاردنر افسر پلیس نیست. او یک پزشک سلامت روان و مددکار اجتماعی است.
“آیا سن دختر را می دانیم؟” گاردنر از افسران پرسید. او در حال تهیه فهرستی از خدمات احتمالی و گزینه های درمانی بود.
در حالی که تیم به خانهای ردیفی در شمال فیلادلفیا میرفت، مادر بیرون، روی دولایه جلویی منتظر آنها بود. آنها 40 دقیقه را با خانواده سپری کردند و برای کاهش تنش فوری، حمایت از مادر و اتصال دخترش به خدمات درمانی تلاش کردند.
این سه نفر به ماشین گشت بازگشتند و با مستندسازی آنچه اتفاق افتاده بود و ثبت بازدید در یک پایگاه داده الکترونیکی مشغول به کار شدند.
افسر تورس در مورد دختر بالغ اظهار داشت: “در رابطه با سلامت روانی او، او از خودش مراقبت می کند، داروهایش را مصرف می کند و به درمان می رود، بنابراین ما نیازی به کمک زیادی به او در این زمینه نداریم.”
تورس افزود: “او در واقع الان خواب است، بنابراین من کارتم را به او دادم و هر وقت بیدار شد با ما تماس می گیرد.”
به زودی، رادیو با تماس بعدی آنها، به خانه ای در سراسر شهر رسید که در آن زنی مسن با سابقه اختلالات روانی برهنه بیرون سرگردان بود.
این بازدید بیشتر از یک ساعت طول کشید، اما نتیجه مشابهی داشت – کمک به بحران فوری سلامت روان، ارتباط با خدمات پیگیری با مدیر پرونده، و عدم دستگیری یا استفاده از زور توسط پلیس.
راه های جدید برای پاسخگویی به نیازهای سلامت رفتاری
اعزامکنندگان اورژانس در فیلادلفیا به طور فزایندهای تماسهای 911 را با افراد درگیر در بحرانهای سلامت روان به تیم واکنش مداخله در بحران شهر، که افسران پلیس را با متخصصان بهداشت روان غیرنظامی جفت میکنند، اختصاص میدهند. این مدل “برنامه پاسخگوی مشترک” نامیده می شود.
در زمانی که حوادث تیراندازی پلیس و کشتن مردم در بحران سلامت روان به طرز دردناکی آشنا شده است، شهرها در حال آزمایش راههای جدیدی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای مداخله در بحران سلامت رفتاری هستند.
سؤالات بزرگ همچنان ادامه دارد: در صورت وجود، اجرای قانون چه نقشی باید در واکنش به بحران روانی ایفا کند؟ چگونه رهبران می توانند مطمئن شوند که نوع پاسخ مناسب برای پاسخگویی به نیازهای یک فرد در بحران ارسال می شود؟ و چه نوع حمایت مستمر پس از تماس پاسخ به بحران ضروری است؟
مقامات شهری و متخصصان بهداشت رفتاری اغلب پاسخهای آسانی ندارند، تا حدی به این دلیل که برنامهها جدید هستند و دادههای سخت در مورد اثربخشی آنها کمیاب است. بدون یک مدل واحد و قطعی برای چگونگی بهبود واکنش به بحران، شهرها سعی می کنند از موفقیت ها و اشتباهات یکدیگر در هنگام ساخت و تنظیم برنامه های خود درس بگیرند.
اداره پلیس فیلادلفیا واحد سلامت رفتاری خود را در نوامبر 2022 تأسیس کرد و تیم های بحران همکار را به عنوان ویژگی اصلی به طور رسمی راه اندازی کرد.
این اداره گفت که هدف آن رفع نیازهای فوری سلامت رفتاری مردم، اجتناب از دستگیری یا استفاده از زور، در صورت امکان است. برنامه فیلادلفیا از دسامبر 2022 به حدود 600 تماس پاسخ داده است – و طبق داده های شهر فقط یک مورد منجر به دستگیری تا نوامبر 2023 شده است.
در حدود 85 درصد موارد، افراد یکی از چهار پیامد اصلی را تجربه کردند: آنها به سلامت روان و خدمات اجتماعی سرپایی متصل شدند، داوطلبانه وارد درمان روانپزشکی شدند، به طور غیرارادی متعهد به درمان شدند، یا برای مراقبت های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.
کرت آگوست، مدیر دفتر دادگستری جنایی فیلادلفیا، گفت: «من فکر میکنم تجربیات عملی که مردم داشتهاند، واقعاً چشمهای بسیاری را نسبت به کارهایی که این کار انجام میدهد، باز کرده است، که چگونه آسیبهای وارده به جامعه را کاهش میدهد.
به یک مددکار اجتماعی یک رادیو اعزامی بدهید
مقامات شهری در فیلادلفیا به شهرهایی مانند لس آنجلس، هیوستون و دنور نگاه کردند که در طول سال ها مدل های خود را توسعه داده اند. آنها با افرادی مانند کریس ریچاردسون تماس گرفتند.
ریچاردسون در سال 2016 به تأسیس برنامه همکار دنور کمک کرد که افسران پلیس را با متخصصان سلامت روان جفت می کند، مانند برنامه CIRT فیلادلفیا.
ریچاردسون به یاد می آورد که ساکنان دنور از وضعیت موجود ناراضی بودند. در آن زمان، افسران درجه یک پلیس تنها کسانی بودند که به تماسهای 911 مربوط به افراد در بحران پاسخ میدادند.
او گفت: «ما شنیدیم که بسیاری از آن جوامع میگفتند: «کاش چیز بهتری وجود داشت». این همان چیزی است که به ما این توانایی را داد تا آن مکالمات را شروع کنیم و یک شراکت را شروع کنیم.»
ریچاردسون گفت که گرفتن خرید از مجری قانون و سایر تیم های واکنش اضطراری زمان بر است. در نهایت، برنامه همپاسخدهنده رشد کرد و شامل تمام حوزههای پلیس و چندین اداره آتشنشانی شد.
سپس، محیط بانان شهر و پارک شهرستان دنور درخواست کمک از متخصصان بهداشت روان را برای همراهی آنها در حین گشت زنی در فضاهای عمومی و در هنگام تماس های اضطراری آغاز کردند.
«و بعد، جایی در وسط، ما میدانستیم که به یک مددکار اجتماعی یک رادیو بدهیم. ما می گوییم، به طور کلی چرا پلیس را به اینجا می فرستیم؟ او گفت. “چگونه پلیس را از چیزهایی که نیازی به پلیس ندارند بیرون بیاوریم؟”
سپس دنور مدل دوم خود را به نام برنامه واکنش غیرنظامی خود در سال 2019 راهاندازی کرد. این طرح، امدادگران و متخصصان سلامت روان را گرد هم میآورد تا به تماسهای بحران پاسخ دهند – بدون هیچ افسر پلیسی.
اکنون، دنور از هر دو مدل استفاده میکند – برنامه همپاسخ با پلیس، و برنامه واکنش تماما غیرنظامی – برای پوشش نیازهای بحران دنور. ریچاردسون گفت که هر دو برنامه حداقل در دنور ضروری هستند.
او گفت: “این یک طیف مراقبت با بحران های سلامت رفتاری است.” برخی از آنها واقعا سطح پایینی دارند. بدون تهدید، بدون نگرانی ایمنی، بدون مشکل قانونی.»
ریچاردسون گفت، اما گاهی اوقات پاسخ دهندگان یا اعضای جامعه ممکن است با نگرانی های ایمنی جدی مواجه شوند و این زمانی است که یک تیم پاسخگوی مشترک شامل افسران پلیس مورد نیاز است.
او گفت: «ما میخواهیم مطمئن شویم که آن فرد در بحران همچنان تحت مراقبت قرار میگیرد.
دریافت پاسخ دهندگان مناسب به تماس مناسب
مقامات فیلادلفیا میخواهند که برنامه همپاسخدهی پلیس به موازات شبکههای موجود در شهر از تیمهای پاسخدهی بهداشت روانی که فقط غیرنظامی هستند، کار کند. برنامه پاسخگو توسط 911 ارسال می شود، در حالی که برنامه تمام غیرنظامی با تماس ساکنان با 988 فعال می شود.
سیستم 988 در ژوئیه 2022 راه اندازی شد و یک شماره سه رقمی ارائه می دهد که می تواند از هر تلفنی توسط افرادی که قصد خودکشی دارند یا در شرایط اضطراری رفتاری هستند، شماره گیری شود. تماس ها به شبکه ای از بیش از 200 مرکز بحران محلی و دولتی ارسال می شود.
جیل بوون، مسئول بخش سلامت رفتاری و خدمات ناتوانی فکری فیلادلفیا، گفت: «درصد زیادی از مردم فیلادلفیا از 988 آگاه نیستند. “من دوست دارم بگویم که مردم با دانستن تماس با 911 به دنیا می آیند، به نوعی از رحم بیرون می آیند و می دانند که با 911 تماس بگیرند. و ما واقعاً در تلاش هستیم تا به این سطح از آگاهی برسیم.”
برای کمک به مرتب سازی تماس های دریافتی، مراکز اعزام 911 در فیلادلفیا متخصصان بهداشت روان را استخدام کرده اند. آنها میتوانند تماسهای افراد در بحران را که نیازی به پاسخ پلیس ندارند، بررسی کرده و آنها را به 988 ارسال کنند.
سایر شهرها و ایالت ها نیز در مورد نحوه رسیدگی به همپوشانی بین تماس های 911 و 988 با سردرگمی دست و پنجه نرم می کنند.
اگرچه 988 یک شبکه ملی است، اما تماس ها توسط مراکز تماس منطقه ای انجام می شود که توسط دولت های محلی نظارت و مدیریت می شوند. اداره فدرال سوء مصرف مواد و خدمات بهداشت روانی گفت که در حال کار بر روی “ایجاد هماهنگی قوی بین این دو سرویس” است، اما در حال حاضر این به خود ایالت ها و شهرستان ها بستگی دارد که چگونه 911 و 988 با هم کار کنند.
دادههای ملی جمعآوریشده یک سال پس از اجرای 988 نشان میدهد که بیشتر تماسهای این سرویس را میتوان با مکالمه و ارجاع به خدمات دیگر انجام داد. اما 2 درصد از تماس ها با 988 نیاز به مداخله سریع حضوری دارد. در بیشتر ایالتها، آژانس پاسخدهنده 911 است که در صورت وجود، تیمهای مجری قانون سنتی یا همپاسخدهی را مستقر میکند.
مراحل بعدی: مکانی امن برای رفتن
در ایالت هایی که آگاهی از 988 بالاتر است، برخی از رهبران بهداشت رفتاری بر کمبود منابع مراقبت مداوم برای افراد در بحران متمرکز شده اند.
در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه جولای به مناسبت یک سال از سال 988، شاری سینولسکی، رئیس بزرگترین مرکز تماس بحران کالیفرنیا، پاسخ ایده آل به بحران را به عنوان یک چهارپایه سه پا توصیف کرد: “کسی برای صحبت کردن، کسی برای پاسخگویی، مکانی امن برای رفتن. ” این ایده توسط SAMHSA در سال 2020 معرفی شد.
بر اساس نظرسنجی سال 2021 که با مشارکت انجمن مدیران سلامت رفتاری شهرستان کالیفرنیا انجام شد، در کالیفرنیا، 44 استان از 58 شهرستان آن نوعی پاسخ به بحران موبایلی دارند، به این معنی که تیمی میتواند به افراد نیازمند سفر کند.
با این حال، آمادگی این تیم ها به طور قابل توجهی متفاوت است. این نظرسنجی مشخص کرد که بسیاری از آنها 24/7 کار نمی کنند، زمان انتظار طولانی دارند (تا یک روز)، و برای رسیدگی به کودکان در بحران مجهز نیستند.
همین نظرسنجی نشان داد که حدود 43 درصد از شهرستانهای ایالت هیچ مکان فیزیکی برای رفتن و تثبیت مردم در طول بحران و پس از آن ندارند. WellSpace Health دومین مرکز بزرگ 988 کالیفرنیا از نظر حجم تماس است و در شهرستان ساکرامنتو واقع شده است. چند سال پیش، رهبران WellSpace تصمیم گرفتند که زمان افتتاح یک واحد تثبیت بحران فرا رسیده است.
در تابستان 2020، WellSpace از مرکز دریافت بحران برای سلامت رفتاری، معروف به “Crib” در مرکز شهر ساکرامنتو رونمایی کرد. این مرکز پذیرای افرادی است که دچار بحران سلامت روان یا مسمومیت با مواد مخدر شده اند و به آنها اجازه می دهد 24 ساعت بمانند و به سایر خدمات متصل شوند. این گروه می گوید که از زمان افتتاح به بیش از 7500 نفر خدمات رسانی کرده است.
جنیفر اسنو، مدیر ملی روابط دولتی و سیاست اتحادیه ملی بیماری های روانی، گفت: مکان های فیزیکی مرتبط با خدمات، مانند گهواره، بخش مهمی از سیستم 988 است که به خوبی کار می کند.
او گفت: «این برنامههای تثبیت بحران واقعاً کلیدی هستند تا به کسی کمک کنند در اورژانس دچار ضعف نشوند یا به طور غیرضروری گرفتار سیستم عدالت کیفری نشوند.»
اسنو گفت که هنوز خیلی زود است که بدانیم کشور چگونه به طور کلی در ایجاد این نوع مراکز پیشرفت می کند.
او گفت: “این چیزی است که من نمی خواهم بدانم، و ما نمی دانیم.”
اسنو توضیح داد که سیستم مراقبت از بحران ریشه در اجرای قانون دارد، بنابراین تمایل دارد ساختار غیرمتمرکز و رهبری محلی مجری قانون را تکرار کند.
او گفت: «نگریستن به آن از منظر ملی سختتر میشود و میدانید، میتوانید دقیقاً شناسایی کنید که این خدمات کجا هستند و شکافهای خدمات کجا هستند.
ایجاد مراکز بحران اضافی، و استخدام تیم های واکنش کافی برای واکنش سریع، در تمام ساعات، در مناطق بیشتری از ایالات متحده، به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد. اسنو گفت که سیستم فعلی به شدت به بودجه ایالتی و دولت محلی متکی است و به حمایت فدرال بیشتری نیاز است.
در سال 2022، گروهی از قانونگذاران قانون اجرایی 988 را در مجلس نمایندگان معرفی کردند. آنها توانستند مقررات متعددی را تصویب کنند، از جمله تأمین 385 میلیون دلار برای کلینیکهای بهداشت رفتاری جامعه تأیید شده، که مراقبتهای بحران 24/7 را انجام میدهند، و 20 میلیون دلار برای برنامههای آزمایشی واکنش به بحران سیار.
این لایحه در سال 2023 با هدف تصویب بخشهای باقیمانده مجدداً ارائه شد. یک ماده قابل توجه، Medicare و Medicaid و همچنین بیمه درمانی خصوصی را مجبور میکند تا هزینه خدمات بحران را به ارائهدهندگان بازپرداخت کنند.
این مقاله از یک مشارکت است که شامل کپ رادیو، چرا، NPRو KFF Health News.
KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.
از مطالب ما استفاده کنید
این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).