آنچه گوگل می تواند در مورد رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی به شما بیاموزد

مننژیت نیز با تب و خونریزی زیر عنکبوتیه و حمله بسیار سریع همراه است.سردردهای تنشی معمولاً در هر دو طرف سر بروز پیدا میکنند، کوبشی نیستند و کمتر فعالیت معمولی را مختل میکنند. عوارض جانبی احتمالی چنین مشکلی عبارتند از سر درد، حالت تهوع، گرفتگی ماهیچهها و خستگی که سندروم محرومیت از جایگزین برنج در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات نامیده میشود. این رژیم به شما این امکان را میدهد که بعد از یک دوره رژیم کتوژنیک، مقدار کربوهیدرات آرام آرام افزایش یابد. اگر در طول رژیم کتوژنیک، به اندازهی کافی فیبر و مواد مغذی دیگر مصرف نکنید، ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید. یکی از دلایل عمده و اصلی ایجاد رژیم گروهی این بود که تحقیقات به ما نشان داد آن چیزی که باعث اصلی شکست در رژیم و یا دلسرد شدن از آن است، عدم انگیزهی کافی و نداشتن اراده برای کاهش وزن است. Data has been gen erat ed ᠎by GSA C ontent G᠎enerat​or DEMO!

افرادی که از رژیم کتو پیروی می کردند به طور متوسط ۹۰۰ گرم بیشتر از گروهی که از رژیم کم چرب پیروی میکردند، وزن کم کرده بودند. هر 2000 کالری در روز، 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین را شامل می شود. علاوه بر این، توجه داشته باشید که چربی هر گرم در مقایسه با کربوهیدرات یا پروتئین، حاوی کالری بیشتری است. این کارآزماییهای بالینی در کودکانی انجام شده بود که به داروهای رایج ضد تشنج پاسخی نداده بودند و تنها در یکی از این کارآزماییهای بالینی، یک گروه اختصاصدادهشده به رژیم کتوژنیک را با یک گروه دیگر که این رژیم را دریافت نکرده بودند (گروه شاهد) مقایسه کرده بودند.

رژیم کتوژنیک اصلیترین هدف آن استفاده از چربی برای دریافت کالری به بدن است. نوعی دارو به نام مهارکنندههای سدیم-گلوکز 2 (SGLT2) برای دیابت نوع 2 میتواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد، وضعیت خطرناکی که اسیدیته خون را بالا میبرد. پزشکان معمولاً افرادی با کتواسیدوز دیابتی را در یک بیمارستان یا بخش اورژانس درمان میکنند. کودکان تحت درمان با رژیمهای غذایی کتوژنیک در مقایسه با کودکانی که مراقبت معمول خودشان را دریافت کردند، ممکن است تا سه برابر بیشتر عاری از تشنج شده و احتمالا تا شش برابر بیشتر با کاهش 50% یا بیشتر در فراوانی تشنج روبهرو شوند. این ویزیتها و آزمایشها باید در سال اول، هر سه ماه یکبار، و در سالهای بعدی، هر شش ماه یکبار باشد. A᠎rticle h᠎as  be en gen erated ​with G᠎SA  Conte nt Gener at or  D emoversion !

اگرچه کم کردن وزن به مقدار زیاد آن هم در کمترین زمان ممکن میتواند یک هدف وسوسهانگیز باشد اما بر اساس توصیهی کارشناسان بهترین الگو برای کاهش وزن، کاهش بین نیم تا یک کیلوگرمی در هر هفته است که مقدار دقیق آن به وزن افراد بستگی دارد. در واقع مواد غذایی و غذاهایی که در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار میگیرند حاوی مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند و به همین دلیل است که افراد پس از مصرف آنها بیشتر احساس سیری میکنند. سلولهای بدن معمولاً از گلوکز یا قند به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند و بدن گلوکز را به شکل گلیکوژن در کبد و عضلات ذخیره میکند. کمتر کسی است که تصمیم به کاهش وزن گرفته باشد، اما اسم دکتر کرمانی را به عنوان یکی از منجیان اضافه وزن نشنیده باشد.

از این رو احتمال پرخوری کردن با مصرف این غذاها بسیار کمتر خواهد بود. گاهی مصرف سبزیجات بیشتر و سالاد بزرگتر میتونه این حالت رو از بین ببره. از همین رو در چنین بیمارانی و بهخصوص در کودکان، رژیم کتوژنیک مجدداً دارای اهمیت و نقش درمانی شدهاست. در مورد رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی نظرات بسیار زیادی وجود دارد و برخی موافق آن و برخی دیگر مخالف آن هستند. رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی مضر است و پیشنهاد نمیشود، زیرا بعضی از مواد غذایی مهم و حیاتی مثل میوه و غلات را محدود میکند. در یک تحقیق قدیمی تر اینطور یافت شد که رژیم کتوژنیک توانست باعث بهبود حساسیت انسولینی به میزان قابل توجه ۷۵% شود .

رژیم کتوژنیک برای داشتن نتایج پایدار و تغییری دائمی تر در عادات غذایی و سبک زندگی محبوب تر است. در رژیم کتو، در حالی که توت ها در حد اعتدال خوب هستند، به طور کلی بهتر است از مصرف میوه های دیگر خودداری کنید.رژیم کتو یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است که برای قرار دادن فرد در وضعیت کتوز طراحی شده است. این برنامه کاهش وزن باید به صورت کاملا موقتی مورد استفاده قرار گیرد. دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ میدهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است. در طی قرن گذشته از رژیم کیتو به عنوان یک درمان طبیعی و حتی از بین بردن اختلالات عصبی و آسیبای شناختی مانند آلزایمر، صرع، اضطراب و افسردگی شدید استفاده شده است.

سعی کنید آب با طعم طبیعی بنوشید یا آدامس بدون قند بجوید. صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید و در طول روز هم از مصرف آن غافل نشوید. اگر میخواهید در عادتهای غذایی خود تجدید نظر کنید، اما فکر میکنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، پیشنهاد کیتلی این است که به خود بگویید چرا در غذا خوردن زیاده روی میکنید و از خود بپرسید که آیا یک رژیم افراطی مثل کتو عادتهای بد شما را تقویت میکند؟ البته باید به این نکته توجه کنید که رژیم کتو و قرار گرفتن بدن در حالت کتوز ممکن است برای برخی از افراد علائم متفاوت را بروز دهد که عمده علائم آن موارد بیان شده هستند.

رژیم SKD همان چیزی است که بیشتر افراد هنگام ذکر رژیم غذایی کتوژنیک به آن فکر میکنند، این رژیم بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و دارای چربی زیاد است. بعضی روزها خیلی گرسنه نیستیم و بهراحتی میتوانیم از صبحانه، ناهار یا شام بگذریم و چیزی نخوریم. با پزشک یا مشاوره تغذیه برنافیت در مورد برنامه غذایی و اهداف خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا برنامه غذایی کتو برای شما مناسب است یا خیر. برای کاهش این علائم، میتوانید یک مکمل فیبر کم کربوهیدرات مصرف کنید. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن افرادی که اضافه وزن یا دیابت دارند و به دنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند بسیار مفید است. رژیم کتوژنیک برای آن دسته از افرادی که به هرگونه بیماری مربوط به پانکراس، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا مبتلا هستند خطراتی به همراه دارد.

در مطالعه بالینی دیگر، دو سویه کور کنترل شده با پلاسبو که در ۵۷ بیمار مبتلا به میگرن برای مقایسه کپسول تاناستوم (۵۰ میلیگرم) با پلاسبو صورت گرفت نشان میدهد که علائم میگرن مانند سردرد، استفراغ، حساسیت به نور و… برخی مطالعات نشان میدهند که رژیمهای کتوژنیک در برخی موارد، خطر ابتلای بیماریهایی مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر را کاهش میدهند. برای افراد مبتلا به دیابت، تطبیق یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، مانند رژیم کتوژنیک، ممکن است مزایایی را در مورد مدیریت گلوکز ارائه دهد. همچنین ممکن است برای سبک زندگی و ترجیحات برخی افراد پایدار نباشد.

علاوه بر این، سبزیجات کم کربوهیدرات جایگزین مناسبی برای غذاهای پر کربوهیدرات هستند. لازم به ذکر است که در رژیم کتوژنیک، مصرف سبزیجات با کمترین مقدار کربوهیدرات ممکن میسر است و باید با دقت به استفاده از موادی مانند روغنهای سالم و ادویههای بدون کربوهیدرات توجه کنید. در تمام برنامه های غذایی رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات کم و پروتئین و چربی زیاد در نظر گرفته شده است. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. رژیم فستینگ علی رغم تمام خوبیهایی که دارد، برای برخی از افراد مناسب نیست. افراد زیادی با برنامه دکتر کرمانی کاهش وزن هایی معادل ده ها کیلو داشته اند.

یکی از خوراکی هستش که به دلیل کربوهیدرات پایین در برنامه غذایی کتو جای میگیره. میزان کالری سوزی در رژیم کتوژنیک به برنامه غذایی و فعالیت روزانه جسمی فردی که از آن پیروی میکند بستگی مستقیم دارد. در رژیم کتوژنیک از غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند غلات، قندها، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب نبات، آب میوه و بیشتر میوه ها اجتناب کنید. ولی از خوردن سبزیجات نشاستهدار باید خودداری کنید. این مقدار کربوهیدرات از مغزها، دانه ها، سبزیجات و پنیر تامین می گردد و دریافت این مقدار کربوهیدرات بدن را در فاز کتوزیس قرار می دهد. وقتی فرد کربوهیدرات جدیدی دریافت نمیکند بدن برای تامین انرژی چربی را به کتون تجزیه میکند. استفاده به اندازه پروتئین در طول رژیم کتوژنیک باعث میشود تا اسیدهای آمینه مورد نیاز کبد تامین شوند و همین امر به افزایش تولید کتون در کبد کمک شایانی خواهد کرد.

برخلاف اکثر چربیها، MCT ها به سرعت جذب شده و مستقیماً به کبد منتقل میشوند، جایی که میتوانند بلافاصله برای انرژی استفاده شوند یا به کتون تبدیل شوند. پایبندی به این نکات باعث میشود تا به نتیجهای رضایتبخش در این مسیر دست یابید و سطح کتون در کبدتان را افزایش دهید. به جای کربوهیدرات یا نشاسته، سبزیجات سفارش دهید و به جای دسر پنیر بخورید. متخصصان توصیه میکنند بیشتر رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای تهیه شده با گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات در رژیم کم کربوهیدرات تنظیم کنید. مرغ، ماهی و گوشت گاو را بیشتر انتخاب کنید و گوشت های فرآوری شده را محدود کنید. مصرف قند و نوشیدنیهای قندی را کم کنید!

منظور از کربوهیدرات خالص کربوهیدراتی میباشد که مقدار فیبر آن را کم کرده باشیم. اما زمانی که مصرف کربوهیدرات به حداقل برسد، ذخایر گلیکوژن کم شده و بعد از ورزش کبد برای تامین انرژی بدن تولید کتونهای خود را افزایش میدهد. کتواسیدوز خطرناک میباشد، اما کتوزیس حاصل از رژیم کتوژنیک معمولا برای افراد سالم خطری ندارد. رژیم کتوژنیک به برخی افراد توصیه نمیشود که در هنگام ثبت نام رژیم، اشاره میشود. دوکان در دهه ۱۹۷۰ از تجربیات خود با یک بیمار چاق الهام گرفت و به او توصیه کرد که برای کاهش وزن، به جز گوشت، از مصرف هر نوع غذای دیگری خودداری کند. کارشناسان معتقدند این رژیم میتواند برای این نوع دیابت مفید باشد، چون به حفظ سطح پایین اما سالمی از گلوکز کمک میکند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت رژیم کتوژنیک تخصصی توسط متخصص تغذیه (بهترین دکتر کتو).