همه چیز درباره برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد اما سال گذشته از طریق سایت رژیمتو با رژیم کتوژنیک آشنا شدم و با استفاده از پکیج رژیم کتوژنیک توانستم راحت تر از چیزی که فکر می کردم وزن کنم و وزنم ثابت باقی بماند. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) که در آن بر جسب میزان فعالیت و ورزش، کربوهیدرات مصرفی افزایش مییابد. هنگامی که فردی دچار این اختلالات است، عادات غذایی او میتواند به سلامت جسمی و توانایی زندگی منظم وی آسیب برساند. در واقع بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که با عمل به این رژیم، میتوانید وزن زیادی کم کنید و سلامت خود را بهبود بخشید. اگرچه کتاب الکترونیکی او “متابولیک” به صراحت در مورد برنامه کاهش وزن کتو نیست، اما تجزیه و تحلیلی را ارائه می دهد که نشان می دهد از طریق کدام قند و غذاهای بسیار فرآوری شده به سلامت شما آسیب وارد می کند. این رژیم کمک می کند تا نشانه های بیماری آلزایمر در افراد کاهش پیدا کند و روند بیماری کندتر از آن چیزی که فکر می کنید پیش برود.

رژیم کتوژنیک کلاسیک

تجربه لاغری با رژیم کتوژنیک نی نی سایت توانایی رژیم در عدم بروز بیماری قلب و عروق: با اینکه متخصصان در این تحقیق و رتبه بندی گفته بودند حذف کربوهیدرات های نشاسته ای می تواند برای قلب مضر باشد، ولی با اینکه در رژیم کتوژنیک نشاسته ها خیلی هم برای قلب ضرورتی ندارند، حذف هم نشده اند. البته اینکه تا چه حد بتوان به کنترل تغذیه پایبند بود می تواند تاثیر به سزایی در متعادل نگه داشتن وزن داشته باشد. در هر دوره ای که شما تصمیم به پیروی از این رژیم می گیرید، دورههای مختلفی با کربوهیدرات وجود دارد، که در هر دوره شاهد دریافت کربوهیدراتهای متفاوت خواهید بود. اما اگر یک ورزشکار معمولی هستید، ضروری است که به کاهش تدریجی میزان کربوهیدرات پایبند باشید. همچنین نکته اینجاست که آب باعث می شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و گرسنگی خود را کنترل نمائید. باید به آرامی مقدار کربوهیدرات مصرفی خود را بیشتر کنید.

چیت در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

با این حال همانطور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. در سال 1964، رابرت کامرون یک جزوه 1 دلاری به نام “رژیم غذایی مرد مشروب خوار” منتشر کرد که بر اساس مصرف گوشت، چربی و مقادیر فراوان الکل بود که تنها در دو سال 2.4 میلیون نسخه از آن به 13 زبان ترجمه شد. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. به عنوان مثال اگر من چربی زیاد و کربوهیدرات کمتری می خورم، وزن زیادی را از دست می دهم.  Da​ta has ᠎been g en​erated with the  help of G SA C ontent  Gen​erat or D᠎emov​ersion.

به همیل جهت تا زمانی که بدن به گرفتن انرژی مورد نیاز خود از چربی ها عادت کند باید مقداری مدارا کنید. این رژیم شرایطی را فراهم می آورد تا در نزدیکی تمرینات ورزشی خود کربوهیدرات بیشتری را دریافت نمائید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام نوشیدنیها در این رژیم میتواند به شما کمک کند تا علاوه بر داشتن یک میان وعده مناسب، وزن خود را کاهش داده و همچنین چیزی برای نوشیدن در دسترس داشته باشید. اما واقعیت این است که دانشمندان هنوز مشغول تحقیق روی رژیم غذایی کتوژنیک هستند و حقایق ناگفته زیادی در مورد آن وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از این که نسبت به گرفتن این رژیم اقدام کنید با پزشک متخصص خود مشورت لازم را داشته باشید. و شامل تغییر در میزان کالری، تغییر نسبت کتوژنیک یا افزودن مقداری تریگلیسرید با زنجیره متوسط یا روغن نارگیل به رژیم کلاسیک است.

طی تحقیقاتی که این زمینه انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده اند که این رژیم در مقایسه با رژیم های غذایی کم چرب با محدودیت کالری، 2/2 درصد عملکرد بهتری را از خود به جای گذاشته است. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندام ها میتوانند از آن بهعنوان منبع انرژی برای سوخت مورد نیاز خود استفاده کنند. اما فواید و مزیت های آن در سایر بیماری های عصبی مشاهده می شود. رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی سرشار از چربی با کربو هیدرات کم است که فواید بسیاری به همراه دارد. چیزی که در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است این است که این رژیم میتواند برای کاهش وزن و ارتقا سلامتی موثر باشد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

گرفتگی عضلات یکی از مشکلاتی است که برخی از مواقع می تواند بدون هیچ دلیلی ایجاد شود. همچنین این نوع از چربیها مقاومت به انسولین ایجاد کرده و متابولیسم را دچار اختلال میکنند. اما قبول کنید هیچ کدام جای یک متخصص واقعی تغذیه و رژیم درمانی که سال ها در این زمینه تحصیل و تحقیق کرده است و اطلاعات خود را کتب و مقالات پزشکی آورده نه گوگل و اینستاگرام! شما میتوانید بعد از مدتی که بدن خود را با مصرف کربوهیدرات وفق دادید، از مواد غذایی کربوهیدرات داری استفاده کنید، که هضمشان سخت است. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید. هنگامی که کربوهیدرات ها و گلوکز از طریق رژیم کتو محدود میشود کبد برای تامین انرژی چربی ها را به به اسید چرب و اجسام کتونی برای تولید انرژی میشکند، هنگامی که میزان اجسام کتونی در خون زیاد شود و به اصطلاح بدن دچار کتوز شود میزان حملات صرعی در بیمار کاهش میابد.

کودکانی که به بیماری آسم مبتلا هستند به علت حملات آسمی نمیتوانند ورزشهای روزمره را به سهولت انجام دهند و بعضی از آنها از ترس این حملات از ورزش فاصله گرفتهاند، اما مطالعات نشان میدهد که برای کودکان مبتلا به آسم هنگام شنا کردن مشکلی رخ نمیدهد. هنگامی که میان وعدههایی کاملا غیرضروری را به بدن میرسانید علاوه بر سخت کردن کاهش وزن، مشکلات دیگری را نیز برای خود فراهم می آورید. این نوع از رژیم به شما اجازه می دهد تا در کنار تمرینات ورزشی کربو هیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. رژیم کتوژنیک می تواند قند خون و سطح انسولین فرد را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این ثابت شد که این رژیم میزان تری گلیسیرید و HDL خون را نیز به حد نرمال میرساند.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید با استفاده از رژیم کتو وزن خود را کاهش دهید، باید در جریان باشید که در ابتدای این رژیم با علائم و مشکلاتی همراه خواهید بود. این یعنی شما نباید آنها را مصرف کنید، اما مصرف نکردن بعضی از مواد در دراز مدت چندان برای بدن انسان خوشایند نخواهد بود. چه افرادی بهتر میتوانند از رژیم کتوژنیک نتیجه بگیرند و چه کسانی نباید سراغ این رژیم بروند؟ در حقیقت مطالعات نشان داده است که رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم های کم چربی جدید بهتر بوده و بر آن ها برتری دارد. توضیح مهم: اتفاقا اگه خدمات هم براتون مهمه، باید بدونین که هزینه اینجا نسبت به رژیمهای تجاری موجود خیلی هم ارزونه.

با این حال، هنگامی که کمی تأمل می کنیم، این سوال پیش می آید که آیا غذاهای فرآوری شده و مواد شیمیایی ایجاد شده در آزمایشگاه ها گزینه های هوشمندانه ای هستند؟ اما این نتایج به طور دائمی باقی نمیماند و بعد از مدتی، چاقی و چربی های بازمیگردند و در برخی موارد افراد چاقتر از قبل شدهاند. وقتی بدن در وضعیت کتوسیس قرار میگیرد قدرت سوزاندن چربی برای تولید انرژی افزایش پیدا میکند و حتی مقداری از چربی مصرفی هم به کتون تبدیل شده و در کبد ذخیره میشود که میتواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین رژیم کتوژنیک ، سطح انسولین را بالا نمی برد و چربی در بدن ذخیره نمی شود بلکه این چربی می سوزد و کتون هایی را تولید می کند که باعث ایجاد یک محرک متابولیکی موثر و مفید در بدن می شود. وقتی بشر، میوه های وحشی را پیدا کرد و آنها را مصرف کرد، کربوهیدرات به صورت چربی در بدن او ذخیره شد.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

بعدها و در طول کمبود، او از این چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کرد. این نوع از رژیم کتوژنیک دارای مقدار بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. وعده های غذایی حاوی 70 یا 80 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و حدود 5 درصد کربوهیدرات هستند. برخی سسها: سسها مثل کچاپ حاوی مقدار زیادی شکر و چربیهای مضر هستند. البته مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتهاند هنوز محدود و در ابتدای راه هستند بنابراین نمیتوان روی این نتایج تکیه کرد اما تاثیر این نوع رژیم در کاهش قند خون و چربیهای مضر خون ثابت شده است و هر نوع بیماری که با این فاکتورها در ارتباط باشد قطعا با این رژیم غذایی بهبود خواهد یافت. یکی از مهم ترین ویژگی های رژیم کتو این است که نمی توان آن را برای طولانی مدت اجرا کرد چون تنوع غذایی بسیاری پایینی دارد. از آنجایی که بسیاری از منابع مثل غلات، گوشت و…

خاکشیر در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

بنابراین مجبور نیستید که آن را برای همیشه ادامه دهید. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. بنابراین قبل از این که رژیم غذایی خود را بررسی کنید، اهدافتان را مشخص کنید و آنها را در ذهن خود نگهدارید. اگر با رژیم کتوژنیک به هدف خود رسیدید، پیشنهاد این است که از این رژیم خارج شوید اما چطور؟ مطالعات کوچک بر روی خانمها و آقایان هم نشان میدهند که نوشیدن چای اولونگ، میزان سوختوساز را افزایش میدهد و به کاهش وزن کمک میکند. بر طبق نتیجه بعضی از این مطالعات رژیم کتوژنیک می تواند برای بیماری هایی مثل دیابت، سرطان، آلزایمر و صرع مفید باشد.

رژیم کتوژنیک غذاها

رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. وجود فیبر برای هضم و دستگاه گوارشی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به عملکرد منظم روده ها کمک می کند به همین دلیل رژیم فاقد کربوهیدرات می تواند باعث یبوست و ناراحتی های دستگاه گوارش شود. بدون اینکه باعث افزایش آگاهی و دانش و اصلاح سبک زندگی شود. این برنامه غذایی مشابه برنامه استاندارد است با این تفاوت که در روزهایی که تمرینات ورزشی دارید و یا اینکه فعالیت بدنی شما زیاد است مصرف کربوهیدرات افزایش می یابد. کاهش وزن بارژیم لاغری سریع رژیم غذایی و بدون انجام فعالیت بدنی به ویژه در افراد مسن به دلیل کاهش توده عضلانی و کاهش تراکم استخوان، باعث ضعف می شود.

Art ic​le has been c re ated ​with GSA  Content G᠎enerator DE MO᠎.

بدنسازی و رژیم کتوژنیک

رژیم کتو نه تنها وعده کاهش وزن را می دهد، بلکه مدعی است باعث کاهش گرسنگی می شود و به تعادل قند خون کمک می کند. سلام، هیچ وعده غذایی حذف نمیشه بلکه حتی میتونید بین هر وعده غذایی میان وعده هم داشته باشید. اینگونه بگویم اگر شما تمریناتتان را برای چربی سوزی و کاهش درصد چربی انجام می دهید این رزیم می تواند به شما کمک کند اما بر عکس اگر هدف شما از ورزش و تمریناتتان افزایش قدرت و استقامت می باشد این رژیم نه تنها به شما کمک کننده نیست بلکه منجر به کاهش عملکرد شما می شود. هنگامی که بدن چربی ها را می سوزاند ، همچنین می تواند منجر به کاهش وزن شود. اول، آسیب نرسان با بازی مریل استریپ به عهده گرفت که در آن صرع شدید یک کودک با استفاده از رژیم کتوژنیک با موفقیت درمان میشود.

سازمان مسئول امنیت غذایی باید نسبت به نوع مواد غذایی، میزان و قیمت آنها همیشه مطلع باشد و بررسی کند که همه مردم از نظر فیزیکی به این غذا دسترسی داشته باشند و درآمدشان به قدری باشد که بتوانند این غذا را بخرند و این سازمان در صورت بروز بحران باید زنگ خطر را به صدا درآورد و اندازهگیری این امنیت را بر عهده بگیرد. در این رژیم نسبت ها بدین صورت خواهد بود، 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات. خوردن چربی به اندازه خوردن کربوهیدرات یا پروتئین موجب بالارفتن انسولین نمی شود. چای سبز حاوی مقدار زیادی epigallocatechin gallate است که آنتی اکسیدانی برای تحریک چربی سوزی در بدن است. غذاهای حاوی قند و شکر: نوشابه، آبمیوه، اسموتی، مربا، کیک، بستنی، آب نبات و هرچیزی که مقدار زیادی قند در خود دارد. غلات: غذاهای حاوی گندم مثل نان و شیرینی و ماکارونی یا هر نوع غلات دیگر مثل جو و ذرت و …

از کباب کوبیده بدون برنج و نان استفاده شود. 5- غذاهای ساده بدون نیاز به پخت مصرف کنید: اصلاً حوصله رفتن به آشپزخانه و روشن کردن گاز را ندارید؟ رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که از اضافه وزن زیاد رنج میبرند، دیابت دارند و یا به دنبال تغییر متابولیسم بدن خود هستند مفید است، البته ممکن است برای ورزشکاران حرفهای و کسانی که به دنبال اضافه کردن مقدار زیادی عضله باشند چندان مناسب نباشد؛ و البته همانند همه رژیمهای غذایی برای به نتیجه رسیدن باید به صورت بلند مدت از این رژیم پیروی کنید. اگر بلند کردن وزنه برای شما گزینه ای مناسب نیست ، انجام برخی از تمرینات قلبی مانند پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا کافی است.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با برنامه غذایی 21 روزه کتو وب سایت خود باشید.