نوشیدن دوغ دارای فواید زیادی است

تحقیقاتی نشان میدهد که رعایت رژیم کتوژنیک میتواند علائم ابتلا به آلزایمر را برنامه غذایی 21 روزه کتو کاهش دهد. هیچ شکی در این نیست که اگر شما دچار اضافه وزن هستید و مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز میباشید، رژیم لاغری سالم قند شما را کاهش داده، منجر به بهبود سلامتی شده و به شما کمک میکند که حس بهتری داشته باشید. با وجود این مهم است که این علائم را در طول رژیم کنترل کنند، هیدراته بمانند و غذاهای غنی از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیتها مصرف کنند. تاثیر رژیم کتوژنیک بر خطر ابتلا به بیماریهای مزمن، مانند بیماری قلبی یا سرطان، به شدت مورد بحث است و کاملا به نتیجه نرسیده است. در نتیجه رژیم کتو میتواند منجر به مشکلات گوارشی و یبوست شود. می توان این طور گفت که بیشتر مردم وقتی حرف از رژیم لاغری به میان می آید، تصور می کنند که برای لاغر شدن و کم کردن وزن در سریع ترین زمان ممکن، باید از خوردن غذاهای مختلف دست بکشند و محدودیت هایی را برای رژیم غذایی روزانه شان اعمال کنند.

فروشگاه کتوژنیک تبریز

مطالعه دیگری روی

349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود. و این برای افرادی که بدنشان با دریافت کربوهیدرات بالا تنبل شده است مناسب است.

اما بهتر است قبل از اینکه از رژیم کتو پیروی کنید، با مزایا و معایب آن آشنا شوید. غذاهای حیوانی پرچرب مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر جزء اصلی رژیم کتو هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. در طولانی مدت احتمال کمبود ویتامینها و مواد معدنی وجود دارد؛ چون فردی که از این رژیم پیروی میکند، مصرف بسیاری از غذاهای حاوی مواد مغذی را محدود کرده است. رژیم کتوی شما باید حاوی مقدار بالایی از چربی های سالم مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، کره حیوانی، آجیل ها و دانه ها باشد. همچنین این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور نیز مفید واقع میشود. این موضوع به شما کمک می کند تا در برابر برخی از انواع سرطان مقاوم تر باشید و حتی سرعت رشد سلول های سرطان را کاهش می دهد و برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

به خصوص اگر به دنبال کاهش وزن و چربیسوزی هستید حتما در مورد آن تحقیق کرده اید و از افرادی که به دنبال لاغری هستند بارها در مورد این رژیم غذایی خاص شنیده اید. یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات مانند کتو، ممکن است بر باکتریهای رود تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، رژیم کمکربوهیدرات کتو ممکن است خطر را برای این افراد افزایش دهد. با توجه به اینکه بایستی بهترین رژیم های کاهش وزن (lose weigh ) را برای بیمارانم پیشنهاد بدهم بایستی فواید و مضرات رژیم های مختلف را نیز به آنان بگویم. با توجه به رابطه بین وزن و دیابت نوع 2، این رژیم فواید و مزیت های مهمی دارد. برای بهرهمندی از تمام فواید رژیم کتوژنیک، به طور منظم مصرف مواد غذایی که در یک رژیم کتوژنیک جای میگیرند را دنبال کنید.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

من کسی را نمی شناسم که بتواند این رژیم را برای مدت طولانی دنبال کند. در ابتدای مطالعه، ورزشکاران کاهش سطح انرژی را تجربه کردند که به تدریج به مرور زمان به حالت عادی بازگشت. در اغلب موارد رژیمهای غذایی با پروتئین کمتر برای افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه توصیه میشود، در حالی که رژیم کتو دارای پروتئین متوسط تا زیاد است. رژیم کتو ممکن است سلامت استخوانها را تهدید کند. برخی شواهد نشان میدهد که رژیمهای پرچرب و کمکربوهیدرات که بر روی غذاهای حیوانی تمرکز میکنند، ممکن است تاثیر منفی روی سلامت بدن بگذارند، در حالی که رژیمهای مبتنی بر چربیهای گیاهی و پروتئینها، فوایدی برای سلامتی داشتهاند.

همه چیز درباره کتوژنیک

بهداشتنیوز نوشت: رژیم غذایی کتوژنیک که به نام رژیم کتو نیز معروف است، یک برنامهٔ کاهش وزن متداول شناخته میشود. رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل کاهش سطح کلسترول بد یا همان HDL برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون مناسب است. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) باید از کتو پرهیز کنند، زیرا کلیههای ضعیف ممکن است نتوانند تجمع اسیدی ناشی از این غذاهای پرچرب حیوانی در خون را تحمل کند. زیرا مصرف زیاد غذاهای حیوانی میتواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار میشود. اعتقاد بر این است که این امر با بهبود عملکرد میتوکندری از طریق تأمین یک سوخت جدید برای مغز اتفاق می افتد. چندین مطالعه روی حیوانات، رژیم غذایی کتو را با کاهش استحکام استخوان مرتبط میدانند.

↑ «انواع رژیم لاغری». ↑ ۱۰۸٫۰ ۱۰۸٫۱ ۱۰۸٫۲ ۱۰۸٫۳ ۱۰۸٫۴ Borsook, David (2012). The migraine brain: imaging, structure, and function. مکمل هایی مانند روغن MCT یا کتون ها می توانند موثر باشند . همچنین برای جلوگیری از یبوست در هنگام رعایت رژیم کتو، میتوانید از مکمل فیبر استفاده کنید. پزشکانی که رژیم کتو کمکالری را برای کاهش به افراد تجویز میکنند، مصرف مکملهای پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر پسیلیوم و ویتامینهای B، C و E را هم توصیه میکنند. این علائم شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که تا حدی به دلیل کمآبی بدن و عدم تعادل الکترولیت و در جریان تطبیق بدن شما با کتوز اتفاق میافتد. اما آیا این موفقیت در دراز مدت به سلامتی شما آسیب میرساند یا نه؟ اما قطعا پس از مدت کوتاهی از رعایت آن خسته خواهید شد.

همین امر موجب میشود به مدت طولانیتری حس سیری داشته باشید و بتوانید به خوبی وزن کم کنید. تحقیقاتی انجام شده که نشان میدهد رعایت رژیم کتوژنیک اصولی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی، به درمان برخی بیماری ها کمک میکند. همچنین به علت پایین آمدن سطح انسولین و خوردن شکر کمتر و عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده در رژیم کتوژنیک، بیماری آکنه نیز بهبود مییابد. همچنین سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL نیز در آن ها بهبود پیدا میکند. برخی مطالعات همچنین نشان میدهد که رژیم کتو میزان سیترات آزاد شده در ادرار را کاهش میدهد.

این که چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مطلب ببینیم که این رژیم غذایی چگونه کار می کند؟ اصطلاح رژیم کتوژنیک را حتما در این روز ها زیاد میشنوید. و برخی دیگر در اکثر موارد. از دیگر علائم رفلاکس اسید در نوزادان و خردسالان میتوان به موارد زیر اشاره کرد. این گرفتگی اغلب در عضلات پا اتفاق می افتد که پزشکان از آن به عنوان یکی از معمول ترین عوارض رژیم لاغری کتو یاد می کنند.

مضرات کتوژنیک چیست

به دلیل وجود مقادیر بالای چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک، بالا رفتن چربی خون یکی دیگر از دغدغه ها به شمار میرود. محدود کردن کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربی میتواند منجر به کتوزیس یا کتوز شود. رژیم کتو مصرف چندین غذا را محدود میکند، به ویژه میوههای غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات ممکن است مقادیر توصیه شده از ویتامینها و مواد معدنی را تامین نکند. غذاهای مغذی، خوشمزه و پر کاربرد زیادی برای گنجانده شدن در این رژیم وجود دارد. یکی دیگر از مکانیسمهای مشخص شده در مطالعات حیوانی، اثر نوروپروتکتیوي اجسام کتونی (محافظت از نورورن ها) با افزایش تولید گابا میباشد. با گذشت زمان، ممکن است در رژیم کتو، دچار کمبود مواد مغذی ضروری شوید. Th is post h as ᠎been creat ed with the he᠎lp ​of GSA Con te nt G en​erator Demov ersion !