روده کوچک زنان 30 سانتی متر بلندتر از روده مردان است


روده کوچک به هضم بیشتر مواد غذایی که از معده می آید کمک می کند

MattLphotography/Alamy

روده کوچک زنان بلندتر از روده مردان است، با این طول اضافه احتمالاً به آنها کمک می کند تا در صورت نیاز برای بارداری و شیردهی، چربی و سایر مواد مغذی را بهتر جذب کنند.

آماندا هیل از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی می گوید: «روده کوچک همه چیز در مورد جذب، جذب، جذب است. “این جایی است که شما اکثریت قریب به اتفاق مواد مغذی خود را از هر چیزی که می خورید دریافت می کنید.”

هیل می گوید: دانش آموزان در کلاس های آناتومی اغلب در مورد تفاوت های فردی آموزش نمی بینند و در عوض روی اندام هایی تمرکز می کنند که از توضیحات کتاب درسی پیروی می کنند. او می‌گوید، اما این تفاوت‌ها می‌تواند به اطلاع‌رسانی تصمیمات مراقبت‌های بهداشتی کمک کند.

هیل می‌گوید: «نوعی رویکرد فرمولی وجود دارد که بر میانگین یا آنچه اکثر مردم تجربه می‌کنند متمرکز است. “این در مقابل پزشکی فردی است، جایی که شما می بینید که آیا یک فرد دارای ویژگی های خاصی در مورد سیستم گوارشی خود است که ممکن است به آنچه در حال وقوع است کمک کند و وضعیت موجود را برآورده نمی کند.”

هیل، ارین مک‌کنی – همچنین در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی – و همکارانشان با نگرانی از اینکه ممکن است تفاوت‌های مهم شناسایی نشود، اندام‌های گوارشی 21 جسد بالغ زن و 24 مرد بالغ را که به دانشگاه دوک، کارولینای شمالی اهدا شده بودند، اندازه‌گیری کردند.

آنها دریافتند که به طور متوسط، روده کوچک جسد نر کمی بیشتر از 4 متر طول دارد، در حالی که جسد جسد ماده 30 سانتی متر بلندتر است. تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد که این تفاوت یک یافته شانسی نبوده است.

“اگر [women’s small intestines] هیل می گوید: طولانی تر هستند و مساحت سطح بیشتری دارند، به این معنی که آنها می توانند از هر چیزی که می خورند بیشتر بیرون بکشند. “این ممکن است مربوط به تولید مثل باشد، و به احتمال زیاد اینطور است.”

با این حال، این تفاوت آناتومیکی احتمالاً به طور کامل توضیح نمی دهد که چرا برخی از بیماری های گوارشی در یک جنس شایع تر از جنس دیگر هستند. به عنوان مثال، Temple Health در پنسیلوانیا گزارش می دهد که زنان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرون هستند – التهاب هر قسمت از دستگاه گوارش، از دهان تا مقعد – اما مردان بیشتر به کولیت اولسراتیو – التهاب روده بزرگ، مبتلا می شوند. از روده بزرگ تا مقعد.

مک‌کنی می‌گوید، تفاوت‌های مرتبط با جنسیت در سیستم ایمنی و ژنتیک ما احتمالاً نقش مهمی در این شرایط بازی می‌کند.

محققان همچنین دریافتند که طول سایر اندام ها در میان جسدها متفاوت است، اما سیگنال واضحی در تغییرات بین دو جنس وجود ندارد. به عنوان مثال، طول کیسه صفرا اجساد بین 5.5 تا 12.5 سانتی متر بود، در حالی که آپاندیس آنها از 1.4 تا 12.7 سانتی متر بود.

برخی از اجساد همچنین کولون داشتند – طولانی‌ترین قسمت روده بزرگ که آب و برخی مواد مغذی را از غذاهای نیمه هضم شده حذف می‌کند – که بیش از دو برابر بقیه طول داشتند.

به طور کلی، طول اندام‌ها به قد اجساد که بین 149 تا 184 سانتی‌متر متغیر بود و یا اندازه سایر اندام‌های آن‌ها مرتبط نبود. برای مثال، داشتن کیسه صفرا طولانی‌تر لزوماً با آپاندیس طولانی‌تر ارتباط نداشت.

محققان در مقاله خود می نویسند، به طور کلی، این مطالعه به اهمیت در نظر گرفتن آناتومی منحصر به فرد افراد در هنگام تشخیص و درمان آنها اشاره می کند.

مک‌کنی می‌گوید: «این کمک می‌کند تا آگاهی و قدردانی نسبت به تنوع گسترده‌ای که وجود دارد، و اینکه چگونه همه این شرایط بالینی مختلف به روش‌های مختلف ظاهر می‌شوند، اگر بدن ما ذاتاً متفاوت باشد، کمک می‌کند.»

این مطالعه از تعداد نسبتاً کمی از افراد تشکیل شده بود، اما محققان می گویند که می تواند یافته های آنها را تقویت کند. آنها می نویسند: “در اینجا شایان ذکر است که ما چنین تنوعی را پیدا کردیم، حتی اگر فقط 45 جسد انسان را اندازه گیری کنیم.”

موضوعات: