رژیم کتوژنیک در 7 روز + مزایا و معایب رژیم کتو برای بدن

رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟ آیا کتو برای لاغری مفید است؟ - زیبامون رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون برنامه غذایی 21 روزه کتو شود. این ناشی از بالارفتن سطح کتون است . با توجه به اینکه سیترات میتواند به کلسیم متصل شود و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند، کاهش سطح آن ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. این سندروم زمانی اتفاق میافتد که تخمدانهای یک زن بزرگتر ازآنچه باید باشند، می شود و کیسههای کوچک پر از مایع اطراف تخم ها تشکیل میشوند که دلیل آن سطح بالای انسولین است.

بهترین رژیم لاغری ؛ 7 رژیم تاثیرگذاری که پشتوانه علمی دارند! - دکتر فارمو همچنین تفاوت قابل توجهی با کتواسیدوز در جایی که مقادیر زیادی کتون خطرناک در خون وجود دارد ، متفاوت است. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. در واقع دو طعم شوری و شیرینی در کنار هم باعث میشود تا فشار خون فرد تنظیم شده و به حالت نرمال خود برگردد.

رژیم کتوژنیک 28 روزه

بودی بد دهان : اغلب افراد هنگامی که به کتوز کامل می رسند ، بوی بد دهان را گزارش می کنند و این در واقع یکی از عوارض جانبی رایج بشمار می رود . “آنفولانزای کتو” یکی دیگر از عوارض جانبی است که با سردرد ، ضعف ، تحریک پذیری ، بوی بد دهان و خستگی بروز می کند. این گیاه در نقاظ گرمسیر و نیمه گرمسیر رشد می کند که انواع متنوعی دارد و در حدود ۱۲۰۰ گونه آن شناخته شده است. این کار ممکن است در ابتدا خسته کننده و اندکی دشوار به نظر برسد ، اما قطعا جز مهم ترین کارهایی است که در چند هفته اول این رژیم باید انجام دهید. اسموتیهای میوهای، شیرین و شاید سرشار از مواد مصنوعی باشند، اما برای تهیه اسموتی در خانه، استفاده از ماست یونانی یا آووکادو به عنوان پایه با اندکی میوه اشکالی ندارد. غذاهای دارای کربوهیدرات مانند نان، برنج، پاستا، شیر و میوه منبع سوخت اصلی برای بسیاری از فرآیندهای بدنی هستند.

بسیاری از افراد که رژیم کتوژنیک یا رژیم های مشابهی ماند اتکینز دارند ، می گویند که نفسشان بوی میوه می دهد . به گزارش بنیاد صرع، مطالعات نشان میدهد که موارد تشنج در بیش از ۵۰ درصد از کودکان مبتلا به صرع که از رژیم غذایی کتوژنیک تبعیت میکنند، به نصف یا کمتر کاهش مییابد، در حالی که ۱۰-۱۵ درصد از این کودکان با کمک این رژیم دیگر به تشنج مبتلا نمیشوند. ۲۰ مطالعه علمی نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند در نهایت به کاهش وزن و همینطور بهبود سلامت شما کمک فراوانی کند. برخی مطالعات همچنین نشان میدهد که رژیم کتو میزان سیترات آزاد شده در ادرار را کاهش میدهد. رژیم کتو مصرف چندین غذا را محدود میکند، به ویژه میوههای غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات ممکن است مقادیر توصیه شده از ویتامینها و مواد معدنی را تامین نکند.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

از آنجایی که رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها را محدود میکند، ممکن است تامین فیبر مورد نیاز روزانه بدن برای شما سخت شود. مصرف میان وعده بین وعدههای اصلی رژیم کتوژنیک میتواند باعث رفع گرسنگی شما شود. وعده ناهار یکی از وعده های مهم و اساسی تو برنامه غذایی کتو هستش. با وجود این مهم است که این علائم را در طول رژیم کنترل کنند، هیدراته بمانند و غذاهای غنی از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیتها مصرف کنند. 95.2% از مبتلایان به دیابت که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند مصرف داروهای دیابتشان را قطع کنند یا کاهش بدهند.

بیشتر سبزیجات سبز ، گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل و غیره.

گاهی رژیم های کم کربوهیدرات باعث سنگ کلیه یا افزایش اسید بدن می شوند ( اسیدوز) . می توانید از نمک ، فلفل و انواع گیاهان و ادویه های سالم استفاده کنید. املت با آووکادو ، سالسا ، فلفل ، پیازو ادویه . بیشتر سبزیجات سبز ، گوجه فرنگی ، پیاز ، فلفل و غیره. مرغ پر از پنیرخامه ای و پسته به همراه سبزیجات. یک مشت آجیل و چوب کرفس به همراه گواکامولی و سالسا. نکات زیر محیط زیست همراه خود تمام سادگی را انتخاب کنید و انتخاب کنید استفاده شده بودن، قسمتی اجتناب کرده اند اصلاح سبک اقامت را جلو قرار دادهاند.

نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیوم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. با نظر پزشک می توانید بصورت روزانه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلیگرم سدیم، ۱۰۰۰ میلیگرم پتاسیوم و ۳۰۰ میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. مصرف پروتئین باید در حد متوسط باشد چون مصرف بیش از حد به افزایش انسولین و کاهش کتون می انجامد.

پس از 3-2 ماه اول ، می توانید در موارد خاص کربوهیدرات مصرف کنید و بلافاصله پس از آن به رژِیم برگردید . زیرا مصرف زیاد غذاهای حیوانی میتواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار میشود. با این حال، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ ممکن است در معرض خطر اپیزودهای قند خون پایین (هیپوگلیسمی) باشند که با گیجی، لرزش، خستگی و تعریق مشخص میشود. شما باید بر اساس میزان فعالیت، میزان کاهش وزن، سن و جنسیت کالری دریافتی خود را مشخص نمایید. اگر شخصی بخواهد به وزن دلخواه خود برسید و لاغر شود نیاز است از راه درست آن وارد شود.

کاهش وزن کتوژنیک نی نی سایت

اینجا درباره ۷ خطر رژیم کتو نوشتهایم که اگر قصد دارید از این رژیم استفاده کنید، باید درباره آنها بدانید. نسبت ها در اینجا به صورت ۶۰% چربی ، ۳۵% پروتئین و ۵ درصد کربو می باشد. مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند. هیپوگلیسمی در صورت عدم درمان میتواند منجر به کما و مرگ شود. در نتیجه رژیم کتو میتواند منجر به مشکلات گوارشی و یبوست شود. شاید کمی یبوست ، کاهش خفیف قندخون یا سوء هاضمه داشته باشید. این علائم شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که تا حدی به دلیل کمآبی بدن و عدم تعادل الکترولیت و در جریان تطبیق بدن شما با کتوز اتفاق میافتد. Post was creat᠎ed with GSA C᠎on tent Gen​er at​or  DEMO​!

این ممکن است منجر به کمآبی و علائم شبه آنفولانزا مانند خستگی، سرگیجه، تحریکپذیری، حالت تهوع و درد عضلات شود. آنها همچنین سرکوب قابل توجهی در پاسخ التهابی سیستمیک و ریزش عضلات مشاهده کردند. کاهش کوتاه مدت عملکرد : اساسا این امر به دلیل کاهش ذخیره گلیکوژن عضلات شماست که سوخت اصلی و کارآمدی را برای تمامی فعالیت های ورزشی شدید فراهم می آورد . پس از گذشت چند هفته ، بسیاری از افراد اذعان داشتند که عملکرد آن ها به حالت عادی برگشته است . آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی. برخی از غنیترین منابع فیبر مانند میوههای پرکربوهیدرات، سبزیجات نشاستهای، غلات کامل و لوبیا از رژیم غذایی حذف میشوند، زیرا دارای کربوهیدرات زیادی هستند که در رژیم کتو ممنوع است. رژیم کتو ممکن است سلامت استخوانها را تهدید کند.