چرا در رژیم کتو وزن کم نمیکنیم؟

یکی از رژیمهای مهم چربی سوزی و تناسب اندام رژیم کتوژنیک یا به اختصار برنامه غذایی 21 روزه کتو کتو Keto است. گلپین می گوید: «خوب است بدانید که از آنجا که این غذاهای با چربیِ بالا فیبرِ کمی دارند، شخصی که رژیم کتو دارد باید با یک متخصّصِ تغذیه مشورت داشته باشد، تا بتواند دریافت فیبرش را در سطحی نگه دارد که از یبوست و دیگر مشکلاتِ دستگاه گوارش مانند دیورتیکول جلوگیری کند. بهتر است بدانید که بسیاری از تحقیقاتی که تا به امروز بر روی رژیم کتو انجام شده است حدّاقل یک نقص بزرگ در طرّاحیِ خود داشته اند. اساس رژیم کتوژنیک Ketogenic بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربیهای انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد. رژیم کتو که امروز با آن آشنا میشوید روش خوبی برای از بین بردن چربیهای انباشته شده و رسیدن به تناسب اندام است.  Content w᠎as cre at ed  with t he he᠎lp ​of GSA  Content G ener at᠎or DEMO.

مخصوصاً اگر کیسه صفرا شما با جراحی برداشته شده باشد، ممکن است دچار مشکل در هضم تمام چربیهایی شوید که در رژیم غذایی کتوژنیک میخورید. در رژیم کتوژنیک شخص احساس گرسنگی نمیکند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد میتواند بخورد. در رژیم کتوژنیک باید مرحله به مرحله کاری کنیم که انرژیهای ذخیره شده به شکل چربی شروع به سوختن کند. رژیم لاغری کتوژنیک هم به همین شکل است و این بیماری را ایجاد می کند. در حال حاضر این رژیم دارای چند نوع است که هر کس باید با توجه به شرایط شخصی خود آنها را اجرا کند. برای ایجاد کردن این شرایط باید منبع انرژی بدن یعنی کربوهیدرات ها محدود بشن. اگر بخواهم رژیم کتوژنیک بگیرم چه چیز دیگری را باید بدانم؟ اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنید، برای خارج نشدن از مسیر، یک خلاصه نویسی از روش ها برای خود داشته باشید. Th is po st was c re ated  wi th G​SA C on​te᠎nt G en erator ​DEMO.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

نکتة قابل توجّهِ دیگر اینکه، بر اساس گفتة نویسندگانِ تحقیق، تا به امروز مطالعات در زمینۀ رژیم کتو از نظر عملکردِ افرادی که فعّالیّت های با شدّت بالا، مانند دوِ سرعت و وزنه برداری، انجام می دهند مزیّتی را نشان نداده است. علت آن این است که کپسای سین (ماده موجود در فلفل) موقتا بدن را برای ترشح بیشتر هورمونهای استرس زا تحریک میکند، که این عمل متابولیسم را بالا برده و باعث می شود که کالری بیشتری بسوزانید. هنگامی که رژیم کتو دارید و به طور منظم در حالت کتوز قرار دارید، بدن شما کتون تولید می کند، به ویژه BHB (ß-هیدروکسی بوتیرات)، که یک ماده شیمیایی ضد التهاب قوی است.

یادمان نرود حتی وقتی شکر و غذاهای شیرین میخوریم کالری زیادی جذب میکنیم و بدن ناچار است آنها را به صورت چربی ذخیره کند. یکی از مزایای رژیم کتوژنیک چربی سوزی و درمان چاقی است و بسیاری از بیماریها را بدون درمان دارویی درمان کرد. ممکن است بعضی افراد به اشتباه فکر کنند که رژیم کتو به آن ها اجازة خوردنِ خارج از کنترلِ غذاهای چرب و فرآوری شده را می دهد و همچنان می توانند وزن هم کم کنند. در یک تحقیق در ارتباط با مواد مغذّی، دوچرخه سوارانِ مرد که به مدّت چهار هفته تحت رژیم کتو بودند توانستند درصد چربیِ بدن شان را کاهش دهند و سطح حدّاکثرِ اکسیژنِ مصرفی شان(VO2max) (مقدار اکسیژنی که فرد می تواند در یک دقیقه داخل ریه ها بدهد و مصرف کند) را بهبود دهند، امّا قدرت حدّاکثر شان کاهش پیدا کرد.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

پروتئین وی به عضله سازی نیز کمک زیادی خواهد کرد. اگر عاشق آووکادو و بیکن باشید عالی به نظر میرسد اما این قانون را نیز مد نظر داشته باشید که؛ در این رژیم غذایی شما باید مصرف کربوهیدراتها را به 20 تا 55 گرم در روز محدود کنید. اما چه دلایلی وجود دارد که میگوییم باید از رژیم کتوژنیک خارج شد؟ این رقم سرسام آور متاسفانه در صورتی است که بسیاری از این بیماریها را به سادگی میتوان با استفاده از روشهای طبیعی درمان کرد. با حذف روزی ۵۰ گرم از میزان مصرفی کربوهیدراتهای برنج و نان باید آن را به میزانی برسانیم که مورد نیاز بدن است. ​This article was w ritten with the ​he​lp  of GSA Content Gen er᠎ator Dem᠎over᠎sion!

در این رژیم ۵۰ الی ۷۰ درصد رژیم غذایی حاوی چربیهای مفید است. آیا رژیم کتو برای ساختن عضلات خوب است؟ رژیم کتو می تواند باعث افزایش احتمال سنگ کلیه شود. خطرات طولانی مدت رژیم کتو برای سلامتی شامل بروز سنگ کلیه ، بیماری کبد و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی است. محقّقان دریافته اند که این مسأله حتّی در مورد بزرگسالانی که سعی داشتند با استفاده از این رژیم بیماری صرع شان را کنترل کنند هم صادق است. کودکان مبتلا به صرع مقاوم به احتمال زیاد از رژیم کتوژنیک بیش از اضافه کردن یک داروی ضد تشنج دیگر سود می برند.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتوژنیک به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود. باید به جلوگیری از اثرات جانبی مربوط باشد(که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت). تحقیقات در مورد افرادی که هدف شان کار بر روی ترکیبِ بدن شان است(کم کردن از میزان چربی و عضلانی شدن)، نشان می دهند که برای کاهش چربی، بدون از دست دادنِ مقادیر قابل توجّهی تودة عضلانیِ بدون چربی، مصرف روزانة پروتئین باید بالاتر از مقداری باشد که یک رژیم مرسومِ کتوژنیک توصیه می کند. ممکن است شما در یک یا دو هفته اول از شروع رژیم خود به یک ممکل کتونی هم نیاز داشته باشید تا سطح کتون های خون شما را افزایش داده و انرژی بیشتری برای شما فراهم آورد. Th᠎is content h as been gener​ated by  GS᠎A  Content Generator  DE᠎MO !

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

به گفتۀ آلن آراگن، پژوهشگر در زمینة تغذیه: «امّا بعضی از این داده ها بسیار گمراه کننده اند. تحقیقات بارها و بارها نشان داده اند که موفّقیّتِ شما در یک رژیم کاملاً به این بستگی دارد که چه قدر می توانید ثابت قدم باشید. ولی خودمان میتوانیم با حذف انواع دود، الکل و غذاهای حاوی کربوهیدرات از یک طرف و ورزش و سبک زندگی سالم از طرف دیگر تا حد زیادی مانع از بروز استرس و در نتیجه کاهش رادیکالهای آزاد بدن شویم. از طرف دیگر تغذیه سالم باعث میشود تا رادیکالهای آزاد جذب شده به میزان زیادی از بدن دفع شود. خمیر گل کلم رو چند دقیقه از هر طرف بپزید تا ترد بشه.

مثل پودر ها و ترکیبات پروتئینی اما در واقع این رژیم شما را گول می زند زیرا هر چقدر که در طول روز غذا کم بخورید، این شیک های پروتئینی کالری بسیار زیادی دارند و در کاهش وزن شما تاثیر زیادی نخواهد داشت. گلپین می گوید: «برای کاهش وزن از طریق رژیم، مجبورید کالری های کمتری مصرف کنید. یادآوری هایی مانند «بیش از اندازه خوردنِ پروتئین می تواند تو را از کتوز بیرون بیاورد» می تواند کمک کند که تلاش هایتان به نتیجه برسد. امّا زمانی که پروتئین و کالری ها متوازن شده باشند(مانند زمانی که رژیم هایی که کالری های کل و پروتئین آن ها یکسان هستند- امّا دریافتِ چربی یا کربوهیدرات متفاوتی دارند را مقایسه می کنید)، از نظر کاهش چربی تفاوتی بین یک رژیم کتو و یک رژیم غیر کتوژنیک/با کربوهیدرات بالاتر وجود ندارد.

برای همین باید مراقب باشید و مصرفشان زیادهروی نکنید.با رژیم کتو چند کیلو میتوان وزن کم کرد؟ اگر کسانی که چنین انگیزۀ بالایی دارند با رعایت قوانین و مقرّراتِ رژیم مشکل داشته اند، باید از خودتان یک سوال ساده بپرسید: فکر می کنی که چقدر خوب می توانی به قواعد رژیم عمل کنی؟ البته به طور معمول افرادی که تحت رژیم کتوژنیک هستند با مصرف غذاهای کتوژنیک احساس سیری بیشتری دارند و کالری زیادی مصرف نمیکنند اما با این حال باید مراقب کالری دریافتی خودتان باشید. در این رژیم چه مقدار چربی باید بخورید؟ با افزایش چربی احشایی، بدن هم به همون مراتب سلامتی خودش رو از دست میده. برای افرادی که با انواع مختلفی از مشکلاتِ سلامت دست و پنجه نرم می کنند، نوعِ رژیم امیدوار کننده است. علّت آن کاهش دسترسی به کربوهیدرات های با اثرِ سریع و همینطور به کارگیری فیبرهای عضلانیِ نوع 2 استقامتیِ کند انقباض به جای فییبرهای قدرتیِ تند انقباض است.