رازهایی از کتاب رژیم کتوژنیک میثم شکری ساز – وبسایت رسمی دکتر میثم شکری ساز

رژیم کتوژنیک چیست و چگونه کار برنامه غذایی 21 روزه کتو میکند؟ رژیم غذایی بهترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به وزن موردنظر است. برخی از اهداف آخرین نسخه رژیم کتوژنیک، کاهش وزن، مدیریت وزن و بهبود عملکرد ورزشی است. در این رژیم فرایندی ایجاد می شود که اشتهای شما ناخودآگاه کم می شود. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است و در آن در اثر مصرف کم کربوهیدرات که آن هم در خون تجزیه می شود کتون تولید می شود. Th᠎is art​ic᠎le h as  been done by GSA C᠎on᠎te nt G​en er ator Demover sion!

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک

بیش از 100 سال است که از رژیم کتوژنیک برای کنترل حملات تشنج استفاده می شود. علی رغم این هیاهوی اخیر در خصوص رژیم کتوژنیک، از نظر پزشکی رژیم کتو مطلب جدیدی نیست و قدمتی حدود 100 سال دارد و از این روش برای درمان بیماری صرع مقاوم به دارو خصوصا در کودکان استفاده میشده. نیاز دارد. پس رژیمهایی که به حذف یکبارهی بعضی از این مواد روی میآورند استاندارد نیستند. هیدراته بودن، استراحت کافی، خوردن مواد غذایی سرشار از فیبر و فعالیت ملایم فیزیکی نشانه های آنفولانزا کتو را تسکین می دهند. حتی افرادی که شاهد میزان کاهش وزنی بعد از رژیم کتوژنیک بوده اند، در این افراد نیز کاهش سایز محسوسی اتفاق می افتد.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

کربوهیدرات مصرفی در این رژیم بایستی در حداقل مقدار خود باشد و مصرف پروتئین نیز کنترل شده باشد. در رژیم کتوژنیک به علت حذف سختگیرانهی کربوهیدرات و همچنین مصرف بالای چربیها، عوارضی وجود دارد که دانستن آنها ممکن است باعث صرفنظر شما دنبال کردن این رژیم شود. در مورد رژیم کتوژنیک، ناگفتههایی وجود دارد که به شما گفته نمیشود. در قرن دوم آرتائوس این نوع از سردرد را به سه نوع تقسیم کرد: سفامالجیا، سفالی، و هتروکرانیال. الان توی قرن بیست و یکم هستیم و مشکل وزن مشکل اساسی خیلی از مردم دنیاست و به دنبال گرفتن انواع رژیم مثلا لیمومی و یا غیره هستند. خیلیها برای حل این مشکل عمل میکنند، ورزش میکنند، قرص میخورند یا رژیم غذایی میگیرند. اگه شما هم جزو دسته افرادی هستین که با مشکل اضافه وزن مواجه هستین. گروه غیر کتو (NKD) نیز ۱.۷ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن یا بیشتر پروتئین و ۱ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن چربی (حدود ۲۰ درصد چربی اشباع شده، ۴۸ درصد تک غیر اشباع و ۳۲ درصد چند غیر اشباع) در هر روز مصرف میکردند.

انواع کتوژنیک

نکته2: خواب کافی و زود هنگام در شب و نداشتن استرس از عوامل مهم در این رژیم به شمار میروند. همچنین احساس ضعف و گرسنگی نباید در یک رژیم لاغری وجود داشته باشد. در رژیم لاغری کتوژنیک خبری از پروتئین نیست و از نظر بسیاری این نوع رژیم مناسب برای سلامتی نیست زیرا رژیم غذایی موفق و سالم رژیمی است که همه گروه های غذایی را شامل شود. زیرا در اکثر موارد رژیم کتوژنیک استاندارد بهترین انتخاب برای افراد عادی به شمار میرود. رژیمهای استاندارد، وزن را بهصورت تدریجی کاهش میدهند، زیرا کاهش سریع وزن آسیبهای شدید به بدن میزند. جدیداً نامهای مختلفی از انواع رژیمهای لاغری سریع و کاهش وزن را شنیدهایم.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

خرید انواع سبزی های برگ دار هرگز ایده بدی نیست، به خصوص با توجه به اینکه همه آنها کربوهیدرات کمی دارند. از بین رفتن بافت عضلانی تنها برای ورزشکاران خبر بدی نیست، ضعف عضلانی میتواند در سنین میانسالی و کهنسالی باعث ازکارافتادگی شما و ضعیف شدن شدید قوای جسمی شما شود. در این رژیم، شما اجازه مصرف کربوهیدرات را ندارید، همچنین پروتئین هم به مقدار کمی مصرف میکنید، همین امر باعث میشود که بافت عضلانی شما دچار فقر مواد ضروری شود و رشد خود را از دست بدهد.

در عوض یک رژیم لاغری غیراستاندارد میتواند هر آنچه دارید هم از شما بگیرد. رژیم کتوژنیک استاندارد به این صورت است که در آن میزان استفاده از پروتین به صورت متوسط می باشد، همچنین در این رژیم استاندارد استفاده از کربوهیدرات ها کم می باشد. در نتیجه افرادی که دارای بیماری های مزمن کلیوی هستند به علت بالا بودن مصرف پروتین در رژیم کتو کلیه نمیتواند به علت اسیدی و بازی بودن خون کار خود را به خوبی انجام دهد و سبب بدتر شدن بیماری کلیه میشود از گرفتن رژیم کتوژنیک خودداری نمانید. بیماری آلزایمر. رژیم کتو ممکن است به کاهش علایم بیماری آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت آن کمک کند. اگر بخواهیم خیلی خلاصه درباره رژیم کتوژنیک برایتان بگوییم، این رژیم غذایی رژیم لاغری نسبتا معروف برای کاهش وزن سریع است.  Data was gen erated with the he​lp  of G​SA Con te nt Gener​ator D᠎emoversi​on!

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

با توجه به اینکه مرغ یک غذای کم کالریه و بیشتر از پروتئین تشکیل شده، این رژیم میتونه باعث کاهش وزن بشه. برای اینکه برنامه لاغری رو شروع کنین باید اول مقدار کالری که تو هر وعده غذا میخوری رو کم کنی. قبل از شروع این رژیم توصیه میکنیم این مطلب را مطالعه کنید تا با رازهای نگفته در مورد رژیم کتوژنیک آشنا شوید. اینجوری نه تنها کار مفیدی انجام ندادین، بلکه بعد یه مدت موهاتون شروع به ریزش میکنه و پوستتون به شکل افتضاحی شل میشه. تاثیر بیماری دیابت به این شکل است که اندازه انسولین خون به اندازه محسوسی کم می شود و در نتیجه گلوکز به میزان لازم از سطح خون جمع آوری نمی شود. این رژیم مدلی از رژیم کتوژنیک است که در بیمارستانی در کره برای کودکان شرقی ایجاد شده است که رژیم غذایی آن به طور عادی چربی کمتری از رژیم غذایی غربی دارد.

رژیم کتوژنیک با مقدار کم کربوهیدرات و چربی زیاد خود، شباهتهای بسیاری با رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در یک وبسایت مرتبط، با دنبال کردن این رژیم میتوان طی یک هفته نزدیک به ۵ کیلوگرم لاغر شد. بهتر است بدانید که در صورت مصرف درست مواد کتویی هیچگونه عوارضی برای شما به دنبال ندارد. رژیم لاغری استاندارد به محدودیت صحیح مواد اعتقاد دارد، نه حذف آنها. اما خوشبختانه رژیم کتوژنیک عوارض جدی و خطرناکی ندارد. پذیرش طولانی مدت برای رژیم کتوژنیک خیلی کم گزارش شده است و می تواند یک مسئله مهم و جدی باشد، ولی این مورد برای هر نوع تغییر در شیوه زندگی وجود دارد. رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). هر دو رژیم غذایی فرد را به خوردن غذاهای فرآوری نشده ترغیب می کنند. اگر پس از مدتی یک یا دو کیلوگرم وزن اضافه کردید، میتوانید با یک رژیم ۳ روزه دوباره به وزن قبلی بازگردید.  Con᠎tent was gener᠎ated by G​SA C​onte nt G​enerator  DEMO .

کتوژنیک برای لاغری

“کتو” در رژیم کتوژنیک از این واقعیت ناشی می شود که به بدن اجازه می دهد مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” تولید کند. وقتی رژیم کتوژنیک سطح انسولین را کاهش میدهد پس در سندروم تخمدان پلی کیستیک هم تاثیر میگذارد. با این تفاسیر، آیا رژیم کتوژنیک، استاندارد است؟ ازآنجاکه یک رژیم غذایی میتواند روی سلامت شما تأثیر مستقیم بگذارد، پس لازم است نهایت دقت را در انتخاب آن داشته باشید. جواب بسیاری از پزشکان سلامت و تغذیه به این پرسش، خیر است!

ازآنجاکه این رژیم به منبع درآمد بسیاری از افراد تبدیل شده است، دیگر سلامت شما برای آنها مطرح نیست. ابتدا باید بدانید رژیم لاغری استاندارد چیست؟ ابتدا لازم است بدانید رژیم کتوژنیک چیست و چگونه کار میکند؟ در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. کتون را کبد از چربی ها تولید می کند که برای سوخت و ساز در مغز استفاده می شود. کربوهیدرات سوخت بدن برای تولید انرژی است، زمانی که مقدار کافی از این ماده وجود نداشته باشد، بدن بهصورت خودکار مجبور به سوزاندن چربی برای تولید انرژی میشود.